Jag tycker nästan den är krokigaste laget lite ojämn och halvdana lagningar , åka rallybil på den sträckan hade nog varit nåt
Utskriftsvy
Jag tycker nästan den är krokigaste laget lite ojämn och halvdana lagningar , åka rallybil på den sträckan hade nog varit nåt
Den vägen är trevlig:) bor i Säffle, körde den vägen flera gånger i somras, dock mestadels i porschen men 2 gånger på en Afrika twin.. Det va trevligare på hondan för som jossi säger är det endel dåliga lagningar som slår duktigt!
Skickat från min C6603 via Tapatalk
När man kommer från Dals Långed hållet är det ju en saftig nedförsbacke på ett ställe,undrar hur fanken det går i vinterväglag där.Jo vägen är inte den bästa,håller med om det.
Om inte morfar har pratat på folk som åkt av där.. Han brukar alltid ta en hoj tur till akvedukten o fika minst en gång om sommarn iaf:)
Det känns som vägen jag menar var i två partier för, från munkeldal hållet var det kanonväg och sen blev det rejält dåligt när man passerat nå minisamhälle som iaf hade ett dagis o busshållplats.
—--------------
All comfort was sacrified for style
När Saab presenterade en ny modell så fick den samlade motorjournalistkåren provköra de nya bilarna från Trollhättan till Håverud, där det serverades lunch. Efteråt så var det etapp 2 Brudfjällsvägen , men det bar sig inte bättre än att bärgaren fick köra skytteltrafik och hämta nya Saabar i dikena LM;
- - - Uppdaterad - - -
http://www.gp.se/motor/1.21209-brudf...angigaste-vag?
Jojo, hela vägen över till Munkedal. Till och med så att närmare Munkedal är det den bästa biten.
Hursom, mappa i maps - vad kan det vara tro. Är detta en mappning?: https://www.google.se/maps/preview/d...m0!2m1!6e4!3e0
I så fall är det bra. Annars söker man på Brudfjällsvägen. Brudfjället ger ingen träff. Vägen ser inte så märkvärdig ut på kartan, men man ska inte göra misstaget att tro att det är en komfortväg :-)
Det är mycket mer en teknikkörningsupplevelse än en fartsträcka, helt klart. Och visst, ibland kan det vara ett tag sen den blivit om-asfalterad och så. Är man i krokarna bör man ändå ta sej dit tycker jag.
Jag brukar köra en extra runda fram och tillbaka när jag är där för det är så vansinnigt roligt :-)
Det är ingen väg jag kommet köra premiärtur med sporren på, stelhäck och dna-springer.. Däremot finns det risk efter årets mässa att det blir en moto guzzi v7 racer som körhoj till våren.. Den är nog jävligt fin där:)
Filmade en tur över Brudfjället för några år sen'
http://www.youtube.com/watch?v=T59LOAmO_cw
Go film Alf! Nästgårds för dej, verkligen.
Inatt drömde jag att jag skrev följande här på forumet:
"Måste passa på att nämna att man åker genom där på egen risk. Det bor ett egendomligt folk i skogen.
Långa gängliga skogmänniskor kutar upp bredvid en när man kör och dom skriker fruktansvärt högt.
Snabba är dom, man har sett dem springa i mer än 80 km/h. Dom har en speciell löpstil, dom tar två kliv med det vänstra benet och ett med det högra - det är därför de kan springa så fort. Händerna nuddar marken hela tiden för armarna är enormt långa då dom har två armbågar på varje arm. När dom kommit ikapp kastar dom sej fram och biter sej fast i däcken och drar omkull en.
Många övergivna motorcyklar har setts liggande utefter vägen, men förarna har aldrig påträffats igen."
Så nu kan jag ju bara hoppas att det inte stämmer.. men det är klart, man kan ju aldrig veta.
...är man i hufvudstaden. Passade på att träffa Nightster-08 på förmiddagen för en "överlämning". Hoppas du blir nöjd med nya delen!
hahaha nu är ju bara frågan, bjuder du?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Idag befinner jag mej på en sjua tror jag.
Alltså på HKD-skalan. Hata Krossa Döda.
Det där übermuppen som uppfann LED, utan att se till att det funkar för vanligt folk är den skyldige.
Men gott folk, jag lovar, jag ska inte starta ännu en tråd om detta eländiga blinkersproblem.
Jag ska läsa på, försöka få en del av hjärnan att aktivera sej, prova mej fram och se om jag kan lyckas.
Men fy bubblan - för att ta i med ett kraftord, va tråkigt att hålla på med produkter som "kanske" funkar om man följer instruktionerna..
Mitt liv är inte designat för att ha det såhär ak47
Min väst är färdig!
Bifogad fil 14074
Bifogad fil 14075
/Oliver