handdator

Visa fullständig version : Vad för oljetank skulle passa min FLH?



Williammc
2013-11-12, 19:44
Hej!

Jag har en Strippad Electra FLH från 84 som jag vill ha en hästskotank till istället för burken som är där nu.
Jag är bara osäker på vilken av dem på Bikeline som skulle kunna passa, då det inte står FLH på nån utan bara FL - Är det någon skillnad på dessa i ramen?
Kanske värt att nämna att jag bara har kickstart, så då kanske andra sorter passar som inte har så stort hål för batteriet?

Visa gärna var jag annars skulle kunna få tag i en som kan passa, tacksam för svar.

Ampe
2013-11-13, 12:40
Hej!

Jag har en Strippad Electra FLH från 84 som jag vill ha en hästskotank till istället för burken som är där nu.
Jag är bara osäker på vilken av dem på Bikeline som skulle kunna passa, då det inte står FLH på nån utan bara FL - Är det någon skillnad på dessa i ramen?
Kanske värt att nämna att jag bara har kickstart, så då kanske andra sorter passar som inte har så stort hål för batteriet?Har inte du 4kantig burk m oljefilter i

Visa gärna var jag annars skulle kunna få tag i en som kan passa, tacksam för svar.Alla burkar passa när man filat lite på dom.Har inte du en 4kantig burk nu m oljefilter i.Dom e ju jääla praktiska så varför byta,d ju en smaksak e klart men oilfilter måste man ha var man än gör av ett,skälv hade jag aldrig bytt

Williammc
2013-11-13, 15:51
Ah okej, ja det är en fyrkantig burk men oljefiltret sitter separat på höger sida om tanken utanför batteriet. Iomed att jag endast har kickstart så köpte jag ett mindre batteri så jag tänkte att det vore lite snyggare med en hästskomodell så man inte ser batteriet. Skummade igenom de flesta tankarna på Bikeline men många var tydligen slut. Men som du sa att de flesta kan passa så ska jag leta vidare, tack för svaret!

Såhär såg det ut
http://i779.photobucket.com/albums/yy79/mellanmjolk1/ladda_zps827c77da.png (http://s779.photobucket.com/user/mellanmjolk1/media/ladda_zps827c77da.png.html)

Preben
2013-11-13, 16:41
Är du intresserad av att sälja din gamla burk?

Williammc
2013-11-13, 20:23
Ja det kan jag tänka mig!

Ampe
2013-11-14, 01:58
Är du intresserad av att sälja din gamla burk?Fler än jag som tycker dom e schyssta

Williammc
2013-11-20, 21:23
13438

Såhär blev det!

Ampe
2013-12-09, 03:19
13438

Såhär blev det! Gåre mer olja i den nya el vad är poängen

Williammc
2013-12-13, 17:22
Gåre mer olja i den nya el vad är poängen

Mer olja vet jag inte, tyckte det såg bättre ut med den oljetanken så man slipper se batteriet på högersidan. Så nu sover jag bättre om nätterna!

tjockben
2013-12-30, 22:40
13438

Såhär blev det!

vilken köpte du? är inne på samma spår..

Williammc
2013-12-31, 00:00
Jag köpte ingen ifrån bikeline då de knappt hade något i lager, den jag köpte kom ifrån blocket. Och jag vet inte mer om den än att ägaren sa att den skulle passa de flesta äldre H-D! Kan ju säga att de var lite trångt och jävligt men nu sitter den fint.