Visa fullständig version : Armband
hasse diesel
2013-11-18, 23:04
Jag slänger ut en fråga här så får vi se vad ni tycker:D
Hur mycket skulle ni vilja ge för ett handgjort svensktillverkat "one of a kind" armband?
134261342713428
Du glömde en rad... De som inte vill betala eller ens köpa. :D
Nja... Det är en svår fråga. Mycket hänger på mode och vad det redan kostat för tillverkaren också (glöm inte arbetstiden skall räknas in).
Personligen hade jag inte valt något alls av de på bilderna. Men Ligger man på de två första alternativen, så borde man ju få något sålt på diverse mc träffar
och liknande.
Du glömde en rad... De som inte vill betala eller ens köpa. :D
Nja... Det är en svår fråga. Mycket hänger på mode och vad det redan kostat för tillverkaren också (glöm inte arbetstiden skall räknas in).
Personligen hade jag inte valt något alls av de på bilderna. Men Ligger man på de två första alternativen, så borde man ju få något sålt på diverse mc träffar
och liknande.
Sen när vet konsumenten kostpriset för leverantören??
Sen när vet konsumenten kostpriset för leverantören??
Jag utgår från att det är killen som startade tråden, som tänkt försöka sig på att sälja och vill veta prisnivå.
Många som tillverkar saker själv, glömmer då ofta att räkna in någon form av ren arbetskostnad utöver materialet.
Har själv tillverkat saker (bl. a. gothkläder och korsetter) förr och ändå fått sälja till rena underpriser.
Och naturligtvis kan även materialkvalitén höja priset också. Vet att riktigt skinn kan vara rysligt dyrt, OM man inte
har kontakter eller ren tur.
Ett bra exempel på att man inte alltid kan få det man bör ha för något rent handgjort i förhållande med liknande prylar som är massproducerade,
är killen på Blocket som tillverkar gôrsnygga väskor och postväskor (där han t.o.m. "karvar" in figurer i materialet. Minns tyvärr inte vad metoden egentligen kallas).
Kunden är inte alltid så villig att betala den verkliga kostnaden.
Ville bara förklara det hela lite närmare.
Foc
hasse diesel
2013-11-19, 17:14
Jag ville inte veta om du vill köpa de saker jag har Sanniz utan vad du kunde tänka dig att betala för ett som du vill ha ( vi kan göra ett i Gothstihl med 32000 nitar om det är det som gäller)
Jag hoppas ni röstar iställetthx;
hasse diesel
2013-11-19, 17:22
Och alla mönster ni ser är skurna och sedan drivna med punsar för hand för att få mönster i relief thx;for your vote 13434
hasse diesel
2013-11-19, 22:51
thx;vkn;Foc
Ja,frågan var ju hur mycket man vill betala! Jag blev intresserad av ett armbandthb; Har röstat.
hasse diesel
2013-11-20, 22:16
Ja,frågan var ju hur mycket man vill betala! Jag blev intresserad av ett armbandthb; Har röstat.
thb;