Idag blev det lite jobb och var hemma hyfsat tidigt på eftermiddagen. Så vi tog bilen till Yngsjö hela familjen och spela minigolf. Gissa vem som vannyp; Riktigt skön sommarkväll. Synd det inte vart lika dant de senaste två månaderna!
Utskriftsvy
Idag blev det lite jobb och var hemma hyfsat tidigt på eftermiddagen. Så vi tog bilen till Yngsjö hela familjen och spela minigolf. Gissa vem som vannyp; Riktigt skön sommarkväll. Synd det inte vart lika dant de senaste två månaderna!
Idag fick jag veta att jag måste på jobb torsdag næsta vecka igen:( vi fick jobb på två plattformar utanfør Bergen så jag ska dit o kolla o mæta jobbena! Så det ær bara o glømma Hæssleholmag;
Idag har jag plockat ihop hojen igen.
Beställde förstärkare och högtalare avsedda för mc från USA.
Dessvärre skickade dom fel framhögtalare.
Dom stod dock för felet och skickade omgående rätt grejor, men dom kommer inte förän tidigast imorgon.
Så länge kan man ju inte vänta när solen skiner, så jag skruvade dit originalhögtalarna fram i väntan på rätt, så nu är hojen körbar! :D
Fick en tår i ögat nu... D;
Maken skickade bud med blommor och lite choklad...
Trots att han själv måste sitta och jobba tills midnatt.
http://i80.photobucket.com/albums/j1...724_171824.jpg
http://i80.photobucket.com/albums/j1...724_171812.jpg
Han tyckte att jag tog på mig för lång tid att somna... :D
Eftersom han skulle beställa blommorna i tid.
Stackare! Inte alltid lätt att ha en "old lady"... ;)
idag var det dags att besiktiga hojen, glömde kolla skyltlampan och den var trasig naturligtvis, samt att det kom lite för skönt ljud ur ljuddämparna för att dom skulle vara nöjda. men som tur far så var det lungt på jobbet så sja svarvade till ett par konor som stopp för stålullen jag tryckte in och vips så var ljudet tillräckligt obefintligt för att de skulle vara nöjda. tänkte att det skulle se trevligt ut trots att de bara skulle sitta ett par timmar.Bifogad fil 8117
...har jag lagt 2 timmar på tvätt å puts...
http://i1145.photobucket.com/albums/...n/bd34177e.jpg
Ja man får gratulera.Har varit hos läkaren eftersom frugan tycker jag snarkar nåt förjävligt och naturligtvis möttes jag av
en dam från mellanöstern med blåsvart hår och höknäsa :cool:. det blev värmländska mot arabisk brytning och vete fasen om nån av oss fattade vad den
andra sade.Men jag tyckte mej urskilja ordet remiss från damens läppar och det är bara att hoppas att man hörde rätt ;)
Tackar så mycket... vic;
- - - Uppdaterad - - -
Tackar... :D
Jo, det där med snarkningar känner man igen... Nästan dags att skicka iväg maken på en ny omgång. vkn;
Se bara till, att det inte blir samma miss, som vi råkade ut för... Att sömnlab. ber dig mäta ditt snarkande under en tid av dygnet du normalt ej sover på... Maken fick sådan remiss under den tid han alltid jobbade natt... Och så ville de att han skulle sova "normal nattid"... Hmmm... Inte konstigt att hans resultat blir fel, när han inte knappt kunde sova något. :(
Nästa gång lär jag kräva, att de ber om sovtid när han är van och inte när de tror att folk sover... Sova
Får väl spela in honom, för att motbevisa dom i värsta fall... Eller få honom att testa sådana där prylar man bl a kan stoppa in i näsan, för att vidga näsgångarna under sömnen...
Han (maken) är en av få, som jag vet snarkar i alla lägen. Så knuffa på honom hjälper typ i 3 ms.... wa;
Ja,det är så många kulturer så den svenska är ett minne blått snart! Kommer från en finneLM;
Grattis på eran dag Sanniz!
Ja visst får man bra förtroende för sjukvården och våra politiker.
Tack för tipset Sanniz.Jo kärringen hade samma läkare en gång tidigare och då frågade läkare henne vad hon trodde
hennes problem berodde på,helt otroligt men sant.Det var ju därför hon gick till vårdcentralen för att få reda på.
Vet att en gång tidigare fick jag helt brutalt begära att inte få en neger läkare när jag beställde tid.Av andra hörde jag att
han inte förstod svenska något bra och pratade urkass själv.Finns säkert många bra utländska läkare men de borde ju kunna
språket,äldre personer tycker det är ännu värre att gå till läkaren och vet att det finns personer som drar på läkarbesöken i det längsta.
Tackar ViLa... :D
xbones... Säga och säga... Det är väl ganska rimligt att folk skall kunna behärska språket, om de tänkt stanna där? ;) Min morsa fick ju t o m avlägga "svenska-test" på sin tid för att kunna bli svensk medborgare. Kunde hon, kan alla andra... Även om hon mellan varven bryter på finska. *s*
Noyen... Jo, klar fördel om de behärskar språket på sådana poster. Eller åtminstone kan begriplig engelska till en början. Fick själv en gång en polska som läkare, när jag skulle kolla om jag var allergisk mot vissa saker på mitt gamla jobb... Hon förstod inte ett ord svenska. Tror du jag någonsin löste mitt problem med svåra eksem medan jag hade det yrket? Nope... Så jag får väl hoppas, att jag inte kommer i mer kontakt med de ämnen, som utlöste mina dåvarande problem.
Annars har jag inte problem med kunnig personal på sådana poster, bara man kan göra sig förstådd och förstå vad de säger också.