Ja och alla är från Goa Göteborg OCH alla kör sportster 48! r0ck
Skåningar och Göteborgare...det är riktiga MÄN(iskor) det! thb;
- - - Uppdaterad - - -
thb;
- - - Uppdaterad - - -
thb;
Utskriftsvy
Ja och alla är från Goa Göteborg OCH alla kör sportster 48! r0ck
Skåningar och Göteborgare...det är riktiga MÄN(iskor) det! thb;
- - - Uppdaterad - - -
thb;
- - - Uppdaterad - - -
thb;
Var det nog sista hojturen för i år , lite blött på vägarna men varmt i luften
Ja Jossi, det är nog många som drar gränsen ungefär nu. Själv har jag inte kört på ett tag på grund av reparationer på verkstad. Detta beror på såväl leveransreparationer- nytt däck, packboxar i gaffeln, ett sidostöd ska bytas, halvljusautomatiken, avstängning efter 200 meter funkar inte.
Men så blev jag ju påkörd och där blir ytterligare jobb på Bike. Inte nån skugga över Bike.
Det strular, för de får inte delarna från Harley. Tar evigheter.
Jag vill åtminstone få nån liten runda i alla fall.
Sen har ju faktiskt frugan och jag en tradition - vi åker på julafton. Hemifrån till en sjö, Ellenösjön, är det knappt en mil, det brukar räcka. Kaffe och smörgås med stekt ägg gäller. Sen hem till glöggen och värma sej.
Å jag känner mej rätt blåst på en fin höst med många sköna endagars turer.
Forty8 Söndag blir ingen körning för mig oavsett väder , ena hojen har jag hemma hela vintern så man kan ju ta en sväng
Caspher har hojen stått hos bike länge ?
Tror jag tar en tur på söndag som det ser ut på vädret. Kanske på lördag också ut till Bambi o Sten:)
Är det fredag och då passar jag på att önska alla en trevlig helg.br;
...börjar den seriösa jakten på en ny pendlarbil. Dock ej för dyr, men inte skruttig heller. :)
Ska bli gôtt att få mer pengar över, när bränsleförbrukningen går åt "rätt håll". :D
- - - Uppdaterad - - -
Missar tyvärr Probikes happening... :(
För trött också, efter att sovit superdåligt hela veckan.
- - - Uppdaterad - - -
Haha... Undrar just vad du fått det ifrån. LM;
Fast jag har faktiskt en egen tomte outfit i svart också. :)
Det är alldeles säkert barnasinnet som gör sej påmint:D
...Sticker jag ut i vintersolen med mina apor! 9 plus, strålande sol och liiite för blåsigt.
Åtta mil med hård med/mot/sidvind, och man känner sig blåst..... hmmmm...kunde inte låta bli:I:
Bor på en stor slätt så när det blåser så märks det, men det kändes helt Ok att fått lufta sig och hojen en smulaBanana
Bifogad fil 13521
Idag har jag konstaterat att det är dumt att skruva isär saker för att sedan låta det ligga i två veckor innan man skurvar ihop det igen..
Skruva fast fästplatta på växellåda, lyfta in i ramen - fästplattan på fel håll
Lyfta ur, byta håll, lyfta in - får inte in bultarna.
Lyfta ut, lossa plattan, sätta i bultarna, skruva fast plattan, lyfta in - fel bult på fel plats
Lyfta ut, lossa plattan, byta plats på bultarna, skruva fast plattan, lyfta in - success!
Idag var det lite kyligt att åka hoj några plusgrader nästan torra vägbanor
...nedrans vilket väder det vart... Nya pendlarbilen fick verkligen sig ett eldprov...
Stormen Sven pockade allt på sin uppmärksamhet... Med en massa snö också. :(
Är det fredag och då passar jag på att önska alla en trevlig helgbr;
Kan även tillägga att stormen Sven har härjat rejält med vind och snö, så ta det lugnt alla som skall åka till jobb eller som måste ut på vägarna.thb;
Just nu är sista backen hemma inte kul alls. :(
Bara is och förbaskat brant...
Nu blir man snart deppigare, för det är första ordentliga beviset på,
att hojsäsongen verkligen är över.