Hej Igen !W;
Det var ett tag sedan jag skrev något om projektet här i tråden men det har rullat på hela tiden.
Har fixat mycket med polering och putsning av delar samt blästring av delar som ska lackas.
Så inom kort ska ram m.m. in på pulverlack.
Har köpt lite smått och gott , bla en S&S super E förgasare.
även mycket funderingar kring lack och övriga estetiska detaljer.
Den viktigaste uppdateringen är att jag har fått hjälp av mullemeck med
mina cylindrar och mina toppar och vad ska man säga, super trevlig kille som är både
kompetent och service inriktad på alla sätt och vis. Kan rekommenderas varmt om någon
behöver hjälp. Ska förmodligen hämta delarna på söndag om den envisa förkylningen släpper.
Har även fortsatt med oljepumpen, blev till att köpa en "ny" beg pump som var mycket fräschare.
Dock finns det små olikheter på dem som jag skulle behöva hjälp att reda ut.
Här kommer lite bilder.
Bifogad fil 10265Bifogad fil 10266Bifogad fil 10267Bifogad fil 10268Bifogad fil 10269
1. Jag gick igenom alla kugghjulen från de båda pumparna och alla var lika förutom att av
kugghjulen som skiljer mellan de olika pumparna. Skillnaden är ett spår i ena kugghjulet från
den ena pumpen. har denna skillnad någon betydelse och vad har spåret för funktion ?
2. På "stången" finns skåror för att lägga i knaster, dessa är olika länga på de olika pumparna
har detta någon betydelse ?
3. på ena "locket" finns två "slangrör" (eller vad det heter) och på det andra locket saknas det ena
och det andra är pluggat. vad beror detta på ? kan man installera dem på olika sätt eller hur kommer
detta sig ?
4. på det ena locket saknades även en skruv som ni kan se på en av bilderna, förmodar att detta är en
justerskruv av något slag, vad har den för funktion ?
Anledningen till att jag försöker reda upp detta är på grund av att jag ska plocka ihop de bästa delarna från
båda pumparna till en pump.
Tacksam för hjälp !