Visa fullständig version : Startspärren...
Funderar på hur man ska göra om man vill koppla bort startspärren..
Tror den är orginal?
Har bara en dosa vilken skulle innebära att om den rackarn lägger av har jag ju ingen chans att få igång hojen.
Dosan är liten och svart med två knappar (en blank och en knottrig) samt en lite lampa som tänds när man trycker.
Det klickar 3ggr om man lyssnar noga, sen kan man starta hojen.
Någom som vet om den kan vara orginal på en 883 xl53c -00??
Och i så fall om man kan koppla bort den eller måste jag lämna iväg hojen för att få det gjort?
Tacksam för alla typer av svar! =)
Det är bara att riva bort om du vill annars har jag en extra fjärrkontroll om du är intresserad. Den går att programmera om till din Vecta Imobilizer.
Vill nog helst plocka bort den, men tack för erbjudandet om fjärren!
Vet du hur/var den sitter?
Eftersom att den bryter så starten är helt död antar jag att man måste dra om lite el?
Skulle bli otroligt glad om det kunde skickas en mer utförlig beskrivning. =)
Har tänkt att ha hojen ute nån vecka till eller två.
Sen är det in i garaget och riva lite. =)
De flesta kablarna ligger bara pålödade parallellt den enda kabeln som är klippt och går igenom larmet är den som går till startsolenoiden. Leta reda på den runda tuben som är modulen så ger det sig själv med kablarna.
Har nu lyft på sadeln och kikat lite på detta.. Inser att jag inte är någon hejare på det här..
Har hittat den runda "tuben", från ena sidan går det ut en hel del kablar.. Några är avklippta, en går frammåt (tändningen?) två går neråt (batteri?) Sedan går två andra till två stycken gummiklädda fykanter.. Sen är så går resten ihop med en vad jag skulle gissa är en org. kabelhärva..
Har några bilder från mobilen, men vet inte om jag kan ladda upp här?
Fast det ska man väll kanske inte göra, med tanke på att man kanske inte skall sprida kunskapen på hur dessa kopplas bort.
Men jag behöver hjälp, tips på vart jag kan vända mig?
Lite långt att åka till mig i Åhus men jag ställer upp.
Stort tack för det erbjudandet!!
Men tyvärr så är det 45mil enkel resa... Fast har jag inte lyckats lösa det till våren så kanske jag återkommer. =)
Det är inte så svårt att plocka bort det. Kolla bara efter en enda kabelfärg som inte ligger i någon gummiklump utan en kabel som är klippt ur orginalhärvan och dess bägge ändar går in i den runda larmmodulen. Detta är spärren för startmotorn så koppla bara ihop den kabeln när du har rensat bort larmet.