Jo, såklart men håller Volvo koll på alla filmer och ringer producenten? :)
-Tjenna Warner Bros, vi har en skitfin 240GL 1984 i kanonskick, bara ytrost och bes UA, SoV-hjul och skyport med drag. Den skulle passa skitbra i er nya Batmanfilm. :)
Utskriftsvy
Jo, såklart men håller Volvo koll på alla filmer och ringer producenten? :)
-Tjenna Warner Bros, vi har en skitfin 240GL 1984 i kanonskick, bara ytrost och bes UA, SoV-hjul och skyport med drag. Den skulle passa skitbra i er nya Batmanfilm. :)
Today I hugged my bike... did you ??
http://i305.photobucket.com/albums/n...U_HUGGED-1.jpg
oh yea and I finished my course in Helsingborg and got my Diploma thb;
Vilken kurs, vilket diplom?
Sorry.... can't say here.. Tystnadsplikt :I:
Cool ett diplom i "quietduty" :D
Between you and me it was a Diploma for Awsomeness lol; .. Nah! Var en intensiv 3 månader kurs och jag är glad det är klart :D
Idag har jag köpt en lott, och inte vilken lott som helst utan en Green Card-lott. Dags att ta USA-flytten på allvar. :)
För er som inte vet vad det är:
För att få bo/jobba i USA krävs det en massa miljoner eller ett sk. Green Card. Detta är väldigt svårt att få om man inte gifter sig med en amerikanska eller kan investera en massa pengar samt anställa ett gäng folk.
Varje år lottar amerikanska staten 55.000st Green Cards och dessa fördelas procentuellt lika mellan olika världsdelar. Chansen är inte jättestor men inte heller jätteliten så det är värt att testa. Man måste dock vara beredd att flytta inom 6 mån från den dagen man vinner. De bjuder tom på flygresan :)
Så nu är det bara att önska mig lycka till!
thb; Lycka verkligen till, så spännande blir kanon att följa. Kan du ansöka också eller är detta enda vägen, förutom penningvägen?
Tack JR. Enda vägen, har forskat och lusat allt i detta ämne.
På vanligt visum får man stanna i 3 eller 6 mån beroende på visum (6 mån om du besöker ambasaden i Stockholm). Detta är sen giltigt i 10år.
Man måste efter dessa tider lämna landet för att få "nya" dagar. Helt ok men medför en kostnad för två pers. Canada, Mexico och Karribien gälls inte.
Man får med dessa visum göra business och turista men INTE ta en anställning. Gör man detta och åker fast blir man portad i 10 år.
Om du besitter specilella kvalifikationer som är unika sån kan man få ett 1 eller 2-års arbetsvisum men jättesvårt. Ex om man jobbar på ett stort svenskt företag som behöver dig i USA.
Lättast är att gifta sig, var nära att göra detta 2005 i LA med en call-girl som var villig att ställa upp gratis :) Jag bangade dock ur i sista sekunden..haha..
lol; Admin på HF.se känns lite osexigt om man jämför med Hallick i US :D
Säg inte detcheer
Idag snöar det!!! Efter en vecka med 5-7 plus o snöfritt i Stavanger!
Idag har jag varit i garaget och varmkört donnan. Låt det bli en tidig vår snälla!
Bifogad fil 4748
Förmiddagens garage pyssel blinkers fästen:D
Finns olika varianter. https://www.usagreencardlottery.org/
Idag grillade jag och ungarna korv i trädgårn till lunch. Solsken och 8 plusgrader, gött som fan! Hade jag inte suttit fast med kidsen och haft en nerskruvad hoj i garaget hade jag lätt dragit ut och slirat i rullgruset idag. Fan!
Idag kom jag hem efter 2,5 veckors arbetsökt! Gött o vara ledig i 10 dagar. Ska på månadsträff ikväll med Fikagruppenbr;
Idag såg jag första hojjen på vägarna här i GBG.
O kände den tunga ångesten över ännu en hoj lös sommar. Jag ska iafa åka o lyssna på almen-info ang MC kort på en körskola nästa vecka.
2007 tog polaren sitt för ca 2000kr, idag läser jag om folk som ger 25,000kr pk;
Du ska inte tänka på vad andra gjort och gör. Kör igång, jobba hårt med teorin själv så fixar du det för mycket mindre.
Finns dom som super och röker upp 25-papp på kort tid medans kortet består livet ut. Känslan är grym att ha kortet!
Kom igen nu. Tänk positivt.
Är inte negativ :)
Jag gjorde andra val vid den tiden & det var det som kändes rätt då, är inte den som tittar bakåt och ångrar grejer.
Det var bara ett konstaterande att priserna har gått upp avsevärt & 2013 ska dom upp lite till om jag har förstått det rätt.
Hoppa fram till 2:30 i klippet!
http://www.youtube.com/watch?feature...mNcYt8M#t=152s
:p
Wallis, misströsta icke, med små steg bestiger man alla berg. pl;
Teorin e rätt början på en resa, som sagt, du aldrig kommer ångra.
Idag känns vårsläppet nära här i 99-land, MPD; blir en titt på Pro-Bike Syds event.
Var är tråden med killen som bygger på sin Japs hoj och där bl.a admin föreslog att skulle sätta en sportster motor på hojen ? Tänkte visa den för en kompis som har pengar men är för snål för att köpa en Harley:)
thb; ha; adn;
Idag var man på claessons och kollade på hojar.....victory hojarna växer mer o mer men nä.
Ja jävlar vad det drar i hoj tarmen nu! Solen fick igång motivationen att plugga igen, så nu kör vi! Risk ettan på onsdag, ska göra mitt bästa för att övertyga dom om att det går utmärkt att göra kördelen med!
...blir det ett par Lapin Kulta i solskenet....:cool:
Har vår pysslat i trädgården i dag o hört första harleyn genom bynvc;Nu har han gått på ölen SKÅL alla det är vårbr;
Var till gararget och startade upp hojen, här är det långt till våren Snow.
Tänkte slappna av med ett par kalla tuborg men en kollega var tvungen att bli av med brandjouen. Blir att se melodifestivalen utan alkohol i kroppen, ångetsen kommer att göra sig påmind :)
Flunsan i fyra dagar nu och för ett par timmar sedan så fick frugan kraftig "feberfrossa"... med värk i muskler och leder samt huvudvärk... samma som jag med frysattacker därtill... å istället för lagad mat som jag tvingade i mig i små omgångar under dessa dagar så får det allt bli fil, fil och fil (morgon, middag och kväll). Kan ju inte fixa något annat... Jo vars - stekt hästkorv... men det gillar inte frun.
Skämt å sido - men jobbigt som f.. är det!
Testade MC jackan idag och inser att den har växt minst en storlek i gardroben över vintern.....tror inte att det har hänt innan men skoj överraskning.
Packar jag för att dra till Norge på skidsemester imorgon!
Kallare i dag men batteriet monterades o startade henne i garaget totalt inpyrd av avgaserwa;
Någon plusgrad, solsken, torra vägbanor, feber och svår hosta.Sjuk
...Ännu en solig dag det har varit här .. och med min Bike vc;... nu middag http://bbs.roddenberry.com/images/smilies/097.gif
Bifogad fil 4946