Visa fullständig version : Ställa tändning (Crane cam hi-4N)
Någon som vet hur man ställer in S&S super stock tändning med billet timer på en S&S panhead?
(OBS Detta inlägg har redigerats då tidigare inlägg var felaktigt)
Jag har köpt crane cam hi-4n tändning till min S&S panna. Finns det någon som kan berätta för en gröngöling hur man ställer in denna?
http://www.cranecams.com/product/cart.php?m=product_detail&p=26484
engmannen
2013-12-18, 11:36
Blir nog svårt om det inte är en strutpanna eller har en registerkåpa med strut och kör en shovelkam! Din motor har troligtvis en automatfördelare och den roterar åt fel håll samt att cranetändningen inte får plats. Men jag kan ha fattat fel vad du är ute efter. Jag har själv varit inne på tanken att ta en sådan modul för att slippa brytare i fördelaren på min hoj. Jag har en specialkåpa liggande för panna/early shovel som med en shovelkam gör att du kan köra med Shovel/Evo tändning annars om du är intresserad!
/Anders
Okej, låter ju kasst om jag har köpt fel. Det är inte en strut. Anledningen till att jag valde just crane cam hi-4n är för att jag kontaktade S&S och frågade vilket tändsystem dom rekommenderar för just den motorn om man bara ska ha kickstart som jag..Får forska mer om detta, om det visar sig vara fel så kan jag def vara intresserad av dina bitar.
Så, nu är ämnet justerat. Frågan är alltså; hur ställer man in S&S super stock tändning på en S&S panna?