Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33

Ämne: I.M.A independent Motorcycle Association ???

  1. #21
    Jag har åkt en del i vår med en av klubbarna. Dom heter Old souls MC och är om jag minns rätt 7 fullvärdiga medlemmar och har nu 4 prospekts. Klubben bildades för ett drygt år sedan. Jag var faktiskt påtänkt att bli den femte proppen . Mycket trevliga killar allihopa men jag backade då några av medlemmarna var goda vänner med en 1% klubb och då inte dom röd/vita. Nu har jag inget emot någon som är trevlig mot mig oavsett färg men tack vare jobb och familj vill jag hålla lite distans till 1% klubbarna när jag kan. Dessutom är en gammal god vän till mig som jag respekterar mycket och haft kul med för 25år sedan men inte umgås med nu röd/vit.

    Old souls letar klubblokal men håller till i ett annexhus intill en av medlemmarnas hem än så länge. Jag tror och hoppas att I.M.A och SBM kan samexistera utan problem och det jag sett av I.M.A är att dom har samma tydliga regler för hangarounds/prospekt/medlemskap mm. Dom har än så länge inte lika höga krav på klubbhus och du kan köra vilken typ av hoj du vill. När det gällde Old souls var det bara två fullvärdiga medlemmar som körde HD samt tre av prospekts fast jag minns inte heller detta helt. Alla kör dock stora customhojar och den minsta hojen var väl en Triumph America

    Dom har varit mycket ute på vägarna och jag var med då dom var på Preppens run samt på Handelsbodens run. Dom åker ofta tillsammans med några killar från Kvillebäcken som är kompisar med Old souls.

    Edit: Påfyllning av diverse minnesluckor men det är inte helt säkert att det blev helt rätt ändå
    Senast redigerat av waconda62 den 2014-06-25 klockan 15:58.

  2. #22
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Du verkar så negativ sanniz
    Negativ för att jag tycker att ingen verkar synas... Och säger man att man gillar att köra,
    borde man inte vara på vägarna då?


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  3. #23
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av waconda62 Visa inlägg
    Jag har åkt en del i vår med en av klubbarna. Dom heter Old souls MC och är om jag minns rätt 7 fullvärdiga medlemmar och har nu 4 prospekts. Klubben bildades för ett drygt år sedan. Jag var faktiskt påtänkt att bli den femte proppen . Mycket trevliga killar allihopa men jag backade då några av medlemmarna var goda vänner med en 1% klubb och då inte dom röd/vita. Nu har jag inget emot någon som är trevlig mot mig oavsett färg men tack vare jobb och familj vill jag hålla lite distans till 1% klubbarna när jag kan. Dessutom är en gammal god vän till mig som jag respekterar mycket och haft kul med för 25år sedan men inte umgås med nu röd/vit.

    Old souls letar klubblokal men håller till i ett annexhus intill en av medlemmarnas hem än så länge. Jag tror och hoppas att I.M.A och SBM kan samexistera utan problem och det jag sett av I.M.A är att dom har samma tydliga regler för hangarounds/prospekt/medlemskap mm. Dom har än så länge inte lika höga krav på klubbhus och du kan köra vilken typ av hoj du vill. När det gällde Old souls var det bara två fullvärdiga medlemmar som körde HD samt tre av prospekts fast jag minns inte heller detta helt. Alla kör dock stora customhojar och den minsta hojen var väl en Triumph America

    Dom har varit mycket ute på vägarna och jag var med då dom var på Preppens run samt på Handelsbodens run. Dom åker ofta tillsammans med några killar från Kvillebäcken som är kompisar med Old souls.

    Edit: Påfyllning av diverse minnesluckor men det är inte helt säkert att det blev helt rätt ändå
    Tycker inte de verkar lika "opolitiska då", som de själva vill framstå.
    Vad är skillnaden mot det som redan existerar, oavsett om det är inom SBM eller ej?

    Personligen hade jag hoppats på att de var mera "åk klubbar" än något med diverse regler för hangarounds, prospects och medlemmar samt att det handlat mer om hojar
    och körning.

    Nåja, jag har inte sett dom, Old soulds mc, personligen på vägarna runt Göteborg i alla fall. Men åker de, borde de dyka upp denna säsong någon gång, kan man tycka.

    (Tror faktiskt att jag sett killarna med sportstrarna härifrån forumet då och då, även om jag inte känner igen dom såpass... Dock påminner deras bilder om hojar jag mött på vägen.Där kan man
    snacka att de har mer den attityd, som jag förväntat mig av detta "nya klubbandet".).


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  4. #24
    Jag tycker själv att det är bra att det finns regler . Annars är det ju bara att fixa patcher och hänga på sig västen och ut och döna. Lite jävla ordning får det ju vara i en seriös klubb. Hängisar har ju såklart inte några speciella regler för det är ju det som är lite av vitsen: att hänga på . Regellappen jag fick var med en beskrivning av vad en hängis är

    Några i klubben åker mycket och några åker lite mindre men dom är nog ute på vägarna rätt ofta. Dock har dom nog inte alltid väst på sig särskilt om dom är ensamma för det kan ju finnas någon som inte tycker att dom har rätt att bära den. Jag själv har åkt över tusen mil denna säsong och varit med på flera runs men inte sett dig Sanniz och då har jag ändå kört runt Ale ett tiotal gånger i år

    Sedan håller jag med dig lite om det opolitiska. Det var därför jag drog mig ur. Dom är vänner med rödgult och det är dom öppna med. Jag klandrar dom inte heller för delvis var en i klubben nära vän med killar i Kvillebäcken och delvis har det varit en del tjafs med en annan klubb (som verkar inom SBM) om rätten att bära väst med MC på ryggen.

  5. #25
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    waconda62... tror iofs jag mött dej på vägen mellan Bohus och Nödinge. Fast du tittar nog inte efter folk som övningskör. *s*


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #26
    Jag tittar alltid på tjejer och har dom Harley tittar jag en gång till . Fast jag kan ju ha missat dig om det var på E45 för där kan det ju gå undan lite. Har du en silverfärgad V-Rod?

  7. #27
    Tanken är väll bra, men jag ställer mig ändå tveksam till att det ska släppas fritt på klubbar. Visst det kan vara gamla gubbar som gillar att åka och meka hoj, som vill visa att man tillhör samma gäng. Fine! Men problemet kommer då det blir många oseriösa klubbar som dyker upp. Kör hoj inne i stan med fullt vrid, super som svin och kastar flaskor. Precis så som ynglingarna gör så fort dom åker på raggarträff i pappas bmw. Det är ju därför sverigemodellen först skapades, för att hålla lite koll och gallra bland glinen..

    Nåja, en får se...
    Trägen vinner!

  8. #28
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Tanken är väll bra, men jag ställer mig ändå tveksam till att det ska släppas fritt på klubbar. Visst det kan vara gamla gubbar som gillar att åka och meka hoj, som vill visa att man tillhör samma gäng. Fine! Men problemet kommer då det blir många oseriösa klubbar som dyker upp. Kör hoj inne i stan med fullt vrid, super som svin och kastar flaskor. Precis så som ynglingarna gör så fort dom åker på raggarträff i pappas bmw. Det är ju därför sverigemodellen först skapades, för att hålla lite koll och gallra bland glinen..

    Nåja, en får se...
    Ja vi får väl se.Kommer också ihåg när det började pratas om sverigemodellen i början.Kan dock inte komma ihåg nåt krångel mellan klubbar eller snuten före heller för den delen utan att det var en god stämning.Och vad skulle det spela för roll om nån har MC på västen eller inte.
    Fuck cancer

  9. #29
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av waconda62 Visa inlägg
    Jag tittar alltid på tjejer och har dom Harley tittar jag en gång till . Fast jag kan ju ha missat dig om det var på E45 för där kan det ju gå undan lite. Har du en silverfärgad V-Rod?
    Haha... Du kanske tror jag är en kille? Det tror många småtjejer, tills hjälmen åker av.
    Min hoj är blanksvart.

    Är nog mer inne på Noyens tankegångar...
    Om hoj och mekande är viktigast än de "mc", som redan existerar, så borde det vara en mer lättsammare sammanslutning.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  10. #30
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    .

    Är nog mer inne på Noyens tankegångar...
    Om hoj och mekande är viktigast än de "mc", som redan existerar, så borde det vara en mer lättsammare sammanslutning.
    Ja varför ska det vara så komplicerat att åka hoj och varför orka bry sej om nån vill åka med bokstäverna MC på västen ?

    Att I.M.A startades borde ju rent logiskt bero på att det finns personer som inte gillar det nuvarande systemet,för annars hade väl inte behovet att starta nåt annat funnits.
    Fuck cancer

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Ja varför ska det vara så komplicerat att åka hoj och varför orka bry sej om nån vill åka med bokstäverna MC på västen ?

    Att I.M.A startades borde ju rent logiskt bero på att det finns personer som inte gillar det nuvarande systemet,för annars hade väl inte behovet att starta nåt annat funnits.
    Så var det. Jag är inte säker men jag tror att det började uppe i mellansverige och Old souls mc startade i Danmark av samma anledning har jag fått till mig. Sedan finns det väl ingen pax av någon sammanslutning att du inte får ha MC på din väst utan att vara med i typ SBM även om jag igen tycker att det är bra att det finns regler hur en sån väst bör se ut. Det är väl HA och BMC vad jag vet som har copyright eller vad man kan kalla det på sina färger.

  12. #32
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    De som vill veta mer om I.M.A och bor runt Göteborg har väl chansen i morgon lördag
    då de visst ska köra ett run och svara på frågor.

    http://imasweden.se/bloggen/
    Fuck cancer

  13. #33
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Såg lite om detta på instagram idag, givetvis så fanns där redan en tråd på vårt eminenta forum

    Nu är där dryga 10 klubbar anslutna och chansen är väl stor att många är medlemmar här. Nån som har lite mer info?

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. HARLEY DUAL SPORT MOTORCYCLE
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-02, 13:37
  2. Smakprov film: The Motorcycle Cannonball!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-08, 22:05
  3. Försök inte köra ifrån us motorcycle polis!!!
    Av Harleyman1 i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 23:17
  4. Jesse James - Motorcycle Mania II 4:5
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 18:19
  5. Micke/Independent
    Av mschreber i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 11:29

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •