handdator

Visa fullständig version : Letar nya svarta korta pipor till night rod - ge mig tips



whiskeythrottle
2013-09-25, 20:10
Har en 06 night rod som är nästan helt svart förutom svingen, motorn och så klart de långa fula cromade ljuddämparna från fabrik. Har kört med andra slipons men tycker de är förbannat tråkiga att skruva med när man bara ska åt baklhjulet eller nått annat som blockeras av ljuddämparna.

Krav:
- de ska vara svarta
- Låta lite mer än orginal men behöver inte vara högljuddast i stan
- Ha nån smidig insats att stoppa i för besiktning helst, då kan jag sälja de gamla
- vara korta typ sluta vid skjutspinnarna lr nått sånt.


Antar att det kräver en bänkning av hojjen för att får rätt inställning å det är jag villig att kosta på skiten.

Ge mig tips nu!

// Tack
// Whiskey Throttle

whiskeythrottle
2013-09-28, 01:38
Vance & Hines V Rod Exhaust - Vance & Hines Competition Series Performance Exhaust System in Black for Harley Davidson V-Rod Motorcycles

Nån som sett å hört dessa på en vrod?

1306913070

jossi
2013-09-28, 06:10
Utseendemässigt gillar jag det , hade det på min VRSCDX men ledsna ganska fort på ljudet tycker det bröta som fan , fick linda om insatsen flera gånger

admin
2013-09-28, 08:59
Kolla på supertrapps grejer, de har slutburkar i svart. Disksystem för ljud och effekt.

Henrik Forslund
2013-09-28, 12:51
Danmoto 3500kr 2-1 svart eller rostfritt. Dålig kvalite o tunnt som fan. Låg vikt, lagom ljud o urtagnisgbar insats som går att modda till besiktning. Kopia på vh competition.



—--------------
All comfort was sacrified for style

Sanniz
2013-09-28, 14:32
Min make har ett par Vance and Hines Widow liggande, som är till salu...
Har suttit på en Nightrod Special.

De ser ut som dessa:

https://store01.prostores.com/starcycleusa/catalog/VH_47913.jpg

jossi
2013-09-28, 15:58
Kolla även på Tab performance dom är helt ok

whiskeythrottle
2013-09-28, 19:41
som jag sa så har jag haft andra slipons på orginal rören (allt i chrome), men mellandelen (som fäster bakom kylaren bort till där man skruvar på slipons) har börjat ge upp i godset också. Så jag kan väl inte påstå att orginal har nån vidare kvalité heller. Ljudmässigt gillar jag de jag har men det är ju inte mina slipons som är problemet.

Tänkte byta hela skiten alltså. Beganat känns tyvärr inte aktuellt.

Beställa från USA och åka på tull eller beställa i Sverige och kanske få bänkning ink*****at i priset är nog vad jag siktar på. Vad är en rimligt pris för enbart bänkning???

Synd att VH inte håller bättre kvalité. Får googla vidare då.

Naijkee
2013-10-27, 10:40
Jag har CFR slipon på min. Ett JÄVLA bra ljud och superkvalitet. Googla


Live hard or go home