Blev 42 mil idag å tempen varierade mellan 2 å 4 grader. Kom just hem... Katten hade saknat mig. Alltid en tröst...
Utskriftsvy
Blev 42 mil idag å tempen varierade mellan 2 å 4 grader. Kom just hem... Katten hade saknat mig. Alltid en tröst...
Idag fick jag bra nyheter... ro;
Tisdag idag .. Morris har varit borta två dagar nu .. ge jag upp hoppet?? Finns det andra djur i Skåne som har katter för lunch frv;
Pussig,men rett för jeg satt meg til datorn nå så tenkte jeg på om katten din var tilbake..
ikke gi opp håpet.. det er ikke unaturlig at en katt er borte noen dager og om den ikke er kastrert er det naturlig at den blir borte noen dager.
En katt blir uhyre sjelden tatt av ville dyr,men rev kan drepe en katt om den MÅ.
Min forrige katt var en ukastrert hankatt og den var en gang borte i 4 måneder..
Katten din kan väre innestengt og garasjer er ofte et sted de blir stengt inne.. han kan sitte i et tre eller i en stolpe og ofte må de samle mot i flere dager för de kommer ned ( eller som jeg gjorde i höst.. ringe brannvesenet og få de til å komme med stigebil og få Vattenfall til å stenge strömmen til stolpen.. litt dyrt,men hva gjör man ikke for katten sin).
Håper han dukker opp snart..
PS Som en ekte Biker er jeg selvsagt medlem av Djurskyddet og går vakter på et katthem (Kattlyckan Säffle/Åmål)
Han är kastrerad och två och ett halvt år gammal, bor där det finns en hel del skog och han är en mycket utomhus katt men detta är det längsta han varit borta. Låter dumt menTider som denna inser man hur fäst man blir med husdjur..even bikers have a soft center LM; anyway...ska leta runt byn imorgon.
Bifogad fil 9330
Ja,hankatter kan ju vara borta kortare eller längre perioder så ge inte upp hoppet BB!
Jeg ser at han er en vanlig huskatt og da har han langt bedre forutsetninger for å klare seg gjennom det meste enn om det var en rasekatt.
Noen ganger driver katter med "katteting" som iblant tar litt tid og sjansene for at han dukker opp igjen er store.
Min katt er en blanding av Bengal og Egyptisk Mau.. ikke särlig flink til å klare seg på egenhånd,men han går ut og inn som han vil og er mye ute,men kommer inn omtrent hver time bare for å sjekke om jeg er der. Går det to timer og jeg ikke ser han blir jeg urolig og jeg har ingen problem med å sette meg inn i situasjonen du er nå..
Kanske... :D
- - - Uppdaterad - - -
Vår honkatt försvann för ett tag sedan i nästan en hel vecka... Också kastrerad... Till slut kom hon hem, dock något tilltuffsad och med sår... Tror hon gått en kamp mot en grävling eller så... Men hon kom tillbaks.
Det gör säkert Morris också.
Usch, ja. :(
Vi har en kisse på 10 år som är sonens.
När vi flyttade in här i huset i februari för fem år sen så försvann han och var borta länge.
Månaderna gick, jag ringde djurhemmen i trakten, satte upp lappar i området... Allt man kan göra.
Sedan, sent en kväll, ringde det på dörren. Det var grannen. Med katten i famnen.
Dom hade hittat honom sovandes på deras uteplats. :)
Det är hemskt vad man saknar en katt.
blir det fika med polarna, som vanligt rullar det det lite hojbyggar filmer på tvn och tidningshögen/ katalog är hyllan välfyld, men roligast är nog alla kaffe sugna bikers som kommer på besök och tjötar :)
Idag blev det en sväng på 15 mil med den nya hojen. Lite kallt om fötterna men vad gör det när det är torra och fina vägar. D;
Ny Hoj? Vad då för nåt?
Bifogad fil 9331
Streetglide
Den där ser riktigt fet ut Pularethb; Har du kvar den andra? Var det de hemliga uppdraget du gjorde i söndags?:D
Kul som fan Pulare! Stort grattischeer Ska bli spännande att se den i verkligheten. Dags att bygga ut verkstan kanske;)
Nothing http://aliva.blogg.se/images/2010/sa...e_98885863.gif .. lappen har jag och ska klistra upp dem i morgon, djurhemmen ska jag kontakta på helgen.Citat:
Några nyheter om kissen? *Håller tummarna*
Congrats on the new Bike Pulare thb;