Visa fullständig version : CONTOUR+2 actionkamera
Hello peeps!
Hade förmånen att fylla år i förra veckan och fick en kanonpresent, en CONTOUR+2 aktionkamera! :)
Har varit sugen på nån typ av kamera så man kan filma lite när är ute vägarna. Så jag blev glatt överraskad igår när jag kom hem! Så nu är ju abstinensen ännu värre! Ge mig vååår för sjutton!
Gps funktion så man kan göra en "trail" och lägga upp så andra kan åka samma rutt tex, Bluetooth så man kan para med mobilen och en app så man kan kolla och ändra inställningar på kameran, upplösning, bilder per sekund osv samt förhandsgranska när kameran sitter på tex hjälmen att man ser det man vill se!
Vad har ni andra för kameror? Är det någon som har denna eller har testat den?
http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/Mobile%20Uploads/image_zps5e27b8c3.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/Mobile%20Uploads/image_zps5e27b8c3.jpg.html)
http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/Mobile%20Uploads/image_zps05ce7a24.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/Mobile%20Uploads/image_zps05ce7a24.jpg.html)
http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/Mobile%20Uploads/image_zpsfee62dd0.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/Mobile%20Uploads/image_zpsfee62dd0.jpg.html)
stroker49
2014-02-11, 12:59
Vägverket har bra kameror efter snart hela vårat vägnät. Det vore bra om man sedan kunde gå in på deras hemsida och få hela road-trippen uppspelad!
modestrick
2014-02-11, 13:13
Fyllde du år förra veckan? Grattis i efterskott! Jag fyllde också år förra veckan. Fick ingen kamera dock men väl ett par nya raggsocker :)
Vägverket har bra kameror efter snart hela vårat vägnät. Det vore bra om man sedan kunde gå in på deras hemsida och få hela road-trippen uppspelad!
Ha ha ja det hade varit fint! Dom brukar skicka bilder på mig...
- - - Uppdaterad - - -
Fyllde du år förra veckan? Grattis i efterskott! Jag fyllde också år förra veckan. Fick ingen kamera dock men väl ett par nya raggsocker :)
Yes box! Grattis till dig också! Känner mig väldigt vuxen och mogen ;)
Raggsockar behöver man alltid!
modestrick
2014-02-11, 14:44
Ha ha ja det hade varit fint! Dom brukar skicka bilder på mig...
- - - Uppdaterad - - -
Yes box! Grattis till dig också! Känner mig väldigt vuxen och mogen ;)
Raggsockar behöver man alltid!
Jaså? SJälv verkar ja inte ha mognat ett jota de senaste 10 åren eller så. Kanske ännu längre sedan det tog stopp. Fast jag ser ut som en gubbe iaf. alltid nåt
robbbull
2014-02-11, 15:32
Go Pro kamera:D
- - - Uppdaterad - - -
http://www.youtube.com/watch?v=HYiYizrRTIs
modestrick
2014-02-11, 15:38
- - - Uppdaterad - - -
http://www.youtube.com/watch?v=HYiYizrRTIs
snyggt styre du har ;)
55an till Katrineholm eller? Vet du jag bodde ett kort tag i Östergötland. en bit utanför Finspång. Bara ett halvår så jag hann inte åka så mkt hoj där tyvärr.
stroker49
2014-02-11, 17:27
Kompisar har haft den typen av kamera när vi åkt skidor, jättekul! Jag vill nog ha en själv.
- - - Uppdaterad - - -
Blir ju fin kvalitet på bilden. Synd att det blir så mkt vindbrus bara, funderar på om en extern mikrofon kan lösa det problemet!? Vad har du för olika fästen? Jag fick med två olika som går att montera på tex hjälmen. Dom klistras dit och då blir man ju tvungen att ha fästet på hela tiden även om man inte har kameran på. Ser att din sitter uppe på hjälmen, har du testat att ha den på sidan?
Har en gopro som jag satte på styret i somras. Fungerar kanon, men väldigt kort batteritid. Knappt 2 timmar. Har inte heller fattat hur man klipper ihop o lägger ut på you tube. Vad för program använder ni som har gopro?
stroker49
2014-02-11, 21:22
Man brukar ha ett fäste runt glasögonremmen.
Har en gopro som jag satte på styret i somras. Fungerar kanon, men väldigt kort batteritid. Knappt 2 timmar. Har inte heller fattat hur man klipper ihop o lägger ut på you tube. Vad för program använder ni som har gopro?
Tror att youtube själva har ett program man kan ladda upp filmer i och redigera.
- - - Uppdaterad - - -
Man brukar ha ett fäste runt glasögonremmen.
Har sett att cross och super motard åkarna har sådana. Får väl införskaffa goggles helt enkelt, eller klistra dit fästena som följde med på hjälmen. Läste att CONTOUR har olika fästen att köpa precis som gopro.
robbbull
2014-02-12, 09:10
snyggt styre du har ;)
55an till Katrineholm eller? Vet du jag bodde ett kort tag i Östergötland. en bit utanför Finspång. Bara ett halvår så jag hann inte åka så mkt hoj där tyvärr.
Olivia ser inte riktigt ut så nu styre o sadel har jag flyttat över på Svarthoran:DJo det är gamla 55an till Katrineholm den gick genom byn Åby där jag bor oså gick den utmed sjön Näken o upp till Svängbågen där jag stannar o kör tillbaka på nya 55an.Bodde du i något samhälle eller på landet?
modestrick
2014-02-12, 09:31
Olivia ser inte riktigt ut så nu styre o sadel har jag flyttat över på Svarthoran:DJo det är gamla 55an till Katrineholm den gick genom byn Åby där jag bor oså gick den utmed sjön Näken o upp till Svängbågen där jag stannar o kör tillbaka på nya 55an.Bodde du i något samhälle eller på landet?
Ute i skogen drygt en mil från Finspång. Folkskygg typ jag som inte klarar av att ha grannar.
VAd styr du med nu då??
robbbull
2014-02-12, 09:48
Blir ju fin kvalitet på bilden. Synd att det blir så mkt vindbrus bara, funderar på om en extern mikrofon kan lösa det problemet!? Vad har du för olika fästen? Jag fick med två olika som går att montera på tex hjälmen. Dom klistras dit och då blir man ju tvungen att ha fästet på hela tiden även om man inte har kameran på. Ser att din sitter uppe på hjälmen, har du testat att ha den på sidan?
Joo det blir lite mycket vindbrus men det är nog för att jag har den på hjälmen så antingen mik eller få ner kameran.Det var lite olika fästen med men har bara provat det här som jag klistra på hjälmen så jag offra en hjälm för kameran(men jag har 5st)tyvärr har det inte blivit mycket filmande efter den här premiär filmen.Vore fränare om man var flera som åker oså att man klipper o lägger musik det finns ju någon här på forat som gjort shysst film:DTyvärr är jag piss dålig på data så jag har inte rätt ut det oså är det lite tråkigt att kameran är mp4 så det tar en jävla stund innan you tube laddar uppSmashJag hade stora planer när jag köpte kameran men ledsna lite påt:(Men får vi till någon körning till sommaren så tar jag kameran med mig:D
- - - Uppdaterad - - -
Ute i skogen drygt en mil från Finspång. Folkskygg typ jag som inte klarar av att ha grannar.
VAd styr du med nu då??
1408814089Oliva o Svarthoran som dom ser ut nu nästan har bytt lufftfilter på Svarthoran.Haha då tillhör vi samma katogari jag kollar o känner av folk innan jag kallar dom polare hatar ytliga falska så kallade vänner dom går fet bort o kan dra åt helvete hellre 1 riktig än 10 ytliganh;Just det H-Bar heter Olivias styre.
robbbull
2014-02-12, 10:11
Joo batteri tiden är för kort fundera på o köpa ett till o ha med hmmm jag är nog fel kille o svara på klippning o ut läggningSmashKlippning har jag inte provat o la ut det gjorde tjejen vet bara att det tog en jävla tid kameran är ju mp4 o det blir vist lite strul på you tube tror jag ska prova vimo nästa gång:D
modestrick
2014-02-12, 10:12
Fina hojar bägge två. Hur kom det sig att du skaffade två stycken av samma sort? Hur väljer du vilken du ska åka på?
Hellre en polare i skogen än 10 stycken som gräver en grop åt andra. i ett glashus. haha.. typ
Aggelito
2014-02-17, 21:33
Gå in på GoPros hemsida och ladda ner GoPro Studio. Enkelt och gratisthb;
Gå in på GoPros hemsida och ladda ner GoPro Studio. Enkelt och gratisthb;
Skall kolla in det! Brorsan hade ett program till sin Mac och slängde ihop en video/film med lite han filmade när jag slängde på sissyn. Blev ju sjukt bra, trodde inte man kunde klippa och lägga på effekter så på egen hand...
robbbull
2014-02-18, 10:29
Fina hojar bägge två. Hur kom det sig att du skaffade två stycken av samma sort? Hur väljer du vilken du ska åka på?
Hellre en polare i skogen än 10 stycken som gräver en grop åt andra. i ett glashus. haha.. typ
Jag köpte Svarthoran helt ny oså sprang jag på Olivia o bara kände henne ska jag havc;Skulle aldrig köpa en stor sugga sportster är det roligaste o fränaste har inget behov av att förlänga ***en med en stor sugga den räcker till som den ärtou;Åker nog mest på Olivia farsan eller någon polare brukar låna Svarthoran lillebror fick låna den när han fick mc kort o försökte få han att köpa sportster men det blev en japs racer:I:
Hellre en polare i skogen än 10 stycken som gräver en grop åt andra. i ett glashus. haha.. typthb;
modestrick
2014-02-18, 12:08
Jag köpte Svarthoran helt ny oså sprang jag på Olivia o bara kände henne ska jag havc;Skulle aldrig köpa en stor sugga sportster är det roligaste o fränaste har inget behov av att förlänga ***en med en stor sugga den räcker till som den ärtou;Åker nog mest på Olivia farsan eller någon polare brukar låna Svarthoran lillebror fick låna den när han fick mc kort o försökte få han att köpa sportster men det blev en japs racer:I:
Hellre en polare i skogen än 10 stycken som gräver en grop åt andra. i ett glashus. haha.. typthb;
Jag har haft en Superglide för länge sedan men den va för stor å skrytig för mig tyckte jag. Sportsters e lagom. Man kan både glida å köra aktivt på dem. Mitt "plommon" som jag numera kallar min lila sporre för är färdigborrad av Tassen nu. Ska hämta hem den snart. Roligt!! :)
Hur kom du på namnet Olivia till din hoj? Bra namn. Min fru heter Olivia.
Dom bäste ordspråken kommer man på själv ;)
Nu är det fika här. ätit lunch nyss.
Joo batteri tiden är för kort fundera på o köpa ett till o ha med hmmm jag är nog fel kille o svara på klippning o ut läggningSmashKlippning har jag inte provat o la ut det gjorde tjejen vet bara att det tog en jävla tid kameran är ju mp4 o det blir vist lite strul på you tube tror jag ska prova vimo nästa gång:D
Min brorsa har ett schysst program på sin Mac. Han filmade lite när fick den sen klippte han ihop ett tvärschysst film av det med musik, effekter, eftertexter och hela skiten. Blev svinbra, plus att han gjorde den lite humoristisk också :)
robbbull
2014-02-19, 10:12
Hur kom du på namnet Olivia till din hoj? Bra namn. Min fru heter Olivia.
Hon har oliv grön lack:D
- - - Uppdaterad - - -
Min brorsa har ett schysst program på sin Mac. Han filmade lite när fick den sen klippte han ihop ett tvärschysst film av det med musik, effekter, eftertexter och hela skiten. Blev svinbra, plus att han gjorde den lite humoristisk också :)
thb;
robbbull
2014-02-20, 16:28
Mitt "plommon" som jag numera kallar min lila sporre för är färdigborrad av Tassen nu. Ska hämta hem den snart. Roligt!!
Fan vad spännande det kliar inget o gasa förstår jag:I:
Har börjat redigera sommarens filmer med min gopro idag.
Jag har förmodligen filmat med högsta kvalitet, för det tog 8 timmar att konvertera filmen till programvaran gopro studio. Ni som har gopro, vilken upplösning filmar ni med?
modestrick
2014-02-20, 19:34
Mitt "plommon" som jag numera kallar min lila sporre för är färdigborrad av Tassen nu. Ska hämta hem den snart. Roligt!!
Fan vad spännande det kliar inget o gasa förstår jag:I:
Här är marken täckt av snö å is så det känns inte så aktuellt å ut å köra inom snart. Hoppas vädret vänder fort. himla sugen som sagt. Ser extra mkt fram mot våren i år tack var hojen å trimningen.
just get ja, Olivgrön. Borde tänkt på d
Jag har förmodligen filmat med högsta kvalitet, för det tog 8 timmar att konvertera filmen till programvaran gopro studio. Ni som har gopro, vilken upplösning filmar ni med?
Bra att veta. Har inte börjat använda min än men man får väl testa sig fram lite med upplösning osv. Lägg gärna upp nåt när du redigerat färdigt.
Hur går det med chick sticken (sissyn) föresten?
Aggelito
2014-02-20, 20:44
Brukar köra med 720/60 eller 720/120 om jag vet att jag vill ha lite slowmotion. Tar lite tid att konvertera, men inte i närheten av 8 timmar. Brukar ligga på 20-30 min för 20-30 GB film.
Bra att veta. Har inte börjat använda min än men man får väl testa sig fram lite med upplösning osv. Lägg gärna upp nåt när du redigerat färdigt.
Hur går det med chick sticken (sissyn) föresten?
Har bockat klart ett vp rör som skall användas som mall. Vad tycks?
14129
- - - Uppdaterad - - -
Nästa gång kan jag vända på bilden. :-) ska du till Mothers swap på lördag?
Har bockat klart ett vp rör som skall användas som mall. Vad tycks?
14129
- - - Uppdaterad - - -
Nästa gång kan jag vända på bilden. :-) ska du till Mothers swap på lördag?
Fvuck me! Den där ser giftig ut du! Beror på vilken tid det är på lördag, ska lämna dottern till sin mamma...
Fvuck me! Den där ser giftig ut du! Beror på vilken tid det är på lördag, ska lämna dottern till sin mamma...
Kl 12 öppnar det
Här är en liten video filmad med CONTOUR +2 kameran. Min kära bror gjorde en liten redigering.
Hoppas den funkar att titta på.
http://www.youtube.com/watch?v=OhPOE3q4edo
http://youtu.be/OhPOE3q4edo
Sedition
2014-02-28, 18:20
Här är en liten video filmad med CONTOUR +2 kameran. Min kära bror gjorde en liten redigering.
Du måste ju göra den tillgänglig så man kan se den på sin mobil.
Tyvärr i dem flesta fall så är det inte han som lägger upp filmen som rår för att det inte går att se på mobil.
Har med reklamintäkter till ägaren av musiken som spelas i filmen att göra. Oftast tillåter dom att musiken spelas
på dator där reklam syns och dom får en del av dom pengarna, tyvärr fungerar det inte på samma sätt i mobila enheter.
I övrigt, kul film! :)
Jag vet det suger! Vi har försökt men det är som _wcc_ säger det är inte jag som bestämmer utan upphovsrättsinnehavaren till musiken! Men har du en iPhone/iPad så ladda ner appen "youplayer" och sök på "mr48 våren" så kan du se den på din mobil.
- - - Uppdaterad - - -
Tyvärr i dem flesta fall så är det inte han som lägger upp filmen som rår för att det inte går att se på mobil.
Har med reklamintäkter till ägaren av musiken som spelas i filmen att göra. Oftast tillåter dom att musiken spelas
på dator där reklam syns och dom får en del av dom pengarna, tyvärr fungerar det inte på samma sätt i mobila enheter.
Tackar! Det var bara snabbt ihopklippt, skall klippa om den med annan musik och lite mer motorljud :)
Sedition
2014-02-28, 19:03
Jag vet det suger! Vi har försökt men det är som _wcc_ säger det är inte jag som bestämmer utan upphovsrättsinnehavaren till musiken! Men har du en iPhone/iPad så ladda ner appen "youplayer" och sök på "mr48 våren" så kan du se den på din mobil.
- - - Uppdaterad - - -
Tackar! Det var bara snabbt ihopklippt, skall klippa om den med annan musik och lite mer motorljud :)
Okej, tack för förklaringen och tipset om appen. Har ingen dator för tillfället utan bara min iphone så det suger lika mycket varje gång det händer :(
Kul film som verkligen får mig att längta efter att plocka fram hojen :)
Okej, tack för förklaringen och tipset om appen. Har ingen dator för tillfället utan bara min iphone så det suger lika mycket varje gång det händer :(
Kul film som verkligen får mig att längta efter att plocka fram hojen :)
Då funkade det med appen!? Vad bra och tack så mkt!
Sedition
2014-02-28, 19:58
Ja det funkade klockrent :)
Vad är det för fabrikat på hjälmen du har? Den såg väldigt "slim" ut. Sugen på en öppen hjälm men alla jag har provat än så länge får mig att se ut som en idiot med vattenskalle :D
Fan, finns det ingen Android app?
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Fan, finns det ingen Android app?
Finns det säkert. Gå in på google play och sök på youtube så får du upp andra alternativ längst ner på sidan som kanske kan funka. Eller sök direkt på "video player youplayer" se länken nedan.
https://play.google.com/store/apps/details?id=y.p&hl=sv
modestrick
2014-02-28, 21:07
Vad är det för fabrikat på hjälmen du har? Den såg väldigt "slim" ut. Sugen på en öppen hjälm men alla jag har provat än så länge får mig att se ut som en idiot med vattenskalle :D
jag köpte en biltwell å den är jag nöjd med. ser änna ut som en idiot men det får man ta. känner mig inte som en ;)
- - - Uppdaterad - - -
Finns det säkert. Gå in på google play och sök på youtube så får du upp andra alternativ längst ner på sidan som kanske kan funka. Eller sök direkt på "video player youplayer" se länken nedan.
https://play.google.com/store/apps/details?id=y.p&hl=sv
kollat in din video nu.. eh, den fick mig att le iaf. vääääldigt mkt 80 tal med alla de där digitala passagerna. å musiken sedan då. skippa musiken å höj motorljuden å mer vyer från styret å framåt
Det är en DMD, italienskt företag som gör übergrymma hjälmar. Kända för sina små skal och godkända dessutom. Två stora plus alltså! Ska ev skaffa en till, fast en av deras motivlackade...dom har ett par riktigt feta nya ute för 2014.
Sedition
2014-02-28, 22:03
Det är en DMD, italienskt företag som gör übergrymma hjälmar. Kända för sina små skal och godkända dessutom. Två stora plus alltså! Ska ev skaffa en till, fast en av deras motivlackade...dom har ett par riktigt feta nya ute för 2014.
Aha på så vis, ska kolla upp dom.
Tack för hjälpen :)
- - - Uppdaterad - - -
kollat in din video nu.. eh, den fick mig att le iaf. vääääldigt mkt 80 tal med alla de där digitala passagerna. å musiken sedan då. skippa musiken å höj motorljuden å mer vyer från styret å framåt
80-tal rockar! Inte jag som gjort klippningen, var egentligen inte meningen att lägga upp denna men kunde inte låta bli. Brorsan slängde ihop den och lade upp den precis innan han gick hem från jobbet. Musiken är grym (käften om den Ricky ;) ) men kommer ha mer motorljud i nästa klippning.
Fan du måste komma utanför gården oftare Rikard! :)
- - - Uppdaterad - - -
Aha på så vis, ska kolla upp dom.
Tack för hjälpen :)
No problem! Vintage serien tillhör min...
http://www.dmdhelmet.it/index.php?route=product/category&path=62_33
Hardrockhair
2014-02-28, 22:23
Nu blev man ju inte mindre sugen på att köra precis :I:
Nu blev man ju inte mindre sugen på att köra precis :I:
Ha ha, samma här :) skall se om jag kan klippa ihop nåt bättre i helgen. Filmade rätt mkt den dagen och denna gången var det inte jag som valde material, musik eller nåt annat för den delen ;) Men jag har en snäll liten bror som ställer upp och hjälper mig i alla fall :) Han är bäst!
modestrick
2014-03-01, 09:42
80-tal rockar! Inte jag som gjort klippningen, var egentligen inte meningen att lägga upp denna men kunde inte låta bli. Brorsan slängde ihop den och lade upp den precis innan han gick hem från jobbet. Musiken är grym (käften om den Ricky ;) ) men kommer ha mer motorljud i nästa klippning.
Fan du måste komma utanför gården oftare Rikard! :)
- - - Uppdaterad - - -
http://www.dmdhelmet.it/index.php?route=product/category&path=62_33
hehe, ja oki då. Creedence är väl ok.
Ska jag ut från gården? men jag trivs ju så bra där. Idag snöar det tom lite så idag stannar jag inne å brygger öl.
Coolt skägg du skaffat dig förresten.
hehe, ja oki då. Creedence är väl ok.
Ska jag ut från gården? men jag trivs ju så bra där. Idag snöar det tom lite så idag stannar jag inne å brygger öl.
Coolt skägg du skaffat dig förresten.
Fy fan för snö! här är det regn och fulväder :( Man kan väl aldrig brygga för mycket öl har jag en känsla av :)
Ha ha ja det tar sig sakta, operation hundansikte...
modestrick
2014-03-01, 10:45
Fy fan för snö! här är det regn och fulväder :( Man kan väl aldrig brygga för mycket öl har jag en känsla av :)
Ha ha ja det tar sig sakta, operation hundansikte...
Jag brygger å brygger men jag tycker alltid det känns som jag har lite öl hemma. I julas hade jag elva backar öl å det kändes ju tryggt å bra men nu har jag bara 4 backar öl å då känns det snålt. Har en hink som bubblar här men den är ju inte klar än på dryga månaden å då är ju de där 4 backarna borta. Svårt att bygga upp ett vettigt lager med olika ölsorter med denna rykande åtgång. Man borde ta två vita månader å bara brygga.. lär ju inte ske anytime soon. br;
Jag sa det till frugan igår att om jag inte lyckas gå ner i vikt snart så MÅSTE jag skaffa helskägg. Går liksom inte va slätrakad å tjock på samma gång. Då ser man bara ut som en skär gris. Man kan balansera upp en hel del fetma om man bara har tillräckligt mkt skägg anser jag. Rolig å glad funkar bra med tjockhet också. Det motsatta är ju ett surt, slätt fetto.
hursomhelst så gick hon inte med på det. Tyckte jag la fram min sak på ett sakligt sätt och argumenterade bra men det föll ändå inte i god jord. Dags å banta med andra ord :(
Jag har en, för att uttrycka det milt, ambitiös bror! Han ringde precis, han har lagt upp en ny video (han sitter på allt material). Dock verkar han vara ute efter att göra mer komedi av min sjukligt seriösa och hälsosamma besatthet av motorcyklar :) och inte fan gör som jag säger åt honom heller, får nog åka dit i em. Ja ja den är väl ändå rätt så rolig...
http://youtu.be/eay7o4zrv48
Martin Lost
2014-03-01, 11:43
Haha bästa jag har sett på länge, saknades bara kvinnoskrik, pistolskott och minst en svampmolnsexplosion!
Jag hänger lite i garaget idag så kom förbi 48'n.
Sedition
2014-03-01, 11:56
Haha bästa jag har sett på länge, saknades bara kvinnoskrik, pistolskott och minst en svampmolnsexplosion!
Jag hänger lite i garaget idag så kom förbi 48'n.
Haha tänkte typ samma sak :D
Satt och väntade på att Rambos ansikte skulle dyka upp i rutan :p
Sedition
2014-03-01, 11:57
hursomhelst så gick hon inte med på det. Tyckte jag la fram min sak på ett sakligt sätt och argumenterade bra men det föll ändå inte i god jord. Dags å banta med andra ord :(
Haha stackare :)
modestrick
2014-03-01, 12:03
Jag har en, för att uttrycka det milt, ambitiös bror! Han ringde precis, han har lagt upp en ny video (han sitter på allt material). Dock verkar han vara ute efter att göra mer komedi av min sjukligt seriösa och hälsosamma besatthet av motorcyklar :) och inte fan gör som jag säger åt honom heller, får nog åka dit i em. Ja ja den är väl ändå rätt så rolig...
http://youtu.be/eay7o4zrv48
duktig han är din bror. man längtar efter fullängdsfilmen efter den där coola trailern.
- - - Uppdaterad - - -
Haha stackare :)
ja de e inte lätt. jag som älskar fet mat.
Sedition
2014-03-01, 12:07
duktig han är din bror. man längtar efter fullängdsfilmen efter den där coola trailern.
- - - Uppdaterad - - -
ja de e inte lätt. jag som älskar fet mat.
Samma här. Men gav mig fan på att det var time att ta tag i saken för nån månad sen när jag såg att jag hade gått från 89kg till 102kg. Så nu har jag ätit mindre och gått längre turer med hunden så jag är nere på 94kg nu. Bara ligga i ett tag till så kanske man kan komma i byxorna utan kofot och mobilkran igen :)
modestrick
2014-03-01, 12:23
Samma här. Men gav mig fan på att det var time att ta tag i saken för nån månad sen när jag såg att jag hade gått från 89kg till 102kg. Så nu har jag ätit mindre och gått längre turer med hunden så jag är nere på 94kg nu. Bara ligga i ett tag till så kanske man kan komma i byxorna utan kofot och mobilkran igen :)
Jag väger väl runt 96 nu men har väl en "matchvikt" på 85 egentligen. Mina mc brallor å jacka brukar sitta lite löst men jag kom knappt i kläderna häromdagen. Har inte råd att köpa nytt så jag MÅSTE banta. Begriper hur det ska gå till dock. Min kost består ju av öl, kött å friterad potatis. å smör!
Sedition
2014-03-01, 16:03
Jag väger väl runt 96 nu men har väl en "matchvikt" på 85 egentligen. Mina mc brallor å jacka brukar sitta lite löst men jag kom knappt i kläderna häromdagen. Har inte råd att köpa nytt så jag MÅSTE banta. Begriper hur det ska gå till dock. Min kost består ju av öl, kött å friterad potatis. å smör!
Dumpa potatisen och smöret o lev som en Viking på mjöd och kött ;)
Nä tillbaka till ämnet igen!
Hur går det, blir det någon mer film? :)
Jepp jag har en djupt störd bror ;) men också extremt snäll :)
Här kommer det mera då. Lite mer åka av om man säger så...
Denna är utan musik (bara motor och vindbrus he he).
http://youtu.be/MorEW_cyAcA
Och den här med musik (inget för kapten Ricky och plommonet :) )
http://youtu.be/uAnEVtgmEig
Sedition
2014-03-01, 20:27
Fan så underbart :)
Mycket uppskattade och trevliga små klipp. Tummen upp för flera av den varan.
Fan så underbart :)
Mycket uppskattade och trevliga små klipp. Tummen upp för flera av den varan.
Tackar tackar! Har inte så mkt mer material kvar nu, får filma mer när vädret blir bättre! Fick låna brorsans MacBook så jag tänker sitta här med mina pilsner och försöka lista ut hur man gör...
modestrick
2014-03-01, 21:50
jajaja. bx;
Jag tycker faktiskt de var bra. även MED musiken på. Gött å höra lite motormuller också.
nähä, nu ska jag ut å ge hö till hästarna.. någon morot också
jajaja. bx;
Jag tycker faktiskt de var bra. även MED musiken på. Gött å höra lite motormuller också.
nähä, nu ska jag ut å ge hö till hästarna.. någon morot också
Ja hästkrafter behöver bränsle det ju alla :) Själv håller jag på och tankar själen med humle, malt, jäst och vatten (färdigblandat of course)!
Själv älskar jag creedens !!!!
Själv älskar jag creedens !!!!
thb;
När får du nya styret?
modestrick
2014-03-01, 22:38
Ja hästkrafter behöver bränsle det ju alla :) Själv håller jag på och tankar själen med humle, malt, jäst och vatten (färdigblandat of course)!
vilken sort??
Jag drack nyss en hemmagjord veteöl. himla gott. Nu ere läggdags här. massor å göra imorgon.
Henrik Forslund
2014-03-01, 23:35
iMovie trailertool - epic
—--------------
All comfort was sacrified for style
iMovie trailertool - epic
—--------------
Yep that's the one!
vilken sort??
Det du förbjudit mig att köpa och dricka :)
Henrik Forslund
2014-03-02, 07:27
Även om du tyckte brorsan drev med ditt intresse så var det ändå en inspirerande snutt. Kul om det blir fler
—--------------
Även om du tyckte brorsan drev med ditt intresse så var det ändå en inspirerande snutt. Kul om det blir fler
—--------------
Ja jag gillar den själv också, annars hade jag aldrig delat den. Jag har världen bästa brorsa som alltid hjälper till och fixar och donar! Vill du ha mer actionrulle eller mer åkrulle? ;)
modestrick
2014-03-02, 18:29
Det du förbjudit mig att köpa och dricka :)
meh?! po;
Henrik Forslund
2014-03-02, 20:46
Ja jag gillar den själv också, annars hade jag aldrig delat den. Jag har världen bästa brorsa som alltid hjälper till och fixar och donar! Vill du ha mer actionrulle eller mer åkrulle? ;)
Hellre många vinklar o klipp med någon grundide än planlöst filmande i ett långt klipp från en hjälmkamera.
Räcker med så lite som monterad på svingen o sen lite sladd o burn klipp ihop med en fimp som slängs ner i en pöl bensin som fejdar in i nästa klipp, en brinnande yamakawajukki utanför fritidsgårn
Ah men du hajjar väl :)
—--------------
Hellre många vinklar o klipp med någon grundide än planlöst filmande i ett långt klipp från en hjälmkamera.
Räcker med så lite som monterad på svingen o sen lite sladd o burn klipp ihop med en fimp som slängs ner i en pöl bensin som fejdar in i nästa klipp, en brinnande yamakawajukki utanför fritidsgårn
Ah men du hajjar väl :)
—--------------
I get it! :) Filmandet är ju det enkla det kniviga är att klippa ihop det snyggt, men det kommer nog, var ju första gången jag testade.
Jag har ju bara hunnit med en sväng och testade med kameran på styret riktad framåt och mot mig. Jag hade den också på skjutspinnen bak och det blev rätt bra bilder. Men där stoppade jag in kameran i det vattentäta plasthuset för jag tänkte att det skulle dämpa vidbruset men ljudet blev bara burkigt och jävligt istället. Är nog bra att ha den i plasthuset ändå när den sitter där med tanke på stenskott etc men då använda en extern mikrofon istället, vilket jag kommer köpa snarast.
Jag har dock noterat och satt upp på inköpslistan;
a) cigg
b) bensin
c) nåt att elda upp utanför en fritidsgård
;)
Henrik Forslund
2014-03-02, 21:19
I get it! :) Filmandet är ju det enkla det kniviga är att klippa ihop det snyggt, men det kommer nog, var ju första gången jag testade.
Jag har ju bara hunnit med en sväng och testade med kameran på styret riktad framåt och mot mig. Jag hade den också på skjutspinnen bak och det blev rätt bra bilder. Men där stoppade jag in kameran i det vattentäta plasthuset för jag tänkte att det skulle dämpa vidbruset men ljudet blev bara burkigt och jävligt istället. Är nog bra att ha den i plasthuset ändå när den sitter där med tanke på stenskott etc men då använda en extern mikrofon istället, vilket jag kommer köpa snarast.
Jag har dock noterat och satt upp på inköpslistan;
a) cigg
b) bensin
c) nåt att elda upp utanför en fritidsgård
;)
Toppen köp nåra bira o en jack oxå o kanske en SOA hoodie. Spot on, livin the dream :)
Jag har precis köpt en SOA inspirerad hoj så jag ska va tyst :)
Får se om den får behålla utseendet hela säsongen elller om jag inte kan stå ut.
—--------------
Toppen köp nåra bira o en jack oxå o kanske en SOA hoodie. Spot on, livin the dream :)
Jag har precis köpt en SOA inspirerad hoj så jag ska va tyst :)
Får se om den får behålla utseendet hela säsongen elller om jag inte kan stå ut.
—--------------
Ny stålraket alltså! Vad blev det?
thb;
När får du nya styret?
jag hoppas det kommer innan nästa helg så jag får montera. Sugen som fan på att montera.
Henrik Forslund
2014-03-02, 22:02
Ny stålraket alltså! Vad blev det?
Jag har kört sporre i 4 säsonger så jag ville prova nå annat, från en lite trött sporre till trimmad soft tail. Får se hur det kommer kännas lite längre in på säsongen. Jag har inte ens hämtat den än hehe. Får väl uppdatera galleriet o signaturen framöver.
—--------------
Jag har kört sporre i 4 säsonger så jag ville prova nå annat, från en lite trött sporre till trimmad soft tail. Får se hur det kommer kännas lite längre in på säsongen. Jag har inte ens hämtat den än hehe. Får väl uppdatera galleriet o signaturen framöver.
—--------------
Gratulerar! Bytte du in sporren eller har du kvar den? Är lite sugen själv på nåt mer/annat...får se vad er blir om det blir :)
- - - Uppdaterad - - -
jag hoppas det kommer innan nästa helg så jag får montera. Sugen som fan på att montera.
Kul! Alltid kul med nya grejer!
Ska ev en kort sväng till Karlstad i veckan har inte bestämt dag ännu, kanske redan i morgon. Är du sugen på en kall om jag kommer upp eller?
Henrik Forslund
2014-03-02, 23:06
Gratulerar! Bytte du in sporren eller har du kvar den? Är lite sugen själv på nåt mer/annat...får se vad er blir om det blir :)
- - - Uppdaterad - - -
Ska ev en kort sväng till Karlstad i veckan har inte bestämt dag ännu, kanske redan i morgon. Är du sugen på en kall om jag kommer upp eller?
En kompis till en kompis hade sett min sporre på bild o blev sugen. Fick ett bud långt under bältet o sen pruta han ännu mer. Sen var den såld. Fick ungefär samma som jag blivit erbjuden vid inbyte så det var väl typ ok.
Sporre e jättekul.
Jag hoppas ha råd med en till hoj om nåt år men då blir det offroadcykel. Tror på det där bästa av två världar, schysst lagom touring o lagom grusbus
—--------------
- - - Uppdaterad - - -
Slå en signal när du kommer upp så får jag se om jag piggnat till lite från förkylningen som knockade mig under helgen.
Detta kan kanske va ett bra sätt att komma igång att filma?
:)
http://macworld.idg.se/2.1038/1.544344/iphone-skal-for-extremsporter
druttkasken
2014-03-09, 16:27
Jag köpte en sån här på ebay, snorbillig.
Har dock inte testat den på MCn ännu.
http://www.ebay.co.uk/itm/Smallest-Full-HD1080P-Mini-Sports-Helmet-Camera-DV-Action-DVR-Video-Recorder-Cam-/300924320937?pt=UK_CCTV&hash=item46107cbca9
En åktur i solskenet...
http://youtu.be/YBKq6JCBP6I
http://youtu.be/YBKq6JCBP6I
Svårt inspirerad av Forty8 så började jag mina tafatta filmningsförsök.
Och eftersom jag fortfarande är i inomhusfasen med hojen så fick det bli filmning i min mancave istället.
(Inspelad med mobilkamera men håll tillgodo.)
https://www.youtube.com/watch?v=68MSi4msXVI
Svårt inspirerad av Forty8 så började jag mina tafatta filmningsförsök.
Och eftersom jag fortfarande är i inomhusfasen med hojen så fick det bli filmning i min mancave istället.
(Inspelad med mobilkamera men håll tillgodo.)
https://www.youtube.com/watch?v=68MSi4msXVI
Lätt den bästa innomhusfilmen jag sett! ro;
Beställde en Drift HD extern mikrofon häromdagen och fick den idag med posten. Nu kanske det äntligen kan bli lite bättre fason på ljudupptagningen, alltså mer HD-muller och mindre vindbrus. Kommer väl till pass inför helgens roadtrip med boysen ner till spättekakeland (Skåne alltså ;) )
http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/Mobile%20Uploads/image_zps2e0be8ce.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/Mobile%20Uploads/image_zps2e0be8ce.jpg.html)
Martin Lost
2014-05-20, 11:51
Bra där, kul att få lite åkbilder med gött ljud till helgen!
Bra där, kul att få lite åkbilder med gött ljud till helgen!
You bet ääsaayj!
Har själv Go-Pro men contour är ju jävligt mycket mer diskret. Insatsledarna på jobbet (räddningstjänsten) har contour kameror på hjälmarna och vad jag vet funkar dom fint.