frukosten avklarad, nu drar jag till verkstan och mekar hoj :D
Utskriftsvy
frukosten avklarad, nu drar jag till verkstan och mekar hoj :D
20mil i dag 10 på Olivia o 10 på Speedhoran kanske sista för i år:D
Har jag inte gjort ett skit...
I dag har jag köpt ny dator, tyvärr ingen Mac som jag önskat mig. hoppas denna inter tänker jäklas lika mycket som gamlingen....som ska rensas och få en ny livsuppgifrt....garagedator med uppgift att köra Super Tunern
...blev cyklarna tvättade, vaxade och polerade D; Även inställda för säsongen :( Men skulle det bli riktigt bra väder får man väl ta ut dom igen thb; Saknar redan våren...
Idag ska jag inte göra ett skit....jag gjorde inget igår heller, och då hann jag inte färdigt.
Idag är jag otålig i massor... Väntar dels på att maken skall bli godkänd som handledare för A-kortet (skickade in elektronisk ansökan, som skall vara snabbare), dels på svar från Probike (har mailat ett jätte-mail dit)...
Annars gör jag inte mer än nödvändigt innan jobbet...
Nu är potatisgratängen i ugnen med (mandelpotatis, purjolök, tomater, ananas och serranoskinka)...
Sanniz, är det du som sitter på Triken i nyaste numret av MCM, typ sidan 54 lr 55 typ,,?
Etter å ha jobbet i Forsvaret i en årrekke ble jeg skadet i tjenesten. (nei,ikke i strid,men under temmelig ordinär trening). Jeg fikk da betalt omskolering av Hären og utdannet meg til ernäringsfysiolog. Veien dit för höyskole er en kokkeutdannelse som institusjonskokk. (storhusholdningskokk hvor ernäring er spesielt vektlagt). Det har lite å gjöre med restaurantkokk og man bruker ikke tid på å lage et minimalt måltid dillet til på en stor tallerken slik man ofte ser på fjernsyn,men på tradisjonell matlaging.
Da jeg kom til Sverige oppdaget jeg snart hvor overdrevent mange ingredienser man bruker i maten her. Ofte inneholder det en ingrediens som dominerer (som purjolöken i Sanniz grateng) man vil ha store vanskeligheter med å klare å identifisere de andre med annet enn öyne.
Er alle ingrediensene et forsök på å kompensere for flere århundre med sill & potatis?
Min egen erfaring er at "less is more" når det gjelder mat eller är det så at fler ingredienser gjör maten bättre?
Tror inte det... Inte om det är ett reportage iaf... Inte sett den tidningen. Kanske en dubbelgångare? :)
- - - Uppdaterad - - -
LM;
Nja, så mycket purjolök är det inte i... Men min potatisgratäng behöver inte extra sallader till, fungerar prima som den är. ;)
Och skall man orka med ett helt pass med tungt jobb ikväll (och max äta någon liten macka med yoghurt till), innan man slutligen är hemma ett inatt så...
Och så många ingredienser vart det ej, många grytor är bra mer gastronomiska än så. :D
handlar om Internationella i HässleHå.
Det blev en trevlig dag med fint väder och roliga provkörningar med bla 106" kit på en street bob (nu vet jag vilket styra jag vill ha på min wide glide) samt lite andra roliga cyklar, bla en 1200 custom med luft och buller som var mycket underhållande samt en tunad 48 och en street glide som tyvärr inte hade hunnit få 120"-motorn monterad, får bli ett besök till snart =)