Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Dragpipes, hur gör ni för att få bästa vridmoment i mellanregistret? Konor, bafflar eller lollipops?

  1. #1

    Dragpipes, hur gör ni för att få bästa vridmoment i mellanregistret? Konor, bafflar eller lollipops?

    Jag har en shovel 1340 med dragpipes som jag funderar på att skicka åt helvete eftersom hojen tappar moment runt 3000 varv och den är den jävligt svår att bestycka rätt! Vad har ni provat och hur gick det med ljudet och momentet?

  2. #2
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Senast redigerat av Lars Nilsson den 2014-04-22 klockan 20:21.

  3. #3
    Lars: Det där funkar inte (filmen alltså)
    Engmannen: Är rören 1 3/4" och inte för korta så går de eventuellt att använda. Prova med en milda insatser eller en stor bricka lätt tvärställd långt bak, det kan hjälpa lite. Vad har du för förgasare?

  4. #4
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Fattar inte va fan det e som strular men har testat ett flertal olika sätt att lägga in videon eller adressen men inget funkar???
    Sök på S&S Dragpipes på google o kolla på videon där.

  5. #5
    Stroker49! Jag har S&S super E och 40 tums 1-3/4 dragpipes, jag tillverkade lollipops igår av 21 mm brickor som monterades i rören och nu finns det det moment i mellanregistret! Det finns fortfarande en liten svacka men det blev stor skillnad. Ljudet förändrades marginellt och blev något vassare! Lars Nilsson! Jag har kollat på filmen tidigare och blev inspirerad att testa någon variant för att fixa lite mottryck innan jag skaffar något annat buller! Nu är det bara ombestyckning av förgasaren kvar så får vi se vad det ger!
    Senast redigerat av engmannen den 2014-04-23 klockan 11:04.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av engmannen Visa inlägg
    Stroker49! Jag har S&S super E och 40 tums 1-3/4 dragpipes, jag tillverkade lillipops igår av 21 mm brickor som monterades i rören och nu finns det det moment i mellanregistret! Det finns fortfarande en liten svacka men det blev stor skillnad. Ljudet förändrades marginellt och blev något vassare! Lars Nilsson! Jag har kollat på filmen tidigare och blev inspirerad att testa någon variant för att fixa lite mottryck innan jag skaffar något annat buller! Nu är det bara ombestyckning av förgasaren kvar så får vi se vad det ger!
    Hur långt in monterade du dom och satte du dom centrerat i rören? Jag har kikat på lollipops från dk Customs i USA men tänkte att jag också skulle prova en egen variant. Deras modell är inte helt platt utan är lätt koniska typ som en parabol.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  7. #7
    Mina rör är snedkapade men dom sitter ca 15 cm in från bakersta kanten på röret (färdiga hål för insatser), dom sitter centrerade och i 90 graders vinkel mot röret! Jag gjorde även två konor/paraboler av två större brickor igår som jag ska svetsa på ett par M6 som oxå ska testas!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av engmannen Visa inlägg
    Mina rör är snedkapade men dom sitter ca 15 cm in från bakersta kanten på röret (färdiga hål för insatser), dom sitter centrerade och i 90 graders vinkel mot röret! Jag gjorde även två konor/paraboler av två större brickor igår som jag ska svetsa på ett par M6 som oxå ska testas!
    Låter fint! Återkom gärna när du testat parabolvarianten, gärna med en bild eller två Testade quiet baffles i mina pipor idag, dom är "täckta", och det gav något bättre vrid i mellanregistret men inte mkt. Sen blev ljudet skit också så dom åkte ut igen på direkten. Är inne på samma linje som dig med en parabolvariant...

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  9. #9
    Det låter bra. Men om det spelar någon roll med paraboler låter tveksamt. Är det hål i brickorna på lollipopen? Är det hål o parabolerna?

  10. #10
    Jag gjorde ett par paraboler och ersatte dom plana lollipopsen och nu funkar det riktigt bra! Dom är vinklade ca 30 grader! Soppaförbrukningen har gått ner avsevärt även fast den går alldeles för fett, jag ska bestycka om den så fort jag fått hem min sats med munstycken!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140423_184152_LLS.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	42,5 KB 
Id:	14713Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140423_183357.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	37,3 KB 
Id:	14714Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140424_122925.jpg 
Visningar:	54 
Storlek:	18,4 KB 
Id:	14723
    Senast redigerat av engmannen den 2014-04-24 klockan 13:32.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 20:23
  2. Mera Hd prylar,,, dragpipes shovel cateye hus mätare etc
    Av Vägra Camoflage brallor i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-23, 01:23
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-20, 21:37
  4. Dragpipes till Wideglide
    Av janzon68 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-06, 20:08
  5. ultima motor 100" med dåligt vridmoment. Kamaxelbyte?
    Av bluesbiker i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 17:11

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •