handdator

Visa fullständig version : Säkning + remskyddet Nightrod Special 2008



Milfhunter
2013-12-15, 15:30
Håller på att bygga om hojjen och har sänkt den ganska rejält.Med sänkningen uppstod 2 problem
Cykeln har en markfrigång på 4,5 cm vilket jag känner är för lite.Va bör man ligga på som minst för att den ändå ska gå att använda o köra?
Samt när jag sänkte den så började remskyddet ta i fjädringen. Har satt distanser så nu är det ett litet mellanrum men funderar ändå om man skulle ta bort remskyddet.
Vad har det för negativa effekter? Vad säger Besiktningsmannen?

Knutte
2013-12-24, 20:18
Håller på att bygga om hojjen och har sänkt den ganska rejält.Med sänkningen uppstod 2 problem
Cykeln har en markfrigång på 4,5 cm vilket jag känner är för lite.Va bör man ligga på som minst för att den ändå ska gå att använda o köra?
Samt när jag sänkte den så började remskyddet ta i fjädringen. Har satt distanser så nu är det ett litet mellanrum men funderar ändå om man skulle ta bort remskyddet.
Vad har det för negativa effekter? Vad säger Besiktningsmannen?

Du menar väl att ramen tar i remskyddet?
Det gör det på min också.

Milfhunter
2013-12-26, 20:03
Nej..Inte ramen..Fjädern på högra sidan...Och vad bör markfrigången vara för att de ska vara körbart?

Lasse.S
2013-12-26, 20:10
Reglementet för pro twin bike (dragracing) säger lägst 7cm och då kör man bara rakt fram, nu kan jag inte roddarna så bra men jag skulle nog tro 15-20 cm om det skall gå att svänga utan olycksrisk.

alex.johansson
2013-12-27, 10:50
Byggde caféracer på en gammal kawa 750 för ett gäng år sedan som hade en markfrigång på 8cm.. Då hade jag ca 1cm i frigång vid farthinder..

Sent from my C6603 using Tapatalk

Lasse.S
2013-12-27, 10:58
Markfrigången beror ju också på bredden på hojen under, ju bredare den är ju högre måste den vara för att inte ta i backen.

Milfhunter
2014-01-03, 00:29
Då får jag nog ta o höja den lite iallfall..kanske så man kommer upp i 9 eller något

jossi
2014-01-03, 15:16
Jag tyckte att det skrapa även med original höjd ibland