Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Köpa Wide Glide eller Super Glide? Skjutsa med Wide Glide....går det?

  1. #1

    Köpa Wide Glide eller Super Glide? Skjutsa med Wide Glide....går det?

    Ska äntligen handla en riktig mc, en HD. Gillar verkligen Wide Glide och funderar starkt på en nyare, från 2010 - 2014.
    Nu till mina funderingar.....hoppas någon kan råda mig. Hur är den att skjutsa på? Sockerbiten ser inte ut att passa mer än för kortare körsträckor.....eller? Damen gillar verkligen att åka med men är van lite bredare, skönare?? sadel att sitta på.
    Alternativet är Super Glide eller möjligen ngn av de "Feta". Där finns ju sadel som ser ut att fungera även till att skjutsa på, eller?
    Eller ska jag köpa en Wide Glide och byta till annan sadel? Någon som bytt sadel, gärna till en Two-Piece då jag gillar soloutseendet. Vilken sadel rekommenderas?
    Helst vill jag köpa en Wide Glide, men.....frugan vill ju åka skönt oxå?
    Hoppas att någon har egna erfarenheter att dela med sig av.
    Tack på förhand.

  2. #2
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Kolla in Mustangs hemsida,dyra men bra.Sitter lätt 7-8 timmar på cykeln utan problem, förutom tanka stopp. Bra bönpall dessutom.
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  3. #3
    Tack för snabbt svar. Köpa Wide Glide o byta sadel. För visst ser den som sitter original klen ut, ffa för passageraren. Någon som har en Wide Glide som testat att byta? Mustang sadlarna ser riktigt fina ut.

  4. #4
    I långa loppet blir det mest ekonomiskt att köpa rätt cykel från början, även om den kostar mer. Är sadeln din enda nackdel två hojjar jämfört så är sadelbyte väldigt lätt utfört. En snygg sadel är sällan komfortabel och en komfortabel sadel är sällan snygg.
    En regel väldigt få följer, köp cykeln o åk minst 1 säsong innan du börjar ändra på den



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  5. #5
    Beslutsångest som jag har hade jag köpt båda

  6. #6
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Bytte till LePera Silhuette med gel plus sockerbit till densamma som är bredare och längre än original. Frugan tycker att hon sitter bra på den. Själv har jag kört med Silhuetten 70mil på 10-11 timmar utan några problem
    There are no problemsonly solutions

  7. #7
    Tusen tack för bra svar. Det blir nog en WG och jag gör som det kloka rådet jag fick från Henrik att jag handlar mc, kör ett tag och kollar om frugans rumpa pallar. Skulle förmoda att det blir ett sadelbyte så småningom. Kommer definitivt att titta närmre på både Mstang samt LePera i så fall.

  8. #8
    V.I.B Andreas Johanssons avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    32
    Tackad: 0

    min sambo gillar inte original sadeln, så köpte en ny passagerarsadel och en högre sissy. har bild på min sida.

  9. #9
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Mustang solosadel är suverän och till å med snygga

  10. #10

    I samma sits ;)

    Citat Ursprungligen postat av Kinbell Visa inlägg
    Tusen tack för bra svar. Det blir nog en WG och jag gör som det kloka rådet jag fick från Henrik att jag handlar mc, kör ett tag och kollar om frugans rumpa pallar. Skulle förmoda att det blir ett sadelbyte så småningom. Kommer definitivt att titta närmre på både Mstang samt LePera i så fall.
    Nyfiken på hur det gått med sadelbytet, min fru gillar ej heller originalsadeln på min Wide Glide 2005.

  11. #11
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Halvgammal tråd, men jag måste också lovorda Mustangsadlarna...
    Har själv en sån här till min 05:a : http://www.revzilla.com/motorcycle/m...dyna-2006-2014
    t mycket bättre för passageraren, men även bättre för föraren. Passagerardynan ger ett skönt stöd mot ryggslutet (för föraren). Enda "nackdelen" är väl att man nästan blir tvungen att skaffa en högre sissy till passageraren, eftersom dynan är mycket tjockare/högre än originaldynan. Gjorde det på min iaf. Kostade inte många hundralappar hos Bikeline.
    Själva sadeln köpte jag på Ebay. Blir oftast lite billigare...

Liknande ämnen

  1. Sänka Wide Glide
    Av Benke H i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-06-04, 13:28
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-29, 23:00
  3. Racetuner, supertunner eller Power commander till Wide Glide -11 ??
    Av flummbeck i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-02-26, 22:42
  4. Buell gaffel eller wide glide krona
    Av maxe6811 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-02, 19:32
  5. Wide Glide 2010-2011 nöjd eller ej?
    Av Sheriffen i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 20:16

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •