Visa fullständig version : Indian är tillbaka - Indian Chief Classic 2014
Märket Indian har släppt sin motorcykel inför 2014, Indian Chief Classic. Classiskt Indianutseende med stora skärmar.
Tycker jag känner igen motorn? Polaris Industries äger märket Indian så kan det vara baserad på en Victorymotor? Den är iallafall på 111cui och heter Thunder Stroke.
Mer info här: http://www.indianmotorcycle.com/en-us/home
http://cdn.polaris.com/ind/2014/img/vehicles/cc2g293r9oiaarmdzcg/detail/topimage.png
http://cdn.polaris.com/ind/2014/img/family/engine-story-main.png
http://www.twowheelmania.com/wp-content/uploads/2013/05/Indian-Motorcycle-Thunder-Stroke-111-Engine-Left-Photo_Barry_Hathaway-300x200.jpg
http://www.twowheelmania.com/wp-content/uploads/2013/05/Indian-Motorcycle-Thunder-Stroke-111-Engine-Right.jpg
Indian Motorcycle Thunder Stroke 111 Engine Specifications:
http://www.twowheelmania.com/wp-content/uploads/2013/05/Indian-Motorcycle-Thunder-Stroke-111-Engine-Photo_Rob_Utendorfer-300x200.jpg
Indian Motorcycle Thunder Stroke 111 Engine – Photo: Rob Utendorfer
[*=left]Engine Displacement: 111 cubic inches
[*=left]Torque: More than 115 ft-lbs
[*=left]Architecture: 49-degree V-twin, air-cooled with integrated oil cooler, left-side air intake, down firing exhaust system, parallel pushrod tubes
[*=left]Crankcase: Unit design featuring a high capacity semi-dry sump oil system, oversized oil radiator
[*=left]Timing System: 3 camshafts, pushrods, 2 valves per cylinder acting through maintenance-free hydraulic valve lifters, forged crankshaft
[*=left]Fuel System: Electronic sequential port fuel injection and electronic throttle control
[*=left]Compression Ratio: 9.5
[*=left]Transmission: 6-speed overdrive, constant mesh, helical gearbox
[*=left]Clutch: Low-effort, multi-plate wet clutch, aluminum basket, integral torsional damper
Bikerman
2013-08-29, 12:53
Så där ska fanimig inte en Indianmotor se ut!
waconda62
2013-08-30, 01:13
Nej nej st;
stroker49
2013-08-30, 06:52
Detta borde väl postats som O.T tillsammans med Honda och andra ;-)
Man få väl hoppas att Polaris varit smarta nog att använda många gemensamma delar i motorerna med Victory. Det är ju ändå ganska kul att göra en OHV som liknar en sidspis.
Men när man ser alla de nya modellrna från Indian så försår man inte riktigt hur de tänker, de kommer ju att konkurrera med sig själv också . Tex med plastverandan som har stor kåpa och väska. Ramen och styrhuvudet är ju modernt och fult, det är synd att (gäller även HD) de gör saker så fult numera så att alla modifieringar blir omöjliga. En gammal HD kan man ju strippa, men klä av en modern Electra så blottas fula fyrkantrör och elände.
Polaris har pengar och kompetens, vi får se hur det går. Jag blir då inte speciellt sugen, inte mer än vissa fina Victory.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.