handdator

Visa fullständig version : Burly Slammer Kit



Kling
2013-12-07, 13:55
Har någon annan bytt till fjädring från burly?
Hur blev väghållningen?
Tänkte slänga på mitt kit under vintern.
Det känns som att jag kommer behöva byta till ett kortare stöd??

Forty8
2013-12-07, 18:05
Har någon annan bytt till fjädring från burly?
Hur blev väghållningen?
Tänkte slänga på mitt kit under vintern.
Det känns som att jag kommer behöva byta till ett kortare stöd??

Flera här som har bytt bak. Ska du byta både fram och bak eftersom du skriver "kit"? Du behöver inte ett kortare stöd, om du bara byter bak. Väghållningsmässigt, hårt, lågt och snyggt.

Martin Lost
2013-12-07, 22:50
Jag kunde använda org stödet på min iron men det blev nästan ingen lutning, så jag bytte till ett kort stöd.
Utseendemässigt blir det oerhörd skillnad. Det blir grymt mycket snyggare! Rekommenders!

Forty8
2013-12-08, 11:15
Du behöver inte byta stöd på 48:an, den har redan ett kortare som std!

Kling
2013-12-08, 12:04
Flera här som har bytt bak. Ska du byta både fram och bak eftersom du skriver "kit"? Du behöver inte ett kortare stöd, om du bara byter bak. Väghållningsmässigt, hårt, lågt och snyggt.

Yes ska byta både fram och bak!
Hoppas bara att det fortfarande funkar att skjutsa?

- - - Uppdaterad - - -


Du behöver inte byta stöd på 48:an, den har redan ett kortare som std!

Aha perfekt!

- - - Uppdaterad - - -


Jag kunde använda org stödet på min iron men det blev nästan ingen lutning, så jag bytte till ett kort stöd.
Utseendemässigt blir det oerhörd skillnad. Det blir grymt mycket snyggare! Rekommenders!

Ja det känns som att hojen kommer bli sjukt mycket snyggare! :)

Forty8
2013-12-08, 12:17
Kommer du sänka den fram eller bara styva upp den? Du kan ju själv justera det genom hur kort du kapar pvc spacern.

Kling
2013-12-08, 13:00
Har kollar lite på youtube och tänkte väl börja med att bara stoppa i dom och sen pröva mig fram lite.
Vill ju att det ska bli låg men gärna lägre bak än fram!

Hardrockhair
2013-12-08, 15:09
Om du tänkt köra mkt med passagerare så kanske du inte ska sänka allt för mkt. Jag har 11" progressive bak, ej sänkt fram och har aldrig passagerare. Dämparna är inställda på det näst hårdaste för att inte slå i bakre bält skyddet och det är ganska hårt. Men om du tar bort bält skyddet så har du ju lite mer spel. Men det är klart att det blir snyggare med en sänkt sporre :)

Kling
2013-12-08, 16:18
Om du tänkt köra mkt med passagerare så kanske du inte ska sänka allt för mkt. Jag har 11" progressive bak, ej sänkt fram och har aldrig passagerare. Dämparna är inställda på det näst hårdaste för att inte slå i bakre bält skyddet och det är ganska hårt. Men om du tar bort bält skyddet så har du ju lite mer spel. Men det är klart att det blir snyggare med en sänkt sporre :)

Jag skjutsar ju hyfsat ofta så får nog spänna dom rätt hårt och hoppas på att det håller!

Forty8
2013-12-08, 17:53
Jag skjutsar ju hyfsat ofta så får nog spänna dom rätt hårt och hoppas på att det håller!

Skjutsa är inga problem. Finns fem lägen, jag kör det näst hårdaste och har haft en 85kg biff (brorsan) bak. No problem. Utan passagerare kör jag 1:a eller 2:a läget. En parentes, som du säkert redan vet, är att dom olika lägena inte höjer eller sänker utan endast styvar upp mer eller mindre :)

Kling
2013-12-08, 18:12
Skjutsa är inga problem. Finns fem lägen, jag kör det näst hårdaste och har haft en 85kg biff (brorsan) bak. No problem. Utan passagerare kör jag 1:a eller 2:a läget. En parentes, som du säkert redan vet, är att dom olika lägena inte höjer eller sänker utan endast styvar upp mer eller mindre :)

Ok fan vad bra, jag ska ju bara skjutsa frugan och hon är lätt så då är det ju lugnt!
Hur mycket kapade du spacern?

Forty8
2013-12-08, 18:22
Ok fan vad bra, jag ska ju bara skjutsa frugan och hon är lätt så då är det ju lugnt!
Hur mycket kapade du spacern?

Jag har bara stötarna bak. Ville inte köra fram för jag tycker den är tillräckligt låg org.

Kling
2013-12-08, 18:28
Jag har bara stötarna bak. Ville inte köra fram för jag tycker den är tillräckligt låg org.

Aha jag slänger i dom så får vi se hur det blir.. :)

Forty8
2013-12-08, 20:15
Aha jag slänger i dom så får vi se hur det blir.. :)

Do it! Uppdatera gärna med före- och efterbilder! Mät gärna fjädringsvägen fram innan och efter och hur långa spacers du sågar till. Kan vara intressant och veta. Kanske kan bli så att man provar själv ändå ;)

Kling
2013-12-08, 21:21
Do it! Uppdatera gärna med före- och efterbilder! Mät gärna fjädringsvägen fram innan och efter och hur långa spacers du sågar till. Kan vara intressant och veta. Kanske kan bli så att man provar själv ändå ;)

Absolut!

883r
2013-12-19, 00:25
Det paketet är väl 10,5" bak va?
När jag beställde det så var det slut på dom så jag fick 11" från progressive suspension istället och det har aldrig varit några problem med att skjuts med dom, skjutsar ganska mycket. Till en början hade jag dom i mittenläget någonstans och då kunde den slå igenom när jag körde ner för höga trottoarkanter och sånt med skjuts men på vägen har det aldrig varit några problem, kör dock med dom på näst hårdaste ändå pga att jag gilla när det är lite stummare.

Fram körde jag helt utan det där plaströret och jag blev nöjd, jag böt även gaffelolja, först till Screamin Eagles "racing forkoil - extra heavy", dvs den trögaste oljan men då blev den lite väl stum för mig så jag böt igen till deras mellanhårda olja, "prefomance forkoil - heavy duty" har jag för mig den heter, och i samband med det så plockade jag isär hela gaffeln och "polerade bort" vissa ojämnheter.
Blev en jäkla skillnad på köregenskaperna efter alla ändringar fram och tillbaka men jag blev jävligt nöjd tillslut.
Summan av mumman, kör på med det där kittet blir mycket snyggare och åtminstone för mig skönare att köra, kanske ska tillägga ett det är en 883R jag har och ingen 48, tyvärr.

Kling
2013-12-29, 12:00
Det paketet är väl 10,5" bak va?
När jag beställde det så var det slut på dom så jag fick 11" från progressive suspension istället och det har aldrig varit några problem med att skjuts med dom, skjutsar ganska mycket. Till en början hade jag dom i mittenläget någonstans och då kunde den slå igenom när jag körde ner för höga trottoarkanter och sånt med skjuts men på vägen har det aldrig varit några problem, kör dock med dom på näst hårdaste ändå pga att jag gilla när det är lite stummare.

Fram körde jag helt utan det där plaströret och jag blev nöjd, jag böt även gaffelolja, först till Screamin Eagles "racing forkoil - extra heavy", dvs den trögaste oljan men då blev den lite väl stum för mig så jag böt igen till deras mellanhårda olja, "prefomance forkoil - heavy duty" har jag för mig den heter, och i samband med det så plockade jag isär hela gaffeln och "polerade bort" vissa ojämnheter.
Blev en jäkla skillnad på köregenskaperna efter alla ändringar fram och tillbaka men jag blev jävligt nöjd tillslut.
Summan av mumman, kör på med det där kittet blir mycket snyggare och åtminstone för mig skönare att köra, kanske ska tillägga ett det är en 883R jag har och ingen 48, tyvärr.

Tack för att du delar med dig av hur du har gjort!
Jag har också funderat på att byta till en trögare olja, det gjorde underverk på min gamla streetfighter!
Just nu står bara hojen och samlar damm men ska ta tag i skruvandet i januari! :)