handdator

Visa fullständig version : Startmotor problem, FXD -97



Decoy
2013-08-21, 08:53
Hej,
Jag har fått problem att starta min FXD. Sen ett par veckor tillbaka har startmotorn spunnit 'i friläge' utan att den verkar ha grepp att driva motorn.
Efter att par försök så har den fått grepp och startat, men i morse fungerar det inte alls. Nu spinner bara startmotorn utan att driva.

Vad kan det vara för fel tror ni?

Jag är ingen mekaniker, men jag är inte rädd för att använda vektyg om man skulle komma fram till att problemet går att fixa hemma i garaget utan att behöva kosta på en dyr reparation på en verkstad.

Lite kort historik om mig:
Denna FXD är min första hoj jag köpt och kört sen jag tog 'lappen' -11. Jag har hunnit med nästan 400 mil sen April, så hojen har fungerar bra när den startar :)
Man kan säga att jag fått en 50 års kris och börjat köra HD på äldre dagar :cool:thb;

//George

NevYn
2013-08-21, 09:42
Hej,

Hade det varit på min shovel hade jag börjat med att felsöka solenoiden, iom att startmotorn snurrar.

Tips är att skaffa http://clymer.com/harley-davidson-fxd-evolution-evo-dyna om du inte har, blir lättare när man har en sån :)

Decoy
2013-08-21, 10:08
Hej,

Hade det varit på min shovel hade jag börjat med att felsöka solenoiden, iom att startmotorn snurrar.

Tips är att skaffa http://clymer.com/harley-davidson-fxd-evolution-evo-dyna om du inte har, blir lättare när man har en sån :)
Hej,
Jodå, en sådan manual är införskaffad. Det gjorde jag innan jag ens ställde på hojen i våras :) Och jag har tittat i den, men som sagt, jag är ingen mekaniker (är bara grym på datorer :D ) så jag vet egentligen inte vad jag skall titta på, men jag skall slå upp solenoiden när jag kommer hem.

Jonasbaggen
2013-08-21, 11:50
Decoy: Se tråden Startproblem Softail-02. Det är med all säkerhet din starter clutch som måste bytas.

Decoy
2013-08-21, 12:00
Decoy: Se tråden Startproblem Softail-02. Det är med all säkerhet din starter clutch som måste bytas.

Tack för tipset. Beskrivningen är precis som min, så det är nog det som är problemet.