handdator

Visa fullständig version : su förgasare

alex.johansson
2013-10-31, 13:34
Fanns en gammal tråd på harleyportalen där det stod om att sätta su fugge på järnsportster.. Kommer dock inte ihåg vilken förfasare det va, va antingen den främre eller bakre från b18/b20 som skulle användas.. Hittar doch inte denna info längre, nån som har koll?

stroker49
2013-10-31, 18:18
Du får höra med Dollar
http://hem.passagen.se/dollarsullivan/

Preben
2013-10-31, 18:59
Jag hade en SU på just en Järnsportster, och har även haft det på en shovel, jag vet inte riktigt om jag skall hissa eller dissa. Den funkar ju; men egentligen inte så mycket mer, den är slö, och tar mycket plats. Om du vill ha en billig förgasare tycker jag en Dellorto trottelförgasare är ett bättre val än en volvoförgasare som har gått 50000 mil.

alex.johansson
2013-10-31, 19:44
Med risk för att idiotförklara mig själv så.. Det är ju jävligt fina förgasare att se på:) men jag har en 42mm fugge från en 900 Ducati monster liggande. Kanske skulle stycka om den att passa:)

Preben
2013-10-31, 19:57
42 är väl egentligen i största läget, vanligast är 40 mm; men med tanke på att folk sätter större S&S förgasare på deras hojar, kan det vara värt ett försök.

alex.johansson
2013-10-31, 20:48
Ja den ligger ju ändå bara och skräpar och så dyrt är det inte med lite munstycken:) får se va det blir. Men enligt dek där dollar så ska ju su förgasaren va rappare än orginal gasare. Har även läst detta på nått amerikanskt forum.. Men du håller alltså inte med? Har ju inte provat själv mer än att jag har haft en trimmad 142a som fick dubbla su och den gjorde det gott:)

stroker49
2013-10-31, 21:07
En SU har man nog delvis för att det är kultigt. Den går nog att få att funka ganska bra. Men vill du bara ha en bra biliig förgasare, sätt dit en Kehin CV.

Preben
2013-10-31, 21:30
Största nackdelen med en SU är väl egentligen avsaknaden av axpump.

pidde
2013-10-31, 21:54
Ända skillnaden är soppaannslutningen på den främre går soppan igenom till den bakre ..således den främre har två anslutningar den bakre en.En SU som är rätt modifierad och frisk funkar förträffligt .jag har haft SU på en trimmad strut man bara tittade på kicken och den slo i gång .drog jämt och fint i hela registret .plus att det är jordens snyggaste

alex.johansson
2013-10-31, 22:38
Så va det ja:) ja det är ju just utseendet jag jagar:) denna cykeln byggs mest för byggandets skull, får ändå inga papper på den så det blir väl mest lite bus körning hemma på grusvägarna och till det duger nog en su Gott nog:)