handdator

Visa fullständig version : Lite grejer som jag lackat



softail84
2013-12-15, 20:13
Slänger upp lite grejer som jag lackat.
Tanken är inte färdig än , testar lite olika stilar på den.

softail84
2013-12-15, 20:15
Lite mer grejer

softail84
2013-12-15, 20:24
några till

alex.johansson
2013-12-15, 20:30
Jävligt snyggt jobbat! Gillar trä imitationerna! Är det airbrushat på ljus bas och sen Candy?

Sent from my C6603 using Tapatalk

softail84
2013-12-15, 20:40
en till

softail84
2013-12-15, 20:48
Jävligt snyggt jobbat! Gillar trä imitationerna! Är det airbrushat på ljus bas och sen Candy?

Sent from my C6603 using Tapatalk
Tackar
Vit bas sedan en egenmixad brun sedan har jag dragit med en slipduk och sedan dimmat över med lite gult
till trämönstret hade jag gjort en mall på overheadfilm och dimmat över med svart ( airbrush ).
Jag hade gärna använt House of Kolor Rootbeer skall vara väldigt bra att använda till träimitation även bra för att göra rost imitation
slipduk från Jula http://www.jula.se/hard-slipduk-021953

softail84
2013-12-15, 21:00
sista för idag

alex.johansson
2013-12-15, 21:42
Riktigt snyggt gjort! Ja jag har provat att lägga en vit bas sedan svarta "streck" och sen roothbeer Candy på det.. Men mina streck har inte samma liv som dina:) är väl sånt som skiljer en konstnär från en klåpare antar jag:) köper all min Candy och flake från hotrodswede.se bra att ha med o göra, snabb leverans och bra priser! Helt ok grejer, iaf candyn och flaken:)

Sent from my C6603 using Tapatalk

softail84
2013-12-15, 22:18
Riktigt snyggt gjort! Ja jag har provat att lägga en vit bas sedan svarta "streck" och sen roothbeer Candy på det.. Men mina streck har inte samma liv som dina:) är väl sånt som skiljer en konstnär från en klåpare antar jag:) köper all min Candy och flake från hotrodswede.se bra att ha med o göra, snabb leverans och bra priser! Helt ok grejer, iaf candyn och flaken:)

Sent from my C6603 using Tapatalk
Testa och gör en mall på en overheadfilm , använd en lödkolv för att "skära/bränna" ut mönstret
Den här använde jag som ref bild http://www.daveartairbrushshop.com/catalog/wood-grain-fx-mallset-p-796.html
lägg overheadfilmen ovan på och rita av sedan är det bara att bränna efter det man ritat
lägg på den bruna färgen blött och använd slipduken för att skapa lite träeffekt , blir lite vit som kommer fram
så dimmar du försiktikt med gult så försvinner det vita
och sedan är det bara att använda mallen och dimma på med svart , inte för mycket svart.
Bottenkåpan var första gången som jag testade trä imitation ( kollat på några dvd innan för att få info om hur man gör )

softail84
2013-12-15, 22:28
jag kunde inte hålla mig , här kommer några som jag gjort i veckan136611366213663

alex.johansson
2013-12-15, 23:47
Är vattendropparna gjorda med airbrush eller är det det gamla hederliga tricket med vattenspruta?:) den röda, är det hok marbelizer? Riktigt snygga grejer!

Sent from my C6603 using Tapatalk

Fullsize
2013-12-16, 07:13
Som gammal bowlare kan man inte göra annat än att tycka käglorna är skitfräcka tou; Önskar att man var konstnärligt lagd men tyvärr är det inte så....

softail84
2013-12-16, 07:28
Är vattendropparna gjorda med airbrush eller är det det gamla hederliga tricket med vattenspruta?:) den röda, är det hok marbelizer? Riktigt snygga grejer!

Sent from my C6603 using Tapatalk

Vattendropparna är efter det gamla tricket med vattenspruta.
Det röda är silver bas sedan svart över det ( fast bäst är svart bas med silver ovanpå ) , när man lagt på det svarta blött så lägger man sån
där plast man kan använda för att plasta in mackor med över och så trycker/skrynklar man det , när man tar bort den så kan man dutta lite till med
plasten sedan röd kandy ovanpå

- - - Uppdaterad - - -


Som gammal bowlare kan man inte göra annat än att tycka käglorna är skitfräcka tou; Önskar att man var konstnärligt lagd men tyvärr är det inte så....

Tackar , finns ju massa hjälpmedel som underlättar.
Käglorna är halvjobbiga att lacka pga formen

alex.johansson
2013-12-16, 08:05
Har funderat på om det går att göra så med vanlig lack! Hok har en spec marbelizer som är öppen längre och blir väldigt tjock som är till för att sedan skrynkla gladpack i:) men då. Funkar det alltså med vanlig lack oxå:)

Sent from my C6603 using Tapatalk

softail84
2013-12-16, 18:13
Just det ja gladpack heter det ju :-)
Japp jag lyckades med vanlig lack

Christer
2013-12-17, 18:26
Riktigt bra jobb

alex.johansson
2013-12-17, 18:27
Lite sugen på att lägga en silver bas, sen har jag 1 burk Volvo saffran som jag tänkte lägga på silverbasen.. Sen pressa gladpack på det och sen lägga ek isblå kandy jag har hemma uppe på allt.. Borde bli en snygg skiftning i grön och isblå:)

Sent from my C6603 using Tapatalk

Preben
2014-06-24, 17:55
Ni som kan lackering, hur lackar man "rost", är airbrush ett krav? Typ denna: http://www.hdforums.com/forum/touring-models/346632-new-pics-of-our-barn-find-patinad-bike.html

Jag måste även ha en sliten, vit "sheriffstjärna" med HPD i mitten, hur får man till det?

alex.johansson
2014-08-16, 14:31
Den där känns som man kan göra med en brun bas, lägg ett lager blå och våtslipa ner dom ställena du vill ha bruna och sen en matt klarlack..

Preben
2014-08-16, 14:43
Den där känns som man kan göra med en brun bas, lägg ett lager blå och våtslipa ner dom ställena du vill ha bruna och sen en matt klarlack..
Jag har intew riktigt hunnit än, håller på med et (garage)bygge just nu. Jag har köpt lite sprayburkar på Biltema att experimentera med.