handdator

Visa fullständig version : Sänkning softail slim.



gunslinger
2013-08-07, 18:53
Hej på er, tänkte nu till hösten byta bakskärm alternativt gå loss med rondellen och skära till orginalskärmen samt sänka och stoppa på ett så stort däck som möjligt utan att genomöra några modifikationer typ ett 10mm större bakdäck. Har läst runt här och på amerikanska forum om sänkningssatser men det tycks inte vara något alternativ som sticker ut som det absolut bästa. Jag vill behålla körbarheten men få ner den lite grann ändå, de ställbara alternativen verkar hemskt dyra så vad rekomenderar ni i mitt fall? Känner ni till några schysta bakskärmar kan det vara intressant för mig att veta också, vill inte ha skärmmaterial utan färdiga skärmar.

Cheers!

Lars Nilsson
2013-08-07, 19:39
Progressive suspensions 422:or är bäst.
Inte billigast men definitivt bäst.

gunslinger
2013-08-08, 12:30
Kollade precis in de där 500 pengar i USA, 750 pengar för de ställbara. Skall ju till Vegas nästa år... Är ungefär 2000kr dyrare hemma i Svea. Använder du dig av sådana? Lite större däck, något sänkt, ny skärm och sadel tror jag hade gjort susen, fast min lejonkula går nog inte att fästa i en mindre skärm...så då måste man hitta en schyst sissy att spänna fast i och sen och sen och sen...Sen måste jag sluta titta på turbokit...

Ingen annan som har en slim här?

Boba Fett
2013-08-08, 12:56
Kollade precis in de där 500 pengar i USA, 750 pengar för de ställbara. Skall ju till Vegas nästa år... Är ungefär 2000kr dyrare hemma i Svea. Använder du dig av sådana? Lite större däck, något sänkt, ny skärm och sadel tror jag hade gjort susen, fast min lejonkula går nog inte att fästa i en mindre skärm...så då måste man hitta en schyst sissy att spänna fast i och sen och sen och sen...Sen måste jag sluta titta på turbokit...

Ingen annan som har en slim här? Jo jag har en ny :) Tycker den är klockren som den är förutom sadeln/skyltplacering och det är det enda som jag ska ändra på. Det hugger i hjärtat när du säger att du ska skära o bredda/sänka :( Aja det kanske blir nice ? Bilder är ett måste när du är klar ! Lycka till med jobbet :)

gunslinger
2013-08-08, 13:20
De bilderna kommer nog till till nästa vår så du får nog vänta :) Det jag hunnit med i sommar är en heavy breather, propipe istället för mina två Tailgunners som jag fortfarande har till salu, kellerman blinkers runt om, sidoflyttad skylt och en lejonkulan nightster. Tycker bakskärmen ser lite så där ut, räcker nog med ett 150 däck för att fylla ut den lite mer, och få ner den bara just något tror jag hade gjort mycket. Skall börja med det, sen får man se om det skall skäras eller byta ut skärmen helt och hållet. Finns ju en del kit som ser rätt ok ut och i princip är bolt on. Vad har du tittat på för sadel?

Benny
2013-08-08, 20:07
fram med vinkelslipen bara, känns bra när man kommit över den spärren, lite bonnameck är bra för själen.
Ang priserna i usa : när jag köpte mina skickade jag ett skammbud, lite förvånad när det gick hem på första försöket..

gunslinger
2013-09-04, 10:27
Jo jag har en ny :) Tycker den är klockren som den är förutom sadeln/skyltplacering och det är det enda som jag ska ändra på. Det hugger i hjärtat när du säger att du ska skära o bredda/sänka :( Aja det kanske blir nice ? Bilder är ett måste när du är klar ! Lycka till med jobbet :)


Vad har du köpt för en hållare för regplåt? Den som monterades när jag köpte min har gått av så jag behöver skaffa en ny, den såg racklig ut från början men det kan lika gärna vara klåparna på den firman då inget de gjort blivit bra. Har en lejonkula väska så man måste ju få bak skylten ganska mycket, vill inte montera den på väskan. Finns en på harleybutiken sen kanske thunderbikes egna skulle gå sen bara fippla din en godkänd belysning. Men som sagt, vilken har du monterat?

Boba Fett
2013-09-04, 20:26
Vad har du köpt för en hållare för regplåt? Den som monterades när jag köpte min har gått av så jag behöver skaffa en ny, den såg racklig ut från början men det kan lika gärna vara klåparna på den firman då inget de gjort blivit bra. Har en lejonkula väska så man måste ju få bak skylten ganska mycket, vill inte montera den på väskan. Finns en på harleybutiken sen kanske thunderbikes egna skulle gå sen bara fippla din en godkänd belysning. Men som sagt, vilken har du monterat?

Har bara köpt sadel till hojen än så länge..

MadeInSweden
2015-10-28, 06:39
*trådlyft* Blev det ngn sänkning?