Visa fullständig version : En helt ny Indian visas idag...
http://www.indianmotorcycle.com/sv-se/home
Kolla bl.a. in denna:12549
Dom har iaf bra koll på hur Sverige ser ut...Stonetown Custom ligger tydligen numera i Göteborg...å på kartan ligger Strängnäs strax utanför Göteborg...visst, vet att dom flesta gärna vill bo/befinna sig nära oss i Götet men va fan...:I:
PS. Satan va ful Chieftain e med LED-lampor å gammal-design blandat hullerombuller! pk;
Det må vara ett klassiskt märke men inte var det något som tilltalade mig i alla fall.
De såg ut som en blandras mellan BMW och Yamaha frv;
Ja en av tre va inte illa men dom borde fixat det bättre.
Mercakombi
2013-08-04, 20:42
Näe, jag är skeptisk..... designavdelningen hos Polaris måste ha haft väldigt
många dåliga dagar, när dom där UFO:na skulle skapas :(
Adrenaline
2013-08-05, 08:57
Fyfan så fult...
Tycker motorn är klockren....riktigt lyckad, att göra en modern motor med enorm prestanda med sidventilslook är en prestation :)
Sen att en svensk är grundare gör ju att det är något man skall vara stolt över ;)
"Indian är ett amerikanskt motorcykelmärke ursprungligen tillverkat av Indian Motocycle Company, grundat år 1901 av George Hendee och den svenskfödde Oscar Hedström i Springfield, Massachusetts, USA."
Får jag någon gång så mycket "stålar"... (V75 kanske), japp - då skaffar jag mig den med läderväskorna... och lämnar H-D efter 30 år tillsammans.
Mercakombi
2013-08-05, 18:46
Indian är ett amerikanskt motorcykelmärke ursprungligen tillverkat av Indian Motocycle Company, grundat år 1901 av George Hendee och den svenskfödde Oscar Hedström
I detta fall hjälper det nog tyvärr inte trots att jag bor ca.5km från byn Åkarp, där Carl Oscar Hedström föddes.
Dom där "rymdskeppen" är alldeles för "spejsade" för min smak, och ger i varje fall inte mig några direkta associationer
till Indians fornstora dagar.
Ja, jag må vara en konservativ jäkel. Men i det här fallet så var det bättre förr, enligt min mening.
Boba Fett
2013-08-05, 20:58
Indian® Chief® Vintage Föll mig i smaken tycker den ser läcker ut thb;
Indian® Chief® Vintage Föll mig i smaken tycker den ser läcker ut thb;
Den klart snyggaste av dom! 1730mm i axelavstånd, måste ju vara "fullvuxen" då va? :D
motorn är snygg, i övrigt krävs mycket storstädning innan det blir något att ta på allvar