Hmm en sån där fråga igen som jag inte begriper riktigt, vad menas när man pratar "sida" på hojar? Stor eller lill sida.
Utskriftsvy
Hmm en sån där fråga igen som jag inte begriper riktigt, vad menas när man pratar "sida" på hojar? Stor eller lill sida.
Det handlar som motorer med sidoventiler!
750 - liten sidoventilsmotor (sida)
1200 - stor sidoventilsmotor (sida)
Bifogad fil 4255Bifogad fil 4256fick lite prylar från HD-Outlet idag,har gjort lite mer beställningar av Hd-Outlet som byter namn snart till,tror det va TH-outlet,bra priser,fraktfritt http://www.hd-outlet.se/sv/
Så här ser ett exempel på cyllar (storleken på cylindervolym vet jag inte) till en sida ut, insug o avgas ventilerna sitter på sidan om kolvarna i cyllarna så att säga.Citat:
vad menas när man pratar "sida" på hojar?
Bifogad fil 4257
Idag skulle jag åkt på jobb men ligger på sofflocket med feber o ont i halsenSjuk
Idag var det -28 grader här uppe i norr på morgonen..... Kulorna har nog aldrig varit så långt uppe i kroppen förr...
Tack för bilden johnnyrocker, man lär sig nåt nytt varje dag här :) Fan snart är jag med i lyxfällan, sitter seriöst och funderar på hur jag skulle kunna få loss 150k, får en hoj byggd från scratch för ungefär dom pengarna, har nämnt honom förut, han som åker över till staterna ca en gång per år och fyller en van med delar, sen skeppar han hem det och bygger riktigt grymma oldschool hojar, helrenoverade pannor, knölar osv.
Snålblåst -16 och snöbyar ag; men tankarna är några månader framåt i tiden närmare bestämt Maj månad då hojen ska ut ingen från sin vinterdvala vc;
Åk över själv o skeppa hem, vet ja! Säkert billigare och roligare :)Citat:
sen skeppar han hem det och bygger riktigt grymma oldschool hojar, helrenoverade pannor, knölar osv.
Har du lite långtråkigt ViLa ;) själv sitter jag på ett djävla hotell i Berlin, lagom tankad, ein mas bitte! tänkte gå ut på stan å lulla men dem har ju för fan flyttat Sibiren hit å jag trodde jag åkte mot våren, så banlonpolon värmer inge vidare just nu. Snow
Är i Kalix nu... Å det är tamejfan -34 här... wa;
....sitter man och jobbar en sväng, sen blir de att försöka klämma in någon timmas sömn (dåligt med det inatt..) innan man ska iväg och bowla och tjöta med klubben pardy
Kallt som fan idag Snow
Japp kallt ere -35 o soligt men myggfritt så idag blir det filmtajm :Dbr;
Skulle ha kollat isracing i dag men nu är det 18minus så NÄÄÄÄÄrnt;