handdator

Visa fullständig version : motor byte



cheva70
2013-08-12, 09:33
hej
funderar på att byta motor har en evo -98.tänkte byta till s&s motor 126".håller v lådan,mm för dena motor.eller ska jag välja en 100" istället.

Lars Nilsson
2013-08-12, 10:05
Min favorit S&S motor är 111:an.
Den har kvadratiskt slag och borrning och är väldigt vibrationsfri.
Med rätt inställningar och avgas/insug osv så får du kraft så det räcker.

PS: Du bör installera pysar på topparna på en så här stor motor, med relativt högt komp för säkerhets skull..
Sedan så har jag bara hört positiva saker från staterna angående att köra den med original växellåda och drivrem.
Men en låda eller rem kan man förstöra med din motor som du har så körstilen påverkar ju. DS

Broder Dalton
2013-08-12, 15:52
126 är STORT,, en stelmonterad sån vibrerar en del. HD originallåda = no probs. Koppling= Du måste byta, S&S , BANDIT, Pro-Clutch Scorpion m. flera funkar. Ny start Spyke Tech Kraft. m . fl. Original belt 1,5tum ok om de. är i bra skick. Skulle nog gå på Lasse S linje med 111- motorn. Har monterat 2 st och den ärcen kanonsnurra. 105-110 hp och maffig vridkurva. Tyst och fin gång

Lasse.S
2013-08-12, 16:06
Lars Nilsson menade du nog ;)
men jag kan hålla med, 126 är riktigt stort och det vibrerar, och stora problem med startmotorer o batterier som följd

126 är STORT,, en stelmonterad sån vibrerar en del. HD originallåda = no probs. Koppling= Du måste byta, S&S , BANDIT, Pro-Clutch Scorpion m. flera funkar. Ny start Spyke Tech Kraft. m . fl. Original belt 1,5tum ok om de. är i bra skick. Skulle nog gå på Lasse S linje med 111- motorn. Har monterat 2 st och den ärcen kanonsnurra. 105-110 hp och maffig vridkurva. Tyst och fin gång

Broder Dalton
2013-08-12, 16:15
Ursäkta Lars Nilsson menade jag

belsebub36
2013-08-12, 18:20
hej
funderar på att byta motor har en evo -98.tänkte byta till s&s motor 126".håller v lådan,mm för dena motor.eller ska jag välja en 100" istället.
Är det deras Racing 126" med B2 toppar du menar?..den skulle jag ta alla dagar i veckan men som de kloka skriver får du mycket mer att tänka på då.
Ser ut som det ingår elektriska pysare till den motorn.
Är lite avis på er som kan montera SA block i era hojar.thb;