handdator

Visa fullständig version : Kabelöverdrag



harley
2013-10-07, 13:50
Hej,

Undrar om det är någon som vet var att få tag på en svensk sida på kabelöverdrag den typen som är vävd både fast och flexibel. Har försökt att få fram ett svenskt ord på det men gått bet. Wire loom är det engelska ordet och så finns det lite olika typer en del som är flexibla och de som är "fasta" och dom som är typ behandlade som kallas asphalt. Har hittat att få tag på typ ebay, men jag undrar över en svenskt ord för dessa samt om det finns en svensk sida som säljer dessa?
Tack!

NevYn
2013-10-07, 14:47
Tror det svenska ordet du letar efter är kabelstrumpa :)
Om man har några timmar över kan man ge sig in och leta i Elfas katalog, annars bör det finnas även på andra sidor(Kjell&Co har någon enstaka variant)

harley
2013-10-07, 14:55
Jo, men det är inte riktigt den jag är ute efter utan sådan som är mer för utomhusbruk,
13139

Jonasbaggen
2013-10-07, 16:18
harley: Är det typ den av flätade och värmefasta strumpa som sitter utanpå kopplings vajern närmast växellådan? Har sett en del prydliga hojbyggen i USA där dessa kabel strumpor använts till elsystemet i olika dimensioner. Lättast är nog att leta via firmor i USA.

Pan
2014-02-04, 06:44
Gammal tråd men ändå, det du söker heter fabric loom. Kan beställas på tyska företaget W&W. Gå in på deras hemsida under-->electric-->wiring harness--> wiring harness and custom parts. Bli inte avskräckt för att det ligger i Tyskland. Min erfarenhet är att det går snabbare att beställa ifrån dom än de flesta svenska firmor..

Forty8
2014-02-04, 13:46
Finns på ELFA också...

stroker49
2014-02-04, 20:54
På Elfa har de men i nylon, jag har ju svart och grå om du tittar på den oranga hojjen. Men du är väl ute efter textil för lite mer gammalt utseende?

Rulle rep
2014-02-05, 04:55
Härifrån har jag köpt kabelstrumpa : http://www.svalander.se/shoppen/kabelmaterial/kabelstrumpa