Idag bytte jag tbx till originalstyret på hojen. Ser faktiskt fan så mycket bättre ut med svart12" än 8"kromatthb;
Utskriftsvy
Idag bytte jag tbx till originalstyret på hojen. Ser faktiskt fan så mycket bättre ut med svart12" än 8"kromatthb;
läste att miljö nissarna har föreslagit att alla förbränningsmotorer skall bort inom 5 år och att Harley-Davidson tagit fram en starkare startmotor och en batteri pack i form av en tank "dummy" som kan driva hojen i 130 km drygt 20 mil, visserligen är man fundersam om väderförändringarna men är detta verkligen lösningen tro???
Nä Lasse.Inom 5 år är nog en utopi.Tycker hela detta miljö babblet är snedvridet,
man gnäller om man åker bil till sitt jobb och dra in skattepengar,samtidigt är det helt ok att flyga till Tahiland
och köpa sej ett l-uder eller för att man tycker att sin hudfärg är för vit.
Ett räkneexempel på nätet visade att en semesterresa med flyg till Oman motsvarade 10 års körning med en nyare VW
Passat i motsvarande utsläppsnivåer.
Lasse! Fortsätt att köra så det ryker!!!
Så där ja! Nu sitter man på Arlanda och tar en kall öl och väntar på flyget bort från kylan.
Bangkok nästa. Ska bli skönt med lite värme, 38 grader i Chaing Mai. Hoppas att snön försvinner
snart i Svedala så ni kan ta ut hojarna snart och få lite mil på mätaren.
Ha det gött allesammans.
Fritte over and out
Idag.. var beste dagen hittil i år.. 15 grader i sola og årets förste 250 mil unnagjort. (på en Honda.. tilsvarer ca.400 harleymeter)
men i morgen skal jeg hente Harleyen fra vinterlagring hos AC-Cycle.. vc;
Idag har jag premiäråkt... Först ca en mil med att lära känna hojen på ett industriområde i närheten... Sedan blev det 3,5 mil på väg och motorväg... Lite kallt för min del på slutet, men det gick. :)
Fast måste erkänna, att det kändes lite äckligt att "åka med ett hjul mindre" i år. LM;
Fast det släpper nog med antal turer... Gäller ju att få upp självsäkerheten, att det faktiskt inte är så mycket mer konstigare.
http://i80.photobucket.com/albums/j1...ps7ae0065c.jpg
Dock får man stå ut med, att jag har på mig den fula, gula västen ett tag framöver... :D
...... hade jag och frugan med 2 goa vänner (BB och Fia) en skit fin tur till Ängelholms hembygdspark med korvgrillning och gött snack. där efter blev det hem till oss för demo av lite teknik prylar. bla. apple tv, Ipad, airplay och även lite Netflix
Tack till er för en kanon dag alltid lika roligt
Jag har alltid på meg signalväst i början på sesongen.. I juni tar jag den av.. då är bilisterna van med motorcykler.
http://images.motorcycle-superstore....6078301395.jpg
Jag är inte helt säker på att det hjälper alltid, Ta mitt fall där bilisten svänger vänster in på tappen, han såg mig aldrig sa han, måste vart något med staketet....
Jag är ändå rätt säker på att han såg mig men hans lilla för krympta hjärna tittade efter bilar och därför svängde han.
Har kört på olycksplatsen åt båda håll igen dels för att se ungefär vilken fart jag hade och hur han kunde missa mig är helt otrolig, ett klockrent hjärnsläpp vill jag påstå och då hjälper inte väst.
Tror det var/är i Frankrike dom tvingar alla mc köra med signalväst men det har inte visat att olycksstatistiken sjunker, men säkert, ibland är den nog bra thb;
Jeg kan ikke finne noen statistikk for Frankrike,men det finnes en rekke statistikker fra 2005 og fremover da det ble påbudt for alle som jobber på eller när vei, på anleggsområder med trafikk osv at ulykkesfrekvensen er gått dramatisk ned der signalvest er i bruk.
Jeg.. som normalt er kledd i sort og med sort motorsykkel kan ikke overlate til en bilist å få öye på meg og vesten gjör at jeg blir sett. I tillegg kjörer jeg med fjernlys på dagtid.
Om tullingen som ikke så deg hadde sett deg om du hadde hatt signalvest vet hverken du eller jeg,men sannsynligheten for at han hadde sett deg ville väre udiskutabelt höyere.
I en annen tråd så hevdet du at du ikke kan ha halvhjelm fordi du anså det ikke å väre sikkert nok. Du har kanskje kne,albu og ryggskydd i tillegg og selv om en signalvest er nokså ödeleggende for imagen så er den ulykkesforebyggende.
Noen statistikker nederst på denne siden; http://www.ops.fhwa.dot.gov/wz/workersafety/
Det är rätt många som inte gillar reflexer eller västar ;)
Helgens demonstrationer runt om i Frankrike fick närmare 90 000 franska motorcyklister att delta under parollen "Vi vill ha en ny syn på trafiksäkerhetspolitik" ! Man protesterade mot krav på reflexband runt armen och kräver istället att bilförare ska utbildas för att upptäcka motorcyklister. Man anser också att myndigheter och beslutsfattare ska se motorcyklister som en del av lösningen på trängselproblematiken och ett accepterat fordonsslag.
SMC gratulerar FFMC till de imponerande MC-massorna som deltog och hoppas demonstrationerna ger effekt.
SMC har tidigare berättat om förslag på lag om reflexband. Det är bara ett av många förslag som dykt upp och upprört de franska motorcyklisterna under senare år. Läs mer här. De frågor som diskuteras i Frankrike är i allra högsta grad aktuella i Sverige, till exempel nämns inte ens mopeder och motorcyklar i framkomlighetsstrategin för Stockholm.
Demonstrationerna pågick runt om i Frankrike under lördagen i mängder av städer. Alla slags hojar deltog; motorcyklar, scooters, sidvagnar, trikes etcetera.
Antalet deltagare var 10,000 i Lyon, 7,500 i Bordeaux, 6,500 i Lille, 3,000 i Strasbourg, 1,500 i Nantes, 4,500 i Bretagne, 650 i Cherbourg, 2,000 i Clermont-Ferrand och Saint-Etienne, 2,000 i Tours, 1,200 i Dijon, 1,000 i Grenoble, 690 i Nevers och 680 i Auxerre). Här kan du se