Logga in

Visa fullständig version : Ta bort reflexer på gaffelben och bakskärm?

Knoppen
2013-09-12, 14:13
Har köpt en street bob 2012 och funderar på att plocka reflexerna på bakskärm samt gaffelben. Någon som vet ett bra sätt att göra det på utan att lämna fula märken? Går den igenom besiktning utan?

admin
2013-09-12, 14:29
(finns en del trådar om detta) Men använd nylontråd, fiskelina och dra på baksidan lixom. Besiktningen har hittills inte brytt sig.
Limresterna kan vara värre, men gnida med tummen, 5-56 & WD 40 brukar bita på det sista. Absolut inget vasst.

Se filmen thb;

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=az5D7_Ny90M

Banditen01
2013-09-12, 14:40
(finns en del trådar om detta) Men använd nylontråd, fiskelina och dra på baksidan lixom. Besiktningen har hittills inte brytt sig.
Limresterna kan vara värre, men gnida med tummen, 5-56 & WD 40 brukar bita på det sista. Absolut inget vasst.

Se filmen thb;

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=az5D7_Ny90M

Har de suttit ett tag brukar tantens hårfön tillsammans med fiskelina göra susen, värmer man limresterna o sen lite t-röd på en handduk och som admin sägger tummen (gnid inte för hårt då det kan repa), fram med vax flaskan efteråt så syns ingen ting, nästan :-)

mangesuarnmc
2013-09-12, 15:39
Finns bra grejer att avlägsna lim rester med , jag hälsa på en dekal firma som stripar firma bilar å fick nåt som enbart tar lim rester utan att skada lacken . Tror även att besiktningen skiter i dessa fula reflexer ... Så bort med dom .

Forty8
2013-09-12, 20:50
Som dom andra säger...fiskelina funkar kanon! "Såga" dig igenom den tjocka tejpen, såga neråt och håll/dra linan "mot" dig så slipper du ev repa gaffelbenen. Ett tips är ju att tvätta av hojen innan så slipper du vara orolig för grus/sand pch annan skit som kan repa. Sen lite t-röd på en trasa så är det klart! Behöver du så skicka på lite flytande hårdvax efteråt. Eftersom det är en 2012:a så lovar jag att limmet inte sitter vidare hårt. Det gjorde det inte på min i alla fall.

Lycka till!

Knoppen
2013-09-12, 22:51
Tack för tipsen! I helgen ryker reflexerna.

salami_harley
2013-09-13, 07:48
Jag drog väck skiten med nävarna, lätt som en plätt. I och för sig var hojen sprillans ny men det var bara att dra. Har även kört tandtråd / fiskelina för att plocka bort emblem på bilen. Lycka till.