Visa fullständig version : Tips på ny lack till min Nighttrain?
Skall få min Nighttrain omlackad pga av att någon hade fått för sig att vandalisera den :( i dags läget är den mörkblå men hade tänkt mig att få den omlackad i någon mörkgrå metallic? Dock som mottages råd och tips. Hojen har för övrigt svarta motordelar ink avgas och en del krom.
stroker49
2013-11-13, 09:06
Nä, en hojj behöver rejäla färger för att se bra ut. Med så mycket svarta detaljer så blir det ännu nödvändigare. Ill-orange, knallgul, jättegrön eller vad du gillar!
Lars Nilsson
2013-11-13, 12:57
Pärlemovit med silverbotten som "grundfärg" och sen svarta flammor eller annan typ av "dekor"?
Riktigt svart lack med flames i röd candy flake lack.
Alternativt hard candy chrome flake lack med orange flammor.
tack för alla tips men jag är inte mycket för skrikiga färger eller flames, är mer inne på någon mörk lack.....
Sedition
2013-11-14, 08:12
Lacka den mattsvart i samma färg som motorn och släng på ett par chrome pipor eller nåt som bryter av det svarta lite.
Själv är jag inne på klassisk blanksvart samt mycket kromdetaljer (pipor, struts, styre, risers kåpor vid olja och batteri mm, ev. diskret grå dekor i form av något pin stripat.
Jag har iof blank motor
Nu börjar det likan nått! Blir nog tillslut någon form av svart metallic eller en fäg som Audi använder som heter "Lava Grau" metallic. Mattsvart håller jag mig borta ifrån då det är svårt o hålla den fräsch med tiden. Men tack ändå för tipsen.
Själv är jag inne på klassisk blanksvart samt mycket kromdetaljer (pipor, struts, styre, risers kåpor vid olja och batteri mm, ev. diskret grå dekor i form av något pin stripat.
Jag har iof blank motorYeea black an chrome d smaksak,måla en knarr på kundens begäran rosa met .Trodde jag hört fel men snubben stod på sig, då drog jag åt skärpet i brallerna 2snäpp xtra.Lite väl bögigt tyckte jag men som sagt d smaksak...
Vill du ha det mörkt... Kolla om det finns någon snygg kameleont färg i sådan mörk färg du önskar. :)
Skitsnyggt när det skiftar i solljus, när det i "vanligt sommarväder" sett mer "trist" ut. :)
Gillar inte heller mattsvart... Ser ut som billig plast i mina ögon. *s* Jobbade nog för många år med formsprutning av plastdetaljer..
Svart och krom är alltid snyggt, när det sköts. :)
- - - Uppdaterad - - -
Förresten.. Detta är den ena färgen (hard candy chrome flake lack) jag föreslog först...
http://www.chucksharley-dav.com/bikesforsale/softails/2014/2713T.jpg