...har jag varit jääääävligt åksjuk! Drygt 20 plus här i Stavanger o hört o sett massa hojar ute. O min står hemma:( Faktiskt första varma o torra dagen här i år!
Utskriftsvy
...har jag varit jääääävligt åksjuk! Drygt 20 plus här i Stavanger o hört o sett massa hojar ute. O min står hemma:( Faktiskt första varma o torra dagen här i år!
That's sucks! Hope your reunited soon............thb;
Fått nycklar till garaget idag och skrivit på för hojen så nu börjar några dagars väntan på leverans.. Det blev till slut framflytt och varvräknare. Bara till att plugga vidare på matte 2 tentan med Harleytankar i huvet... :)
Skulle ut och köra en svän ikväll. startade hojen och baklyset var helt släckt.:( Efter lite dragande i kablar och skit under skärmen så vart det jordkabeln som kladda. Lät den stå kvar i garaget så det får bli en tur till biltema imorgon. Lite mer verktyg hade heller inte gjort ont.
Bifogad fil 7096
Lite av dagens lekar, Byggde upp nya fästöron på en del till en aktersnurra! Samt svetsade ett överfall för hjulbulten på ett gaffelben. Hmm så blev det lite backjobb på en extraljusbåge till en lastbil, som inte riktigt ville hålla i ett fäste jag konstruerat! rostfritt kan ju vara lite kännsligt i vissa lägen då det vill spricka :(
Det känns nästan lite overkligt kommer nog göra det tills man verkligen startar upp den första gången hos handlaren och puttrar iväg, det blev en mattsvart liten rackare med svart big radius 2-1 och en svart heavy breather, glömde jag säga att jag älskar svart?!
Haha blir mer öl än vatten ganska ofta, hårt liv som student :I:
Riktigt glad för din skull! Minns som igår när jag hämta min nya. Allt annat var ointressant och bara en dimma :)
Iofs är det ej fel att köra med rätt kläder. För även en Harley kan hamna i knipa, mer eller mindre frivilligt. ;)
Såg en tjej, för en massa år sedan, som åkt omkull i bara 50 km/h... Ingen kul syn alls! Så man skrapar lätt in skit i kroppen, som blir svår att ens läka bort under sommaren.
Personligen drar jag på mig det riktiga jag har. Men hoppas få till en mer sommaranpassad outfit för extra varma dagar... Har tittat på dragginjeans samt någon form av "skyddströja" att ha tillsammans med vanlig tröja. Så kanske man slipper svettas som en gris också. :)
Skinnbrallor är för varmt med i värmen, för att inte tala om goore texen. :)
Idag svettas jag ihjäl... på nytt.
Inte ser jag fram emot kvällens skift heller.
Dock vet jag, att helgen snart är här... Eftersom jag har långhelg, ledig fredag till söndag. :D
Får se om jag får bråka med dumt AX system (fraktsättning på jobbet för en viss kund) och/eller köra truck (och jobba på min ena fobi, som är höjdskräck).
Fast för stunden hade jag nog helst bara velat ligga i en lagom tempererad pool...
Men då hade folk fått ta på sig solglasögon först så jag ej bländar dom...
Inte för att man är snygg, utan för att man är blek. *ler svartrockare*
:cool:
idag är jag ynklig, är hemma och jätteförkyldSjuk, bisolvon,neceril,ipren,honungsvatten och Helosan hjälper mig dock att finna tillvaron dräglig....
True..men Jag bär läder större delen av året och har den på på medellång till lång körningar nästan hela tiden .... men bara ibland på varma dagar är det skönt vara fri .. bara den basic safety... helmet,gloves and boots...like today again..nice :D ..I know the risk..and seen bad accidents, headless bodies, mangled limbs etc so I'm not recommending it.. you take your chances.....