handdator

Visa fullständig version : Vilken Förgasare Electra -91:a



BIGHAL
2013-08-14, 12:55
Finns en uppsjö o jag e ingen förgasarexpert....
Funderar på nytt Luftfilter.
Tror det e orginalförgasaren som sitter på i dagsläget, visst är det Super E eller G som sitter orginal på
en FLHS.
Nån som vet?
Mvh
Roggan

Broder Dalton
2013-08-14, 13:51
Original sitter en Keihin CV. Mycket bra gasare som det inte finns ngn anledning att byta ut. Nytt packningskit (Original !!!!!!!) och kolla flottörnivå. 45-48 lågfart. 175-185 main och N72 R - nål m 1-2 shims och rocknroll

Preben
2013-08-14, 15:47
Håller med Onatop, S&S är överreklamerad skit, ren stenåldersteknologi och alldeles för stora för en vanlig motor. VILL du ha ny förgasare är Mikuni HS40 eller HSR42 ett mycket bättre val.

stroker49
2013-08-14, 19:22
Det är ju bra att folk fått upp ögonen för hur bra en CV är. Men det betyder inte att S&S gör helt värdelösa förgasare. De funkar ganska bra de också och är enkla och bra. Inte världens mest förfinade men lite balanserade måste vi vara. Jag skulle nog hellre ha en S&S än en Tilllotson. Men bäst är ju naturligtvis Linkert ;-)

Preben
2013-08-14, 19:32
Det är ju bra att folk fått upp ögonen för hur bra en CV är. Men det betyder inte att S&S gör helt värdelösa förgasare. De funkar ganska bra de också och är enkla och bra. Inte världens mest förfinade men lite balanserade måste vi vara. Jag skulle nog hellre ha en S&S än en Tilllotson. Men bäst är ju naturligtvis Linkert ;-)
Du har aldrig provat en S&S L förgasare? :I: