handdator

Visa fullständig version : Byte av kronor



HD freak
2013-10-10, 20:42
Hej
Köpte en dyna super glide-95 som hade gått 4800 mil för 55, spåra den genom transportstyrelsen bak till -98,samma ägare fram till -07 sedan 2 ägare till innan jag/vi kom in i bilden.Cykeln hade varit avställd se'n 09 så d va ju en totalservice som gällde Funkar fint som snus!
Nu över till en helt annan sak,eftersom jag/vi e oldtimers är detta sista HD:n för våran del men här ska byggas om!! Själv e jag en street rod byggare som älskar att sätta flexen i d som behövs för att få d som man vill. Kapa ramen på en 48 o smälla in corvetteaxlar fram o bak, bygga ny kick-up för bakvagnen o så.
Alla HD vi haft har varit nya så bara tuta o köra o in på service o iväg igen! Nu vill jag bredda gaffeln på cykeln o har tillgång till en fet gaffel me 3 graders rake från en 00 softail o undrar om någon vet om d skulle kunna passa? Utan att gå in i styrhuvudet? Är d samma styrhuvud på en del Harleys eller dom flesta?
Anyone?

Broder Dalton
2013-10-10, 21:29
...

Jonasbaggen
2013-10-10, 22:37
HDfreak: Låter betydligt enklare att dissa softail gaffeln och köpa en krona som passar FXD samt att behålla 39mm benen. Vill du åka fetare ben så välj hellre de senare 49mm benen med en krona som passar din hoj.

Broder Dalton
2013-10-11, 03:40
...

Jonasbaggen
2013-10-11, 06:14
Blir som ett bambu staket med wideglide kronor och 39mm ben. Midglide 220mm hade jag i åtanke. Orginal ser ut som något man slängt dit från en japansk 125:a. Kanske bäst att sätta kapen i ramen ändå....

HD freak
2013-10-11, 19:00
Ja, man vet ju inte förrän man står där me grejorna. Min gamle polare har två garage, 3 eller 4 HD som bara står, samt en massa prylar från olika cyklar!
Gaffeln med kronorna från softailen var inte den enda han hade. Men jag tackar för era synpunkter, de är väldigt intressant att läsa tycker vithb;
Men jag ska återkomma i ämnet nästa helg för då ska vi inventera bägge garagen!
HD gött så länge!

hd dragon
2013-10-28, 15:08
Tjena boys and Girls!
Nu har jag hittat 2 showagafflar med kronor från en softail -00. Den ena kronan e rejkad 3 gr. men den övre pluggen passar inte till dom kromade 41 mm benen jag vill ha :-(
Den går ner en bit i gaffeln sen e d stop o jag vågar inte dra för d e väl en 5-6 mm kvar upp till oringen.Kan d va så att d finns 2 olika gaffelbultar som går upp i den övre kronan på den här
gaffeln?? Den andra gaffeln e mkt kortare så jag har ju 2 att pröva "stansen" me om jag får fram rätt bultar t gafflarna. D verkar som d e en annan stigning på den innre gängan i gaffeln o bulten eftersom den går fint o lätt i början men som sagt trögar d o stoppar. Den ska ju bara dras med runt 50NM enligt boken jag har men d e ju förstås till SG:n jag har. Får väl tillägga att jag fick modda den undre kronan för att d skulle passa med styrstopp o så :-)
Teorier ngn eller vetskap ngn?