En helt underbar vardagsbeskrivning om hur det kan vara.
Egentligen säger du ingenting, men samtidigt säger du allt! Det är ju detta man väntar på under den långa vintern.
Den efterlängtade värmen har kommit.
Utskriftsvy
Idag.....sitter jag en sväng på jobbet som jag egentligen skulle ha varit helledig ifrån....bara väntandes att grensla hojen för att ca 4 timmar senare träffa lite av mina vänner i HF-Riders.
Sådärja nu har man tillsammans med Viglo och Pettsson vunnit årets lerduveskytte här i Prässebo.
Nu blir det snart bad och bastutunna br;
Hemma igen efter ett par nätter nere i Prässebo. 58 mil totalt. Ofantligt många goa skratt och jävligt trevligt sällskap.
12+ och regn, 3 veckor av semestern avverkad, haft ungefär 2 soldagar.
Gjorde en 100 milatripp förra veckan, upp till Vännäs och hälsade på bekanta, sedan ner på Highcoast träffen.
Blött men kul.
I helgen som var blev man 50 bast, känns konstigt när man säger det, men det är väl bara att gilla läget.
Glad sommar gott folk
Är det midsommarafton och då passar jag på och önskar alla en trevlig sådan br;
Ha en trevlig midsommar alla.
En trevlig något fuktig midsommar! [emoji41]
Skickat från min WC via Tapatalk
Ja fuktig är midsommaren både invärtes och utvärtes RTFMbr;
Så blev man stoppad för buller då, ombesiktning inom en månad..suck.
Men pottan på skallen och fortkörningen lät dom passera, väldigt trevliga konstaplar va det må jag säga 😎
500 för bullret va det enda, sen ombesiktningen då och utlägg för diskbollar 😎
Idag var det ett jävla skitväder wa; pk;
I dag var det premiärtur med Breakouten (bortsett från en 2 mils testrepa i går) kan bara säga härlig hoj..... och går som ett skållat troll som tuggat anabola(: (:
Däremot är inte lilla gumman nöjd med passagerarpallen, blir att inhandla ny soffa och en sissy
Japp, det blir passagerare ibland, hon har sålt sin hoj och satsar fullt ut på sin häst....men ibland vill hon åka med och det är jag glad för. I morgon blir det dock en repa själv så då kan jag testa vad den går för, snart 30 mil på klockan så då är det bara att ge järnet
.....Idag har vi haft hökörning hos bror min. Blev 2900 småbunt inkörd nu. Så nu är det skönt att slappna av med lite öl, så skål mina vänner.
Igår besiktade jag hojen och det gick bra ro; enda han gnällde på var att jag glömde klistra dit en reflex bak rnt; Men fick åka och köpa och komma tillbaka och visa upp hojen thb;
Det enda jag var lite orolig över var buller MPD; men det sa han inget om fast jag hade Big Radius 2-2 med insattser och en diskboll Smoke Trodde faktiskt att jag skulle få
en 2:a för buller, men icke sa nicke vc; thb; Ha en bra dag och och passa er för bildrullarna med keps fu:
Idag är familjen Slycke nere på Liseberg. Redan blöta efter en sväng i Flumride vc;
Denna dag tillbringades på Göteborgs Botaniska, Universeum och Trädgårdsföreningen.Göteborg. Så nu är vi på hemväg till Slycke efter två dagar strosande i Götet.
Har jag kört sammanlagt 31 mil landsvägskörning på en tank och räknande ut att hojen hade dragit 0,47 mot ca 0,8 som den drog innan Nilsson bänkade den.
Så jävlar vad nöjd jag är med det :)
Idag är det sista dagen på min semester för denna gång...
Men nog min bästa även om det skedde utan antydan till mc!
Tyvärr hojlös numera också... Och mc kortet på vila eftersom hälsan
inte är bra nog för ett nytt försök ännu.
Drömmen kommer dock att bestå!
Hade i alla fall 3 underbara veckor i UK... Önskar att jag hade sluppit att
åka hem. :)
Hoppas alla andra haft en bra sommar...
Kanske man borde satsa på att se TT racingen på Isle of Mann något år. :)
https://ton.twitter.com/1.1/ton/data...2/J7mTsv9E.jpg
15 mil i sol Båstad - Hbg tur & retur, härliga småvägar [emoji295]️[emoji296]️[emoji295]️
15 mil i sol Båstad - Hbg tur & retur, härliga småvägar.
Tjena Bikers.
Jag har en fråga, kanske en dum fråga... Tänkte köpa min första HD o har då snöat in på Hd Forty eight.
Har prov suttit o prov kört hojen, men undrar nu om man kan vara för lång?? ( är 1,86) så att det ser konstigt ut när man kommer körande???
Då jag tycker dom ser små ut.
Ääh, huvvesaken är väl att du trivs med knarren ![emoji41]
Ja det är ju sant :) Hur är dom om man ska köra en längre sträcka?? förutom att tanken är för liten? ;) Funkar det, eller det är mest en hoj man kör i stan..
Tur man har semester för idag small drivremmen av.. Dubbel tur i oturen att jag var hemma när det hände, hade rullat ut hojen ur garaget och startat den, när jag lade i ettan gick remmen av direkt vid stillastående. Har märken i det bakre "drevet" så förmodligen har jag fått in en liten sten som orsakat detta.:(
-är det strålande sol och jag inväntar att inmundiga en räkmacka efter att ha åkt Pokerrun tillsammans med Turnpike MC nere i Tranås. Det bjöds på underbara vägar och ett gott sällskap av Grönis och Kent som såg till att jag hittade runt. Tackar.
Hörde att det varit lite grått i vissa delar av landet idag.
Alltså måste jag ju bara lägga upp ett par bilder från västkusten från en nittonmilatripp denna sköna men lite blåsiga söndag.
Smögen är ju ett trevligt resmål. Medhavd fika, kaffe med favoriten stektägg-macka.
Bifogad fil 17102
Lysekil är inte heller fy bubblan och där hade dom fått in glass i kiosken som man fick köpa. D;
Bifogad fil 17103
Inatt så fixar jag det sista på hojen.
På fredag blir det en 60mila tripp till Bankeryd på Tändsticksträffen.
1000 pets räknas komma eftetsom det är jubileum.
- - - Uppdaterad - - -
Pers inte pets!
Ingen jä... hundutsällning jag ska på😂
Sådärja sitter man hemma och kollar på speedway på dumburken efter att ha lagt dagen till att åka Pokerrun med Modde och hans gäng nere i Tranås. Som vanligt gick det på helt underbara vägar. Stort tack till er alla. Skål
I dag fick jag regbesiktigat min turbo sportster efter att den blivit godkänd som ombyggt fordon av SFRO, känns rätt bra att ha en laglig hoj men framförallt rätt försäkring om något skulle hända, 6280 kronor har det kostat totalt.
Bifogad fil 17154