Jo, såklart men håller Volvo koll på alla filmer och ringer producenten? :)
-Tjenna Warner Bros, vi har en skitfin 240GL 1984 i kanonskick, bara ytrost och bes UA, SoV-hjul och skyport med drag. Den skulle passa skitbra i er nya Batmanfilm. :)
Utskriftsvy
Jo, såklart men håller Volvo koll på alla filmer och ringer producenten? :)
-Tjenna Warner Bros, vi har en skitfin 240GL 1984 i kanonskick, bara ytrost och bes UA, SoV-hjul och skyport med drag. Den skulle passa skitbra i er nya Batmanfilm. :)
Today I hugged my bike... did you ??
http://i305.photobucket.com/albums/n...U_HUGGED-1.jpg
oh yea and I finished my course in Helsingborg and got my Diploma thb;
Vilken kurs, vilket diplom?
Sorry.... can't say here.. Tystnadsplikt :I:
Cool ett diplom i "quietduty" :D
Between you and me it was a Diploma for Awsomeness lol; .. Nah! Var en intensiv 3 månader kurs och jag är glad det är klart :D
Idag har jag köpt en lott, och inte vilken lott som helst utan en Green Card-lott. Dags att ta USA-flytten på allvar. :)
För er som inte vet vad det är:
För att få bo/jobba i USA krävs det en massa miljoner eller ett sk. Green Card. Detta är väldigt svårt att få om man inte gifter sig med en amerikanska eller kan investera en massa pengar samt anställa ett gäng folk.
Varje år lottar amerikanska staten 55.000st Green Cards och dessa fördelas procentuellt lika mellan olika världsdelar. Chansen är inte jättestor men inte heller jätteliten så det är värt att testa. Man måste dock vara beredd att flytta inom 6 mån från den dagen man vinner. De bjuder tom på flygresan :)
Så nu är det bara att önska mig lycka till!
thb; Lycka verkligen till, så spännande blir kanon att följa. Kan du ansöka också eller är detta enda vägen, förutom penningvägen?
Tack JR. Enda vägen, har forskat och lusat allt i detta ämne.
På vanligt visum får man stanna i 3 eller 6 mån beroende på visum (6 mån om du besöker ambasaden i Stockholm). Detta är sen giltigt i 10år.
Man måste efter dessa tider lämna landet för att få "nya" dagar. Helt ok men medför en kostnad för två pers. Canada, Mexico och Karribien gälls inte.
Man får med dessa visum göra business och turista men INTE ta en anställning. Gör man detta och åker fast blir man portad i 10 år.
Om du besitter specilella kvalifikationer som är unika sån kan man få ett 1 eller 2-års arbetsvisum men jättesvårt. Ex om man jobbar på ett stort svenskt företag som behöver dig i USA.
Lättast är att gifta sig, var nära att göra detta 2005 i LA med en call-girl som var villig att ställa upp gratis :) Jag bangade dock ur i sista sekunden..haha..
lol; Admin på HF.se känns lite osexigt om man jämför med Hallick i US :D
Säg inte detcheer
Idag snöar det!!! Efter en vecka med 5-7 plus o snöfritt i Stavanger!
Idag har jag varit i garaget och varmkört donnan. Låt det bli en tidig vår snälla!
Bifogad fil 4748
Förmiddagens garage pyssel blinkers fästen:D
Finns olika varianter. https://www.usagreencardlottery.org/
Idag grillade jag och ungarna korv i trädgårn till lunch. Solsken och 8 plusgrader, gött som fan! Hade jag inte suttit fast med kidsen och haft en nerskruvad hoj i garaget hade jag lätt dragit ut och slirat i rullgruset idag. Fan!
Idag kom jag hem efter 2,5 veckors arbetsökt! Gött o vara ledig i 10 dagar. Ska på månadsträff ikväll med Fikagruppenbr;