handdator

Visa fullständig version : Vance & Hines "Short Shots"



jontemaskin
2011-06-14, 18:43
Hej!
Finns det nån insats att köpa till dessa ljuddämpare? Vill dämpa ljudet en aning och helst skulle jag vilja kunna besikta med dessa rör på.

//Jonte

xbones
2011-06-14, 18:49
Hej! Ja det finns bafflar från V&H. Gå in på deras katalog.

admin
2011-06-14, 19:03
Vill dämpa ljudet en aning och helst skulle jag vilja kunna besikta med dessa rör på.

//Jonte

Kan du nog inte är jag rädd. Beroende på vad som står i dina papper (dB) så är det det som gäller.
Den gamla på 103dB gäller ENDAST om det inte står NÅGOT i dina papper, annars ca. 93dB (inte nåt V&H som fixar det)

Mina Vance & Hines Big Radius 2-2 med insatser mätte lätt 107dB

admin
2011-06-14, 19:05
Baffles här:

http://motospeed.se/artiklar.asp?web_benamn=Baffle&varugrnr=311&webmeny_nr=1

(http://motospeed.se/artiklar.asp?web_benamn=Baffle&varugrnr=311&webmeny_nr=1)Tar ner ljudet till en behagligare nivå utan att tappa massor med effekt. = dvs inte så tyst att det går igenom bes.

islandstyle
2011-06-15, 11:30
Mina Vance & Hines Big Radius 2-2 med insatser mätte lätt 107dB

Om jag förstår rätt då så är det inte så mycket mer att göra än att skruva på orginal-systemet inför besiktning, om man har ett bar Big Radius 2-2?

Känns så otroligt onödigt för en simpel reg. besiktning... :(

admin
2011-06-15, 17:12
Japp, tyvärr. Så är det... Hårdare och hårdare för varje år...2010 blev den riktiga vändningen i denna fråga. Det som står på främre rambenet i dB och/eller i dina registreringspapper gäller. (om du inte har tur att det INTE står ett dB-värde på pappret) Kompis importerade en Fat Bob från England 2009, står inget dB i hans papper. Så i hans fall gäller 103dB!

jontemaskin
2011-06-21, 16:56
Är det mycket pyssel med att få dit bafflarna i rören?

//Jonte

Janne
2011-06-21, 18:32
Ett flertal polare till mig har gjort egna "dämpningssystem" som har funkat alldeles utmärkt att besiktiga med.

System som det funkat med är Big Radius 2-1 (2 st) OCH 2-2.
Vet inte exakt hur dom gjorde men principen har gått ut på att "plugga" systemet med med en rund platta med ett antal hål i och innanför petat dit ett antal diskbollar. Inte helt säker på hur den runda plattan varit utformad men jag vet att polarn med 2-2 borrade ett hål vertikalt i varje pipa för att fästa dom.

Jag kommer själv att göra detsamma när det är dags för mig att besiktiga nästa år. Och på mina Big Shot finns det ju en änd-del så hålen finns ju redan där.