...har jag varit jääääävligt åksjuk! Drygt 20 plus här i Stavanger o hört o sett massa hojar ute. O min står hemma:( Faktiskt första varma o torra dagen här i år!
Utskriftsvy
...har jag varit jääääävligt åksjuk! Drygt 20 plus här i Stavanger o hört o sett massa hojar ute. O min står hemma:( Faktiskt första varma o torra dagen här i år!
That's sucks! Hope your reunited soon............thb;
Fått nycklar till garaget idag och skrivit på för hojen så nu börjar några dagars väntan på leverans.. Det blev till slut framflytt och varvräknare. Bara till att plugga vidare på matte 2 tentan med Harleytankar i huvet... :)
Skulle ut och köra en svän ikväll. startade hojen och baklyset var helt släckt.:( Efter lite dragande i kablar och skit under skärmen så vart det jordkabeln som kladda. Lät den stå kvar i garaget så det får bli en tur till biltema imorgon. Lite mer verktyg hade heller inte gjort ont.
Bifogad fil 7096
Lite av dagens lekar, Byggde upp nya fästöron på en del till en aktersnurra! Samt svetsade ett överfall för hjulbulten på ett gaffelben. Hmm så blev det lite backjobb på en extraljusbåge till en lastbil, som inte riktigt ville hålla i ett fäste jag konstruerat! rostfritt kan ju vara lite kännsligt i vissa lägen då det vill spricka :(
Det känns nästan lite overkligt kommer nog göra det tills man verkligen startar upp den första gången hos handlaren och puttrar iväg, det blev en mattsvart liten rackare med svart big radius 2-1 och en svart heavy breather, glömde jag säga att jag älskar svart?!
Haha blir mer öl än vatten ganska ofta, hårt liv som student :I:
Riktigt glad för din skull! Minns som igår när jag hämta min nya. Allt annat var ointressant och bara en dimma :)
Iofs är det ej fel att köra med rätt kläder. För även en Harley kan hamna i knipa, mer eller mindre frivilligt. ;)
Såg en tjej, för en massa år sedan, som åkt omkull i bara 50 km/h... Ingen kul syn alls! Så man skrapar lätt in skit i kroppen, som blir svår att ens läka bort under sommaren.
Personligen drar jag på mig det riktiga jag har. Men hoppas få till en mer sommaranpassad outfit för extra varma dagar... Har tittat på dragginjeans samt någon form av "skyddströja" att ha tillsammans med vanlig tröja. Så kanske man slipper svettas som en gris också. :)
Skinnbrallor är för varmt med i värmen, för att inte tala om goore texen. :)
Idag svettas jag ihjäl... på nytt.
Inte ser jag fram emot kvällens skift heller.
Dock vet jag, att helgen snart är här... Eftersom jag har långhelg, ledig fredag till söndag. :D
Får se om jag får bråka med dumt AX system (fraktsättning på jobbet för en viss kund) och/eller köra truck (och jobba på min ena fobi, som är höjdskräck).
Fast för stunden hade jag nog helst bara velat ligga i en lagom tempererad pool...
Men då hade folk fått ta på sig solglasögon först så jag ej bländar dom...
Inte för att man är snygg, utan för att man är blek. *ler svartrockare*
:cool:
idag är jag ynklig, är hemma och jätteförkyldSjuk, bisolvon,neceril,ipren,honungsvatten och Helosan hjälper mig dock att finna tillvaron dräglig....
True..men Jag bär läder större delen av året och har den på på medellång till lång körningar nästan hela tiden .... men bara ibland på varma dagar är det skönt vara fri .. bara den basic safety... helmet,gloves and boots...like today again..nice :D ..I know the risk..and seen bad accidents, headless bodies, mangled limbs etc so I'm not recommending it.. you take your chances.....
Idag är jag ännu mer åkSjuk! Förjävligt!!!! Skulle åkt hem på fredag men lovat o jobba en vecka extra! Är man dum eller snäll? Eller både ochfrv;? Men samtidigt så får man vara lite flexibelthb;Firman är också detvic;
Tog en tur till parts shop och sedan till venngarns slott för att glo på lite bågar, trevligt =)
Idag var jag på Biltema och köpte grejor och lite verktyg. Körde hem och laga mitt trasiga bakljuse. Fan vad glad man blir när man lyckas med något:D Inga mil dock, jobbet kom före. Men en fin dag att sitta i hytten också:cool:
Just nu känns det som jag skall smälta bort...
Dusch och hårtvätt känns som bortkastat...
Kanske mest p.g.a.. att jag åkte på paniktvätt av bil, så man skulle kunna se ut genom fönster och så...
Snacka om att vara glad, att man inte är allergiker idag.
Pust... Och snart skall man avklara sista arbetspasset för denna veckan.
Önskar alla som kan åka på Handelsbodkortegen en go tur...
Själv får man se, om man rullar förbi där på lördag i stället.
http://i80.photobucket.com/albums/j1...524_132447.jpg
http://i80.photobucket.com/albums/j1...524_132459.jpg
...kan även påtala, att jag är glad att hojen har presenning på sig... Annars hade senaste tvätten skett i onödan. :cool:
Jävla pollen.....
vkn;
Strax dags att klättra upp för stegen med målarfärg... Innan det blir för tokvarmt.
Sedan sova lite till... Blev inte så många timmar hittills, eftersom jag nattade mig vid 2-snåret.
Förhoppningsvis blir det lite åkande idag också... På hoj! MPD;
Dock lite deppig, eftersom "Doktor Tassen" har för många hojar inne på reparation...
Så jag får återkomma på onsdag och se om det finns plats för min.
Tills dess får jag nog stå ut med en trilsk Sportster tyvärr...
Så ser ni någon med svarta moln och annat i luften runt Ale-Göteborg...
Lugna! Det är nog bara jag.
Pust... Baksidans första lager är snart klart. Men jag behöver köpa en pensel, som man kan använda till skaft. För tyvärr är marken lite väl ojämn på sina ställen, med bl a stendelar som gör det omöjligt att ställa en stege säkert... Och så lååånga armar, har jag inte heller.
http://i80.photobucket.com/albums/j1...525_101033.jpg
Men nu skall man vila lite, först lite frukost dock.
Sedan är det lite saker som skall avklaras... Bland annat en mc tur. ;)
Ledig helg nu, gött! Blir en tur till Handelsboden i Gävle idag!
[ATTACH=CONFIG]7143[/ATTACH
Fick besök av en tokprålad lastbil med en massa vattenskurna detaljer i rostfritt! Men allt går tyligen inte att göra, mer än med renthantverk. Hmm det börjar bli mycket för mig i min lekstuga nu,, targabågar till tokstora båtar,olika jobb till större kunder mm,! Så nu skiter jag i detta för idag och flyr en sväng på knarren!!!
Idag skulle jag åka hem till hojen o ledighet men det blir nästa torsdag istället:( Får väl hoppas att govädret håller i sej!
Har vart på en rejäl tur idag tillsammans med maken. Åkte ett varv förbi Probike (Göteborg)... Mellanlandade vid glasskiosken vid Kungälvs fästning... Och slutligen hemma på nytt.
Hann t o m se herr Älg stå bredvid vägen, när vi åkte Säve-Kungälv...
Nu kopplar jag av en stund... Sedan skall man fräscha till sig. Ser ut som kvällen avslutas hos Vildvittras Mc Göteborg. :)
Klart lyckad hojdag. :D
Idag vaknade jag av att en polare banka på dörrenvkn;. Jag hade glömt vi skulle hämta min bil på verkstaden. 7500 spänn fattigare men nu ska den fan klara besiktningen annarsak47 Riktigt fin lastbil där Dunder och rätt märkethb;
...blir det söderut på 2 hjul. Först ett besök hos Janne.K för att kolla in deras nya lya i Kungsbacka, sen blir det nog en sväng mot Getterön/Varberg....
Var ett varv förbi Handelsboden... Dock lite besviken, eftersom jag förväntat mig ett större jippo. Men ändå kul, att se alla hojar...
Därefter åkte vi ett suveränt skött run hos Woodcocks Mc, ATSUB-runnet...
Hojen gick för en gång skull perfekt hela tiden. Och det gladde mig stort. D;
Hann inte ta mer än två bilder... *s* minglade lite för mycket med kramkalas och så. :D
Men två bilder togs iaf...
Bild ett är på de hojar, som skulle leda de olika grupperna...
(Totalt fyra grupper.)
http://i80.photobucket.com/albums/j1...526_124434.jpg
Den andra bilden tog jag sittandes på gräset, medan jag fikade...
Så man ser tyvärr inte så många hojar på den...
Får bli bättre på att ta kort. ;)
http://i80.photobucket.com/albums/j1...g?t=1338029042