Visa fullständig version : Harleys nya lillkubikare, 500cc och 750cc
Nya lillkubikaren från H-D, Harley-Davidson Street, som 500cc samt 750cc om jag fattat rätt.
Pris enligt rykten, USA, 7000$ och Europa, 7000€
13357
stroker49
2013-11-05, 06:44
Moto Morini!
Länk till nya Harley-Davidson Street för mer information och bilder samt specs:
http://street.harley-davidson.com/en_US?source_cd=social14030214
Bra objekt att bygga på också :)
http://youtu.be/msFh-lYAtBE
Harry Parkinson
2013-11-05, 19:32
Det är bara att gå in på H-D USA-sida så kan man titta på eländet. Vad kommer härnäst ? Tvåtaktare eller scootrar ?
När jag var i moppeåldern och evo´n kom så gnällde gubbarna på att det inte var någon riktig Harley, då tyckte jag det var lite fjantigt.
Nu har jag blivit gubbe och erkänner att jag har svårt för dessa nya skapelser.
Säkert går det att göra snygga byggen av dessa också, men det går ju med det mesta, nån HD med allt det står för, för mig, blir det inte för det.
Kanske har jag nu blivit gammal och fjantig?
Ser man det positivt försvinner de kanske snabbt, och då kan det bli samlarvärde, som Harley Topper
påminner mycket om Yamaha Bolt med Harley märken . är den tillverkad i Indien?
Henrik Forslund
2013-11-05, 20:43
Den kommer bli en hit, men inte för gammelgubbar som liknas med gamla hundar o sittandet. Det blir en inkörsport för de yngre med mindre plånka. Tacka o ta emot så hojintresset lever o fortplantar sig vidare och neråt i åldrarna. Det tråkiga med denna är väl effektuttaget som är i minsta laget om ca 55hp. Alltså i klass med sportster 883
Harry Parkinson
2013-11-05, 21:08
Skönt att HD tänkt på vintersäsongen också. Kylaren är så stor att man kan använda den som pulka på vintern!
Den kommer bli en hit, men inte för gammelgubbar som liknas med gamla hundar o sittandet. Det blir en inkörsport för de yngre med mindre plånka. Tacka o ta emot så hojintresset lever o fortplantar sig vidare och neråt i åldrarna. Det tråkiga med denna är väl effektuttaget som är i minsta laget om ca 55hp. Alltså i klass med sportster 883
Helt rätt tänkt thb;
Det är bara att gå in på H-D USA-sida så kan man titta på eländet. Vad kommer härnäst ? Tvåtaktare eller scootrar ?
Är inte detta redan gjort av Harley? Iof som snöskoter men ändå "scooter" och 2 takt.
http://www.vintagesnowmobiles.50megs.com/PP13074.html
Länk till nya Harley-Davidson Street för mer information och bilder samt specs:
http://street.harley-davidson.com/en_US?source_cd=social14030214
Jag kan inte scrolla ned på sidan.frv;
Vattenkylt är nog bra men kylare är aldrig vackra tyvärr. Om de håller igen på kubik & hästkrafter så får man hoppas att de håller igen på vikt & pris också annars blir det nog en flopp.
Jag håller med dig, det är perfekt för de som inte har pengarna eller riktigt det intresset ännu. tror det är helt rätt för harley att ta lite av den marknaden också istället för att släppa det till pöbeln (läs asiaterna) :D
Det är väl bra med "lättare hojar" också... Tänk på alla som ska ta körkort och kanske inte har ålder eller så på rätt sida om regelsnöret.
robbbull
2013-11-06, 16:54
Små hojar är ju svin fränt även om dom här var as fula dom kunde väll gör en liten nätt som dom tidiga flat track ren o enkel:D
- - - Uppdaterad - - -
VÅGA VÄGRA STOR SUGGAst;
grundtanken är kanske rätt men man borde ha lite större självförtroende till att skapa något eget. att kopiera japanerna är inte rätt väg
Harry Parkinson
2013-11-08, 15:19
Då kan man väl lika gärna köpa en Virago 535 tills man har råd och lust att köpa en fullvuxen hoj. "Street 750" är bara 134 cc mindre än en 883:a, så i min värld är detta en överflödig hoj. Royal Enfield och Ducati har ju en dieselvariant. DET hade varit skoj !
Då kan man väl lika gärna köpa en Virago 535 tills man har råd och lust att köpa en fullvuxen hoj. "Street 750" är bara 134 cc mindre än en 883:a, så i min värld är detta en överflödig hoj. Royal Enfield och Ducati har ju en dieselvariant. DET hade varit skoj !
Ska man resonera så... Skulle man säkerligen kunna mer än halvera dagens modeller också...
Kanske din Street Bob fått stryka på foten med...
Vad vinner du på att total dissa andra storlekar? Kunde lika gärna handlat om din modell.
Bättre om det finns något för ALLA. Sedan har alla "gröna" kanske inte ens ålder nog, men vill ändå ha en HD...
Skall de behöva vänta i kanske upp till 6 år då???
Bikebandit
2013-11-08, 21:04
Harley Davidson wl 750
http://1.bp.blogspot.com/-BhSF3GlXiEk/TgBt4QVghSI/AAAAAAAAPe4/68Q5rOc2ClE/s1600/3567868330.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_WaekM-8qY1Y/TKJZqhdGVHI/AAAAAAAALXk/SPDH0Vg6GGg/s1600/7516738949.jpg
XR 750
http://www.ashonbikes.com/sites/default/files/images/Harley_XR750_01.jpg
Henrik Forslund
2013-11-08, 22:06
Dummaste jag hört
—--------------
All comfort was sacrified for style
Harry Parkinson
2013-11-11, 21:06
Det är kanske lika bra att FXDB:n försvinner från programmet. Något med väghållning och som inte rostar konstant hade varit roligt. Det verkar ju inte vara så mycket krom på dom nya mini-HD. Dom kanske har fattat att krom inte är det dom är bäst på direkt ;-)
Billy Bollocks
2013-11-12, 18:26
Tror på konceptet, bra inkörsport, även om jag håller fast vid min Big Twin. Men hur är ljudet? De får ju inte låta mesigt.
waconda62
2013-11-12, 19:39
Dessa hojar är nog inte riktigt min kopp te men nu kanske den äldsta dottern slutar att yra om Triumph.... thb;
Ska man resonera så... Skulle man säkerligen kunna mer än halvera dagens modeller också...
Kanske din Street Bob fått stryka på foten med...
Vad vinner du på att total dissa andra storlekar? Kunde lika gärna handlat om din modell.
Bättre om det finns något för ALLA. Sedan har alla "gröna" kanske inte ens ålder nog, men vill ändå ha en HD...
Skall de behöva vänta i kanske upp till 6 år då???Med stödhjul kan nog en 6åring gasa omkring på en elecktra fulldresser, kanske långt t reglagen men ändå.[hur tänkte jag nu]
Med stödhjul kan nog en 6åring gasa omkring på en elecktra fulldresser, kanske långt t reglagen men ändå.[hur tänkte jag nu]
Någonstans måste man ju börja! :D
http://www.youtube.com/watch?v=KWHiVoZY6ik
Harry Parkinson
2013-11-13, 19:32
Den låter väl som en Virago. Hur dom låter vet vi ju....
WL750 XR750 2 legender från varsin tid . Tyvärr tror jag knappast dessa asiater når kultstatus.
Mercakombi
2013-11-15, 16:18
Kinalook och tillverkade i Indien.... näe, jag är jävligt skeptisk!
Förövrigt så tror jag inte ett ögonblick på att dessa hojar skulle vara någon slags inkörsport,
för exempelvis ungdomar, att börja åka HD. Jo, jag har också varit yngre, en gång i tiden, och
inte fan sneglade man på sådana här skapelser då inte. Det man suktade efter var kort och
gott plastraketer, som gjorde 0-100 med ljusets hastighet... eller helst ännu fortare!
Förövrigt så kan man ju indirekt säga att HD redan gjort vissa försök, med en snarlika typ av
hojmodeller. Tänker då närmast på Buell. Som i mitt tycke faktiskt var ganska så roliga hojar.
Men vad hjälpte det? Det sket sig ju det också dessvärre!
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/881997_620106474719099_710234278_o.jpg
Jag håller med fullständigt. Att dom är tillverkade i Indien har väl heller ingen betydelse? Den tiden när HD byggde solida saker (åtminstone när det gäller sporrar) är sedan länge förbi oavsett var dom förlägger sin tillverkning, min nightster är så fylld av plastskit, dålig lack och taskig eldragning samt placering av ECU mm att det påminner om det värsta kina-skräpet oavsett. Jag tror HD gör rätt i en billig, lättare och mindre hoj för att inte helt bli bortglömda om femton år. Dom måste få ungdomar att bli intresserade, inte bara behålla sin befintliga kundkrets med 60+are. Så som jag kör hoj och med den estetiken jag efterfrågar så är det endast sporren som är ett alternativ från HD. Bra initiativ!
Mercakombi
2013-11-15, 22:10
Alltså anledningen till att HD nu börjat bygga hojar i Indien, beror troligtvis på att dom redan 2009 försökte
börja sälja hojar i det landet. Dessvärre så visade det sig vara ganska så kämpigt, p.g.a höga importavgifter
för utländska fordon, samt hårda emissionslagar för motorcyklar med motorer över 500cc. Utöver det så tillkom
en skatt på 30%, på varje hoj. Vilket slutligen alltså gjorde att importhojar skulle bli dubbelt så dyra att sälja
i Indien = svårsålda.
Så detta försök, med Indienbyggda moppar, får nog mer eller mindre anses som ett försök för HD att försöka
slå sig in på den Indiska marknaden. Där dom helt uppenbart redan försökt att slå sig in tidigare, dock utan
framgång.
Bikebandit
2013-11-16, 00:34
Harley.Davidson är bara ett företag som alla andra, deras huvudsakliga verksamhet är att tjäna pengar för aktieägarna. Världen har förändrats sedan sextiotalet, delar kommer från hela världen och så billigt som möjligt. Harley idag är verkligen inte helt *MADE IN AMERICA*
Fredriktak
2014-01-11, 12:03
vikten skiljer ju sig lite med, 218kg fulltankad och körklar.