handdator

Visa fullständig version : harleyportalen......



supersport01
2011-06-07, 18:47
någon som vet vad som hänt med Harleyportalen? är forumet nedlagt eller är det hackat, kanske kan tyckas vara fel ställe för denna undran men förmodar att ngn här är upplyst

xbones
2011-06-07, 18:59
Det är väl vår Admin som har hackat därLM;

Street Bandit
2011-06-07, 19:40
någon som vet vad som hänt med Harleyportalen? är forumet nedlagt eller är det hackat, kanske kan tyckas vara fel ställe för denna undran men förmodar att ngn här är upplyst
Funkar inte för mig heller,undrar med.

admin
2011-06-07, 23:05
Det är väl vår Admin som har hackat därLM;

Haha..nädå, men det var däremot en av anledningarna varför jag startade harleyforum.se - HP var/är ofta nere, långsamt etc, tyvärr.

Sist jag var inne på HP var den hackad med den sk. "turk-hacken"... några knastar som utövar utpressning mot olika sajter. Rena terroristmetoderna. Sen förstör deras script data på sajten.

admin
2011-06-07, 23:11
Typiska signumet från hackarna:

http://harleyforum.se/attachment.php?attachmentid=1210&d=1307481025

xbones
2011-06-08, 17:45
Det är ju nån skit att dom kan sabba sajter o så.Det är ju säkert ett jävla jobb att etablera sånna här forum. Hoppas att forumet får vara ifredvic;

Hagis
2011-06-08, 18:36
Den sidan är hackad och nerlagd!

admin
2011-06-08, 18:53
Mycket synd tycker jag, speciellt alla nyttiga inlägg som bara är borta!
Vi får hoppas att medlemmar från HarleyPortalen kan hitta in hit och finna nöje!

Hagis
2011-06-08, 18:59
håller helt med dig Palle! Samtidigt, jag är säker på att det kommer bli så! Det du har skapat här har växt sig så starkt inom hela HD världen genom reklam i alla dess olika medier så får jag gissa lite?! Vi är idag ca 60% i antal idag mot vad vi kommer vara när säsongen är slut i år! Till vintern så kommer vi idag motsvara ca 40% av alla registrerade användare! Det här är bara början Broder!!!!!!!!! adn;

Norrland
2011-06-08, 21:51
Jaha då får vi mer jobb! det är alltid tråkigt när någon jävlas, men vi får välkomna alla hit istället :)

Norrland
2012-04-29, 13:38
Nu har det hänt igen!!!??? Vad händer med HP? Det går ju inte att nå sidan. Nerlagd eller vad, vet att det snackats om försäljning av sidan men att folk tycker det blev dyrt, synd på ett bra komplement till våran sida, då det fanns mycket bra saker där! Vi var ju flera stycken i detta forum som även fanns där, är det ingen som vet nått? Hoppas att dessa människor flyttar över till HF nu så att vi kan ta del av deras stora kunskaper o tips (fanns många kluriga gubbar där)!

Hagis
2012-04-29, 13:52
Jag har bara hört att deras sida är helt borta! Dom finns inte med på google sökningarna osv. Om den är helt nerlagd vågar jag inte svära på men jag skulle tippa på att sidan har lagts ner pga massa yttre problem som hackare osv. Kan även vara så att den är nerlagd då ingen ville köpa sidan!

Men jag håller med, det är synd att den lagts ner för så vitt jag hört så var det många där med stor kunskap så om sidan är nerlagd får man väll hoppas att dom hittar hit så vi får ta del av deras kunskaper!

Lasse.S
2012-04-29, 14:12
Tror den är borta tillfälligt bara, har varit så dom senaste åren vid denna tiden.

Noyen
2012-04-29, 14:45
Pelle som driver sidan ville ju sälja HP men det verkar inte som man kom överens om pris om inte det har skett nån
deal nu.Flera var ju intresserade att ta över sidan bara de hjälptes åt skrev de.