Ja,men då får du köpa min heheh! Nej men tänker mest på motorbyte till o börja med.
Utskriftsvy
Bifogad fil 3487Bifogad fil 3488Idag jul fest på jobbet! Nu jävlar ska vi ta sprit till frukost och prata löner med chefen lite senare pardy.. vi har dukat upp i garaget och vi var nog lite för hoppfulla ang groggbordet ..
LM;Verkar bli mest Tomtegubbar på festen :I:Citat:
oggy, dukat upp i garaget...
nja det finns en murerska och en plattsättar tjej och en arbetsledare all i 22-25 års åldern och två kärringar på kontoret..... och 55 gubbar.....
Är uppe i Umeå och jobbar, 0cm snö. Känner mig faktiskt besviken då jag aldrig varit så här långt norr ut, och så är det inte mer vinter här än hemma... :/
Är jag förkyld som faen :( valde att stanna hemma.......................och kvinnor snackar om att föda barn.................pffffffffffffff
Sjuk, krya på dig Bro, lite tidsfördriv finns i pm W;
:DJooo du dom vet inte hur vi har detfrv;Enannan har hostat upp gröna snor monster i 3 veckor nupk;Odet tar det inte att klämma ur sig ett foster:I:
Här får du en kur Robbull LM;morfinbas http://youtu.be/MFUCf4VwpPw
Idag ska jag byta länkarm på svärdotterns golf. O bränslepump.Det gäller att hålla sej inomhus i detta jävla vädretre;
Tittar ut genom mitt fönster ... mmm ska jag gå ut i trädgården och avsluta trimma ner häckar .. började för en månad sedan .. fan trädgårdar är en pain in the ass !
Idag har jag varit på systemet inför helgen..
Installera en sån här :D
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...22783874_n.jpg
Idag flög jag tbx till Stavanger o brödträdet.Gott att helgerna är överstökade.Nästa är ju påsk men då är det ju hojåkningMPD;vic;
idag är en extremt tråkig dag de bara vräker ner snö och blåser! och på de är man dessutom ledig hela veckan och väntar galet på att mitt nya projekt ska komma hem!
...idag börjar jag kolla på hur det är att flytta till Florida......kan det va nåt? Husen kastar dom efter en...
Idag är det storm o re;i Stavanger
Inte behöver du flytta dit för att se hus komma farande .... SMHI har lovat att vi skall få det i Svedala också redan i natt, så hjälm på och bind fast dig vid hojen! :D
Bifogad fil 3650
Nä. Det är det svåra med USA. 3 månader får man stanna utan visum, 6 månader med visum, sedan måste man ut och vända för att få "nya" dagar. Canada, Mexico och Karibien räknas inte så det är lite meckigt. Så man får ha det i beräkningen att det kostar med flygresor för två.
Försäkringsbiten är den dyra delen i USA. En amerikan betalar ca $1100/mån för två vuxna i sjukförsäkring!!!
(kan variera beronde på ålder och delstat)
Eftersom vi inte är amerikanska medborgare så kan vi svenskar teckna en privat försäkring från företaget http://www.gouda-rf.se/
Denna försäkring gäller i 365 dagar och kostar "endast" 1540SEK för två pers/månad. Du är man fullt försäkrad! Om man dessutom struntar i lösöre på denna: mobiler, bagage etc betalar man 25% mindre. 1248SEK/mån för två pers. Inte alls dumt. Då var den biten löst :)
Om det blir en flytt planeras denna att ske i höst detta året.
Passade på att fråga en jänkare ang regga in egna byggen...löjligt enkelt:
When you go to register a vehicle in Florida they physically go outside with you to inspect the vehicle and check the VIN #'s to make sure the match. I've done it twice already with no issues.
I talked to a friend in florida and had then find out for you ...It pretty simple ! You just have to bring the frames sale slip in to the county tax collectors office..to prove you paid a tax .then fill out application then the registration is mailed to you.
I think you can only build three bike with an off the shelf kind of title in one person’s name then you have to get a Manufacture’s license. But I know there is someone out there that knows more about that then I do. With the MSO comes Big Brother
Usch... hatar länder med is. :)
Tydligen är de rätt noga med att se om folk sätter detta i system. Du vill gärna se att du har en tur&returbiljett till/från samma utgångsland.
Om man köper en enkel biljett till USA, sen köper en till Island i USA, sedan tillbaka till USA efter några dagar kan detta upptäckas och bli problem..
Pass, visum och biljetter är numera ihopkollade i deras datorsystem.
Men visst...
Idag är jag på Ölen igen! Nej inte dryckjomet br; :Dutan platsen i Norge.
Kolla McM som kom idag finns en artikel om Uffe Zetterlind, känd från Custom Cycle, han har kanske en lösning för dig, Nordicbikerhouse.com.Citat:
Admin: Om det blir en flytt planeras denna att ske i höst detta året.
ro;
Började jag utnyttja statens "rot å rut"
Vem orkar städa och tvätta......................inte jag:D
Idag är jag lite grinig över att få jobba heldag och inte till tre... Särskilt när torsdagar är hojbyggardag...
...har jag haft igång hojen, skönt att lyssna på ljudet och varva lite vic;
Är snart säkert en 70-80cm snö så ett tag tills det tinar bort :)
Idag är jag snorig o febrig som fan på jobbetSjuk
precis kommit hem efter 24h plogning!
ak47 SNÖ
Idag sitter jag på oljeplattformen o väntar på besked om den ska dra till Nordsjön i helgen.Isf får vi packa ihop grejerna o dra i land.
Idag fundera jag om jag ska köra till Falkenberg på street bob för helgen ...170km dit och 170 tillbaka in +2-3 temperaturer ... skulle jag överleva frv;