handdator

Visa fullständig version : Får man ha en projekttråd med en icke-Harley?



Preben
2013-09-09, 08:06
eller blir det spöstraff? Kan tillägga att hojen inte är superjapansk.

Henrik Forslund
2013-09-09, 08:18
Vad är det då?



—--------------
All comfort was sacrified for style

Preben
2013-09-09, 08:37
XV1600 "servicar edition"
http://www.forumbilder.se/CFG2S/servistar2-001.JPG (http://www.forumbilder.se/CFG2S/servistar2-001)

Sedition
2013-09-09, 09:10
Kör bara kör :)

rakarör
2013-09-09, 09:53
Ja jag vill då gärna läsa vidare om bygget, det såg väldigt lovande ut.thb;

racechopper
2013-09-09, 10:00
Kul bygge vill se mer, vet dock några här tyvär som får tokspel om det inte står Harley på regbevis eller motor typ.

Åker ju själv amatörreggad S&S hoj ;)

Lasse.S
2013-09-09, 10:35
Självklart skall du lägga upp bilder det är skit kul o se bygg projekt :)
Vet fler som har gör intressanta byggprojet som skulle vilja lägga upp tråd här och som även fått Admins godkännande men inte törs för vissa dissar allt som inte har med H-D att göra tyvärr.

Preben
2013-09-09, 10:40
Tack för all uppmuntran, jag väntar tills Admin godkänner det innan jag lägger upp något. Bilden var bara en teaser. :-))

Sanniz
2013-09-09, 13:40
Du kan ju skriva om det i Bloggen annars... Borde ju platsa där med.

- - - Uppdaterad - - -

Iofs... varför skulle det inte kunna platsa i en ombyggnadstråd? Där är ju "egna delar" också ok. Och de lär inte vara
stämplade med en Harley logga i alla fall. :D

Eller så får admin fixa en underkategori, för de som testar sig fram med andra typer av hojbyggen.
För vem vet, en dag kanske de gör prisvinnande Harley byggen! ;)

Lasse.S
2013-09-09, 14:21
Du kan ju skriva om det i Bloggen annars... Borde ju platsa där med.

- - - Uppdaterad - - -

Iofs... varför skulle det inte kunna platsa i en ombyggnadstråd? Där är ju "egna delar" också ok. Och de lär inte vara
stämplade med en Harley logga i alla fall. :D

Eller så får admin fixa en underkategori, för de som testar sig fram med andra typer av hojbyggen.
För vem vet, en dag kanske de gör prisvinnande Harley byggen! ;)

Exakt inte så många som sätter en kapmaskin i en Harley i det första bygget dom gör men som ändå har väldigt intressanta projekt som vore kul att få läsa om här.

admin
2013-09-09, 15:03
Tack för all uppmuntran, jag väntar tills Admin godkänner det innan jag lägger upp något. Bilden var bara en teaser. :-))

För mig är det helt ok! Alla byggtrådar är kul att följa. Som sagt, många custom som inte har direkt med HD att göra även om de är närbesläktade, en customram med en S&S eller Revtechmotor etc. Sen är det inte lika intressant att se när nån har monterat miniblinkers på en Drag-Star här inne. Ja, ni fattar!

Sanniz: underkategori finns redan som jag tycker funkar, Medlemsbyggen, under Custom & Byggen. För alla medlemmar som bygger nåt :).

Preben
2013-09-09, 15:11
Fast det här är inte precis mitt första bygge, snarare mitt sista. Jag höll på med Harleys från ungefär 1980 till 2000, började med en Sportster och mitt senaste bygge var på en softail. Jag har alltid fascinerats av Servicar, ända sedan jag såg en på Roskildefestivalen ´76; men har tyckt de var för dyra och för slöa, nu såg jag så en xv motor i höstas och tyckte den var skitball, tvåcylindrig v-Twin med stötstänger och 4 ventilar/cyl, lägg därtill att den gick att köpa för 6500 kr, så jag bestämde mig för att det man ångrar mest, är det man aldrig gjorde och satte i gång i våras med deadline till min 60-årsdag 2015.

- - - Uppdaterad - - -

Tack Admin!

Sanniz
2013-09-10, 01:06
Sanniz: underkategori finns redan som jag tycker funkar, Medlemsbyggen, under Custom & Byggen. För alla medlemmar som bygger nåt :).

Kanske folk inte fattar att det inte behöver vara Harley då. *s*

admin
2013-09-10, 01:24
Prebens byggtråd kan ni följa här: http://harleyforum.se/showthread.php?8835-Projekt-Servistar-Men-det-är-ju-ingen-Harley!