handdator

Visa fullständig version : Motorlampa...suck.



Richardr1
2013-08-24, 22:54
Tjena! Har en Nighttrain med steg 4 kit (monterat på Probike)Tc96 nu 103. Det lilla problemet jag har är att motorlampan tänds på tomgång när hojen är ordentligt varm. Lampan tänds inte om jag rullar med kopplingen indragen,bara när den står blick still,och då efter typ tre sekunder. Släcks inte när jag börjar köra utan måste vrida av tändningen,sedan är det inga problem föränn cykeln står still nästa gång... Och har inga felkoder när de testar på verksta`n.. Några förslag? För övrigt går hon riktigt riktigt bra,oavsett om lampan lyser eller inte. Fast det stör mig som bara den när lampuslingen tänds...

admin
2013-08-25, 00:46
Har den gjort detta sedan Probike installerade stg 4? Eller har det kommit efteråt? Kan tycka att de borde lösa detta åt dig. Dyr hoj med dyrt kit och det minsta man kan begära är en felfri maskin då.

Richardr1
2013-08-25, 11:02
Jo den tändes direkt efter att kitet vart monterat. Har som sagt nå`t med tempen att göra,regnar det te.x och cyllarna kyls har jag inga problem.Likaså om motorn inte är ordentligt varm.

Coax
2013-08-25, 14:29
Har det med tempen att göra så borde ju en oljekylare lösa problemet.
Borrade cyllar eller riktiga 103:0r?

Richardr1
2013-08-25, 14:46
Vet bara inte hur mycket en oljekylare sänker tempen. Oljetempen ligger nu på strax under 200 grader Fahrenheit om jag mäter vid påfyllningen.Motorlampan tänds när tempen går över 150 grader Fahrenheit,så det är mycket att sänka.
Och det är helt nya 103:or med högkompkolvar.

Coax
2013-08-25, 15:56
Då har det ju inte med att tempen är för hög iallafall!
Kör in till dom som har monterat och se till att dom fixar det!