Visa fullständig version : Sportsteråkare
Tjena alla sportsteråkare! W;
Som stolt ägare av en sportster 48 så tänkte jag att det hade varit kul att träffa lite fler folk med samma modellintresse! Skulle det vara en idé att "slå våra sportsters samman" vid tillfälle och köra en repa och snacka lite skit? Någon som tycker att det hade varit sköj?
Ha det fint i sommarvärmen!
:cool:
Jag är på :)
Det finns ganska gott om dom i GBG trakten, den svåra är dock att nå ut och få folk till att samlas men detta kan ju vara ett gött försök ;)
Jag är på :)
Det finns ganska gott om dom i GBG trakten, den svåra är dock att nå ut och få folk till att samlas men detta kan ju vara ett gött försök ;)
Kul! Vi kan väl snacka ihop oss och se om det är nån dag som passar! Har vi tur så blir vi kanske till och med fler!
Kom igen nu sportsterfolk! 150 visningar och det är bara jag och Lasse.S!? Man måste inte bo i Göteborg för att haka på...
Kom igen nu sportsterfolk! 150 visningar och det är bara jag och Lasse.S!? Man måste inte bo i Göteborg för att haka på...
Tror iofs inte att alla som kollat har Sportster också... ;)
Jag har lite långt å åka..:p
Jag har lite långt å åka..:p
Ja det får man nog säga! Annars är Umeå en trevlig stad, har varit där många gånger!
bor mitt i småland men kan tänka mig åka upp!
bor mitt i småland men kan tänka mig åka upp!
Kul! Då räknar jag till tre åksugna! vc;
robbbull
2013-08-02, 18:36
Trevligt:D men måste det vara i götet:I:kan man inte hitta en medel väg typ åka Vättern runt?Vore kul o träffa sporre folk men räkna inte med att det blir stor uppslutning med folk här i från!Jag har lagt ut både körningar o fester i flera år o det kommer ingenwa;
nae det är juh bara att kolla hur mycke folk det kom på HF festen ...........8 st
Trevligt:D men måste det vara i götet:I:kan man inte hitta en medel väg typ åka Vättern runt?Vore kul o träffa sporre folk men räkna inte med att det blir stor uppslutning med folk här i från!Jag har lagt ut både körningar o fester i flera år o det kommer ingenwa;
Självklart hade varit riktigt kul! Jag är på på både Vättern runt och GBG och allt där i mellen!
robbbull
2013-08-03, 10:37
https://www.facebook.com/events/605893232772832/?fref=ts
kapsylen
2013-08-03, 11:07
Sundsvall MPD;
modestrick
2013-08-03, 11:51
Jag bor i Töreboda och hade gärna hängt på om det inte vore för att jag är för slö och bekväm för att åka så långt ;) Åker ni förbi Karlsborg så kan jag hänga med på en fika å tjöta sportsters en stund i allafall :) Dit har jag lagom åkasträcka för mig.
häpp/Sicken
http://garagefilosofi.blogspot.se
salami_harley
2013-08-03, 15:04
Jag bor i Göteborg och hänger gärna med på en runda i trakten med min 48.
Snyggt där! Nu är vi en handfull i alla fall!
- - - Uppdaterad - - -
Sundsvall MPD;
Sundsvall...det är ju nästan runt hörnet ;) när är du här?
https://www.facebook.com/events/605893232772832/?fref=ts
Verkar ju rätt sköj! Har du varit på det innan?
Åby...är det upp mot Lilla Edet du bor?
robbbull
2013-08-04, 14:45
Nä den är nog ny tror Snut mc hade sitt sommar party där o då men dom har visst inget i år!Jag brukar åka på Strul festen den helgen men nu har jag varit på den många år(JÄVLIGT BRA)men tänkte prova den här i årbr;
Nä Åby där jag bor ligger i Kolmården 1 mil norr om NorrköpingSmoke
Jag tror det ska vara något slags run framöver som startar hos Knights mc i Motala den 7 sept.
Det vore jävligt trevligt om vi kunde träffas:DBara det att jag har fullbokat med hojfester o annat alla helger i aug så för min del får det bli senare om nu ni inte vill haka på br;
- - - Uppdaterad - - -
https://www.facebook.com/events/435385499892260/
- - - Uppdaterad - - -
robbbull
2013-08-04, 14:46
http://www.knightsmc.se/
Nä den är nog ny tror Snut mc hade sitt sommar party där o då men dom har visst inget i år!Jag brukar åka på Strul festen den helgen men nu har jag varit på den många år(JÄVLIGT BRA)men tänkte prova den här i årbr;
Nä Åby där jag bor ligger i Kolmården 1 mil norr om NorrköpingSmoke
Jag tror det ska vara något slags run framöver som startar hos Knights mc i Motala den 7 sept.
Det vore jävligt trevligt om vi kunde träffas:DBara det att jag har fullbokat med hojfester o annat alla helger i aug så för min del får det bli senare om nu ni inte vill haka på br;
- - - Uppdaterad - - -
- - - Uppdaterad - - -
Ja varför inte! Jag håller det lite öppet så kan vi ju höras av!
robbbull
2013-08-05, 16:32
thb;Det gör vithb;
musclegear
2013-08-07, 11:53
Jag har tänkt åka på Knights run :)
valdemarsson
2013-08-08, 11:23
Jag har tänkt åka på Knights run :)
Det ska jag med!
Det ska jag med!
Om jag ev åker upp också så kanske vi kan slå följe?
Martin Lost
2013-08-10, 00:38
Jag bor i GBG och gärna åkt en sväng med lite sporrefolk!
Jag bor i GBG och gärna åkt en sväng med lite sporrefolk!
Tja! Jag kör ev gärna en sväng på tisdag om det är bra väder!
salami_harley
2013-08-11, 15:25
Tisdag låter bra för min del
Regnar det inte är jag på också efter 17.00 annars kan vi träffas o tjöta lite Sportster i lokal vid Masthugget.
Tisdag låter bra för min del
Klockrent! Då säger vi tisdag! Vilken tid passar dig? Jag är gärna med på Lasse.S förslag också! Hade varit kul med både och om vädret skulle tillåta!
- - - Uppdaterad - - -
Regnar det inte är jag på också efter 17.00 annars kan vi träffas o tjöta lite Sportster i lokal vid Masthugget.
Fantastiskt bra förslag! Vi kanske till och med kan klara av både och om det inte regnar på oss!
Martin Lost
2013-08-12, 17:44
Jag hade gärna åkt en sväng imon, efter 17.00 så man hinner hem från jobbet!
Jag finns på Östra Sänkverksgatan 2 (Källaren, hojen utanför) i morgon från 17:00, är vädret okej så kör vi en sväng annars är kaffe gott ;)
Lasse 0708-279980
Jag finns på Östra Sänkverksgatan 2 (Källaren, hojen utanför) i morgon från 17:00, är vädret okej så kör vi en sväng annars är kaffe gott ;)
Lasse 0708-279980
Perfekt! Är det väder så kör vi en repa annars kaffe :)
Skickar ett pm med mitt nr.
Jag hade gärna åkt en sväng imon, efter 17.00 så man hinner hem från jobbet!
Kanon, då kör vi på det! Är du med på källarkaffe hos Lasse.S även om det inte är åkväder? Är det dock hyggligt väder så kan vi väl mötas upp innan och glida dit tillsammans!? Jag bor i centrum/Linné. Var finns du? Lasse.S garage ligger nära där jag bor har jag konstaterat...
Du får ett pm med mitt mobnr.
salami_harley
2013-08-12, 21:25
Om vädret är hyfsat försöker jag dyka upp. Lasse S är det samma kåk som Preppens och tidigare Ironhead höll till?
Hade det inte varit så lång färd dit så hade jag lätt hängt på !:) sportster for Life !:)))
Om vädret är hyfsat försöker jag dyka upp. Lasse S är det samma kåk som Preppens och tidigare Ironhead höll till?
Stämmer exakt :)
Hade varit kul om det blev några stycken på sikt.
Får även hoppas det blir hyvsat väder, i dag blev jag fan dränkt två gånger av ösregnet.
- - - Uppdaterad - - -
thb;
Perfekt! Är det väder så kör vi en repa annars kaffe :)
Skickar ett pm med mitt nr.
Hade det inte varit så lång färd dit så hade jag lätt hängt på !:) sportster for Life !:)))
Du får bara starta tidigare :p
- - - Uppdaterad - - -
Gött hoppas vi ses där!
Jag och Martin Lost möts upp utanför Lilla Soffbutiken på Linnéplatsen kl 16.55 om du vill hänga på oss därifrån till Lasse.S!
Du har fått ett pm också!
Gött....både fika o hojsväng om än något kall... brrrr o kul att träffa er o se era sjysta hojar... Sportster äger :) skulle vara kul om vi kunde locka några fler att hänga på....bättre mötesplats är ju svårt att hitta ;)
1262712626
Gött....både fika o hojsväng om än något kall... brrrr o kul att träffa er o se era sjysta hojar... Sportster äger :) skulle vara kul om vi kunde locka några fler att hänga på....bättre mötesplats är ju svårt att hitta ;)
Tack själv! Det var ändå ett fantastiskt mottagande man fick! Tack för det! Och en ruggig turbosporre har du också!! Ja det blev lite kyligt...en framskärm hade varit bra just idag...
Stack ut till Onsala kl 21 och var framme 22.45!!! Hällregn, hagel, mörker...fick stanna i Särö på Shell och sitta där i en timma och vänta ut det. Det var bara det att skiten bestämde sig för att dra åt det hållet jag skulle! Gött! Fick ringa en vän som kom med en regnjacka.
Jag kommer definitiv ner till lokalen när jag är hemma igen! Helt klart den bästa mötesplatsen!
Så är det fler som vill på nästa gång så är det bara att haka på.
Over and out!
Martin Lost
2013-08-14, 22:06
Tack för en riktigt trevlig kväll, ser fram emot nästa gång! Det va ett riktigt fint ställe ni hade där och ett väldigt trevligt bemötande!!
Synd att du skulle råka ut för syndafloden som avslutning på kvällen forty8.
Hoppas att fler vill hänga med nästa gång, får hoppas att folk får tummen ur helt enkelt!
Tack för en riktigt trevlig kväll, ser fram emot nästa gång! Det va ett riktigt fint ställe ni hade där och ett väldigt trevligt bemötande!!
Synd att du skulle råka ut för syndafloden som avslutning på kvällen forty8.
Hoppas att fler vill hänga med nästa gång, får hoppas att folk får tummen ur helt enkelt!
Ja det var ingen höjdare! Däremot vet jag nu att Biltemas regngställ a 499:- inte är tätt rnt;
Vi får hoppas på att det kanske smyger med lite fler sporrefolk nästa gång!
salami_harley
2013-08-15, 14:16
Jag fick förhinder i tisdags men hoppas att det blir fler tillfällen.
Jag fick förhinder i tisdags men hoppas att det blir fler tillfällen.
Det blir det!
Du får lägga upp lite bilder på din 48:a!
Åker förbi och tar mig en kopp i lokalen efter jobbet i dag om någon mer är sugen på att tjöta en stund ;)
Åker förbi och tar mig en kopp i lokalen efter jobbet i dag om någon mer är sugen på att tjöta en stund ;)
Kommer ev ner en sväng också om det inte blir allt för sent.
Nu på söndag drar vi ut och åker lite...för dom som vill med så möts vi i Göteborg utanför Lilla Soffbutiken på Linnéplatsen kl 13. Förslag på destination...Varberg. Alltså, är det fler som vill med som bor söder om Gbg så kan vi mötas upp på vägen. Alt. på första stopp i så fall kan vara den nya Statoil Kungsbacka vid E6:an och som andra stopp tex Statoil Varberg norra avfarten. Vi ses på söndag!
Trevlig helg alla!
Låter kul, själv har jag lovat att agera handledare hela dagen, måste ju tänka på återväxten också ;)
Låter kul, själv har jag lovat att agera handledare hela dagen, måste ju tänka på återväxten också ;)
Ha ha ja det är klart! Vi kanske ses i veckan i "lokalen" om hängslena håller!
Annars så hoppas jag att "Salami_harley" hänger på nu på söndag :) hade varit kul att träffas!
Sen är det ju inte ett tvång nu på söndag att man har en sportster, även om detta är sportstertråden :) vill man ut och åka så dyker man givetvis bara upp...
salami_harley
2013-09-19, 14:03
Någon i GBG med omnejd som tänker åka på "End of summer run" nu på lördag?
http://www.harleyshopen.com/nyheter/end-of-summer-run-2013/
Någon i GBG med omnejd som tänker åka på "End of summer run" nu på lördag?
http://www.harleyshopen.com/nyheter/end-of-summer-run-2013/
Japp jag och några till åker från Östra Sänkverksgatan 2, återkommer med tid om du eller fler vill hänga på :)
robbbull
2013-09-19, 14:30
Kan int ska till mäniskobyn o glo på GP speedway wa;
Japp jag och några till åker från Östra Sänkverksgatan 2, återkommer med tid om du eller fler vill hänga på :)
Hade planerat det men nu ska tydligen sambon jobba och då blir det jag som får ta med dottern på dansskola vid 13-tiden.
Nu börjar ju säsongen ta slut så nu höjer vi fikat en nivå på onsdagarna "i källaren".
Lasse.S brukar dyka upp, kommer ni åxå förbi igen Forty8 & Martin Lost?
thb;
/ Jonas
Nu börjar ju säsongen ta slut så nu höjer vi fikat en nivå på onsdagarna "i källaren".
Lasse.S brukar dyka upp, kommer ni åxå förbi igen Forty8 & Martin Lost?
thb;
/ Jonas
Jag vill gärna! Har oftast svårt att komma ner i vettig tid eftersom sambon arbetar lite senare och oftast inte är hemma förens mellan 19.30&20.00-tiden. Men är ni kvar där nere då så kommer jag gärna! Finns det yta att hyra också så hade man ju varit ännu gladare!? D;
- - - Uppdaterad - - -
Förresten...skall ut och åka på lördag med M.Lost om det inte regnar. Nån som är sugen? Regnar det så blir det söndag istället!
Jag vill gärna! Har oftast svårt att komma ner i vettig tid eftersom sambon arbetar lite senare och oftast inte är hemma förens mellan 19.30&20.00-tiden. Men är ni kvar där nere då så kommer jag gärna! Finns det yta att hyra också så hade man ju varit ännu gladare!? D;
- - - Uppdaterad - - -
Förresten...skall ut och åka på lördag med M.Lost om det inte regnar. Nån som är sugen? Regnar det så blir det söndag istället!
Jag brukar vara där tidigare o stanna fram till 8 men Jonas med flera flera är där längre, Du får väl ta med dottern annars, lika bra att lära henne direkt hur det går till i knutte verkstan :) vet att det även serveras kakor i baren ;)
Jag brukar vara där tidigare o stanna fram till 8 men Jonas med flera flera är där längre, Du får väl ta med dottern annars, lika bra att lära henne direkt hur det går till i knutte verkstan :) vet att det även serveras kakor i baren ;)
thb;
Jodå, till 9 finns det säkert nån aktivitet kvar här.
- - - Uppdaterad - - -
Jag och Jonas hänger gärna på en sväng i mon, om det inte regnar förstås, annars är det tänkt att ta bil till verktygsboden på studiebesök
hör av dig oavsett ;)
Jag och Jonas hänger gärna på en sväng i mon, om det inte regnar förstås, annars är det tänkt att ta bil till verktygsboden på studiebesök
hör av dig oavsett ;)
Verkar ju bli skitväder om man kollar SMHI. Men den prognosen har ändrats flera gånger denna veckan, skulle ju regna idag från kl 19 tex och inte ser jag nåt regn. Verktygsboden är det lika med lokalen eller?
Verkar ju bli skitväder om man kollar SMHI. Men den prognosen har ändrats flera gånger denna veckan, skulle ju regna idag från kl 19 tex och inte ser jag nåt regn. Verktygsboden är det lika med lokalen eller?
Ja bra hojväder dagar är nog lätt räknade nu, nä http://verktygsboden.se/ var det tänkt men intresset verkar vara trögt så vi avvaktar tills fler har tid att hänga på.
Jag åker troligen och tar en kaffe i lokalen, Känner du för att ta det lugnt en stund så kom för bi du också, ta gärna med dig någon polare om du känner för det ;)
I lokalen är väderläget riktigt stabilt året runt så droppa in om ni e sugna. E väl där från 11-12 å fram till 18 ungefär.
:)
/ Jonas
I lokalen är väderläget riktigt stabilt året runt så droppa in om ni e sugna. E väl där från 11-12 å fram till 18 ungefär.
/ Jonas
Kanon! Men om vädret tillåter så är ni på och åker en tur eller?
Ja bra hojväder dagar är nog lätt räknade nu, nä http://verktygsboden.se/ var det tänkt men intresset verkar vara trögt så vi avvaktar tills fler har tid att hänga på.
Jag åker troligen och tar en kaffe i lokalen, Känner du för att ta det lugnt en stund så kom för bi du också, ta gärna med dig någon polare om du känner för det ;)
Tackar för inbjudan! Men som jag skrev till Jonas, om vädret är ok så vill ni väl med på en tur eller?
Javisst, jag vill prova min nya piprökarhjälm om inte annat.
Men långa turer en regnig höstdag får mig bara att krypa längre in i garaget å sukta efter kaffe.
*hehe*
/Jonas
Efter att ha kollat väderprognoser på olika datamaskiner så kommer det istället trollas med tumnycklar inomhus idag, men söndag ser ju ljusare ut för utomhus aktiviteter.........
Efter att ha kollat väderprognoser på olika datamaskiner så kommer det istället trollas med tumnycklar inomhus idag, men söndag ser ju ljusare ut för utomhus aktiviteter.........
Ja det ser ju inget vidare ut idag re;! Får väl hitta på nåt annat idag då...jag kanske kikar förbi på en kopp lite senare och tittar på trollerishowen.
Blev en blöt tur till verkstan, värmepumpen, kaffe pannan o musiken på fullt ös...., hoppas på att besöka Stroker lite senare om jag inte fastnar här ;)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/th_SUNP0012_zpsc3f96588.jpg (http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/SUNP0012_zpsc3f96588.mp4)
Tack för kaffet idag gubbar! Mkt trevligt att träffa er (tre) igen!
Tack för titten, låt inte det bli sista gången!
Tjena! Blev det någon Sportsterträff eller? Gick med i Forum nu och såg att diskussionen var igång i aug. Blir det nåt framöver så hänger jag på!/ Jan
Tjena! Blev det någon Sportsterträff eller? Gick med i Forum nu och såg att diskussionen var igång i aug. Blir det nåt framöver så hänger jag på!/ Jan
Det blir lite åka då och då. Men vill man ha nån att dra en repa ihop med så kan man ju själv lägga ut en förfrågan i tråden istället för att vänta på att andra ska göra det :) Sen ska du inte förvänta dig nån större uppslutning...i alla fall inte nu på slutet av säsongen...
Det blir lite åka då och då. Men vill man ha nån att dra en repa ihop med så kan man ju själv lägga ut en förfrågan i tråden istället för att vänta på att andra ska göra det :) Sen ska du inte förvänta dig nån större uppslutning...i alla fall inte nu på slutet av säsongen...
Blir ett gäng på 12-15 hojar dock inte så många sportster som åker till Vårgårda på Lördag, samling vid "källaren" 10:30
https://www.facebook.com/groups/439409206070394/?fref=ts
Blir ett gäng på 12-15 hojar dock inte så många sportster som åker till Vårgårda på Lördag, samling vid "källaren" 10:30
https://www.facebook.com/groups/439409206070394/?fref=ts
Se där ja...och gissa vad jag gör på lördag? Just det, samma som förra lördagen! Ni kan inte tänka er att välja en dag som man kan bara med på ;)
Hardrockhair
2013-12-20, 20:09
Kanske man träffar lite fler Sportsteråkare 2014!? Nedräkningen till ny säsong börjar snart yp;
Kanske man träffar lite fler Sportsteråkare 2014!? Nedräkningen till ny säsong börjar snart yp;
GP;
Det kan du ge dig på! Framförhållning är nyckeln :)
Det hade varit asgrymt om vi kunde träffas och ju fler desto bättre! br;
modestrick
2013-12-21, 11:20
GP;
Jag skulle gärna haka på jag med MPD;
Jag skulle gärna haka på jag med MPD;
Klart du ska! Men det finns ju viss risk att du får åka längre än Mariestad denna gången ;)
Jag skulle även jag gärna haka på och träffas, utbyta lite ideer, få lite tips och inspiration. Kort sagt jag är på.
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
robbbull
2013-12-21, 12:58
Tycker vi sporrar gör en uppsammling till nästa åryp;
Antingen sammlas vi bara en dag eller träffas o kör mot en hojafestbr;Vet av erfarenhet att det brukar inte bli något av tyvärrwa;Jag har provat med alla möjliga sammlingar o körningar men NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄwa;Det kanske är mig det är fel på så ingen vill ha mig medfu:
Men inte hänga läpp för det nu provar vi igen inför hojaåret 2014br;
OM MAN NU FÅR HÄNGA PÅ?
modestrick
2013-12-21, 13:10
Klart du ska! Men det finns ju viss risk att du får åka längre än Mariestad denna gången ;)
Ända till Skövde kanske? haha. jo men jag kan allt behöva komma ut lite. Ja på vägarna alltså. :I:
Funderar starkt på att borra upp 1200 kubik till nästa säsong. Vill ju inte bli blir på efterkälken.
modestrick
2013-12-21, 13:15
Antingen sammlas vi bara en dag eller träffas o kör mot en hojafestbr;Vet av erfarenhet att det brukar inte bli något av tyvärrwa;Jag har provat med alla möjliga sammlingar o körningar men NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄwa;Det kanske är mig det är fel på så ingen vill ha mig medfu:
OM MAN NU FÅR HÄNGA PÅ?
Räcker väl med en sportser för å kvalificera sig. Om jag får hänga på så är det nog ingen fara för din del. Jag har nästan inga getter hemma, luktar mysko och nästan aldri nåt vettigt å säga.
tjoho!
Räcker väl med en sportser för å kvalificera sig. Om jag får hänga på så är det nog ingen fara för din del. Jag har nästan inga getter hemma, luktar mysko och nästan aldri nåt vettigt å säga.
tjoho!
Ha ha.. jag visste att jag hittat rättpl;
modestrick
2013-12-21, 14:09
Ha ha.. jag visste att jag hittat rättpl;
Ja det är bra det. Man ska inte va så märkvärdig när man ska ut å åka. Körkort, trafikhyfs å det ena med det andra. Bara trams. Enda man behöver är brist på framförhållning å en maskin som väsnas ordentligt.
Jag skulle även jag gärna haka på och träffas, utbyta lite ideer, få lite tips och inspiration. Kort sagt jag är på.
vc; gött mos!
- - - Uppdaterad - - -
OM MAN NU FÅR HÄNGA PÅ?
Detta skall bli av så är det bara!
robbbull
2013-12-21, 17:18
http://www.youtube.com/watch?v=H64W3AEsrJs
SmokeSmokeSmokeSmokeSmoke
robbbull
2013-12-21, 17:25
tjoho!
vc;
- - - Uppdaterad - - -
vc; gött mos!
- - - Uppdaterad - - -
Detta skall bli av så är det bara!
thb;
Martin Lost
2013-12-21, 18:35
Låter ju kanon! Bra framförhållning med 7 månader, så hinner folk att tvätta och hälsa på släkt och bekanta innan vi åker!
Hardrockhair
2013-12-21, 18:56
GP;
thb;
Låter ju kanon! Bra framförhållning med 7 månader, så hinner folk att tvätta och hälsa på släkt och bekanta innan vi åker!
Ha ha ditt kioskmongo! Du börjar ju köra i februari för satan :)
När jag räknar så är det bara 4 max 5 månader kvar...april senast maj!
- - - Uppdaterad - - -
Ända till Skövde kanske? haha. jo men jag kan allt behöva komma ut lite. Ja på vägarna alltså. :I:
Funderar starkt på att borra upp 1200 kubik till nästa säsong. Vill ju inte bli blir på efterkälken.
He he! Om du ska borra upp så får du nog börja borra redan ikväll med tanke på hur lång tid det tar för dig att få saker gjort. Tänker på styret ;)
Nu är bara frågan hur vi arrangerar detta??
Man borde ta en"miniträff" exempelvis isamband med mässan i januari och disskutera när var hur.
är det någon som har förslag?
fy fan va ja stavar dåligt.
Detta ser ju bra ut...
...på pappret i alla fall LM;
Detta är mitt förslag i stora drag...vi bestämmer ett datum och en "grund zero" där alla möts upp, beroende på var denna plats är och varifrån man åker så kan man ju mötas upp efter vägen, sen kör vi i stygg sporreformation och sätter skräck i lokalbefolkningen. Middag på kvällen och en jävla massa öl! Dagen efter kan vi köra mot nytt mål med tex lunch mm.
Ett förslag bara...
modestrick
2013-12-21, 19:30
Ha ha ditt kioskmongo! Du börjar ju köra i februari för satan :)
När jag räknar så är det bara 4 max 5 månader kvar...april senast maj!
- - - Uppdaterad - - -
He he! Om du ska borra upp så får du nog börja borra redan ikväll med tanke på hur lång tid det tar för dig att få saker gjort. Tänker på styret ;)
Jag e inte känd för å va snabb. tänkte leja bort jobbet så slipper jag ha det malande i huvve hela vintern. Inte vet jag någe om borra å porta toppar. Får pröjsa Tassen för de. Sedan jävlar anamma blir jag farlig på vägarna. En mörk dag i Vägverkets historia då de gav mig lappen. Jag som inte kan köra. Ser dåligt gör ja me å hör knappt nåt. noll balans osv. ja tjena!
Jag e inte känd för å va snabb. tänkte leja bort jobbet så slipper jag ha det malande i huvve hela vintern. Inte vet jag någe om borra å porta toppar. Får pröjsa Tassen för de. Sedan jävlar anamma blir jag farlig på vägarna. En mörk dag i Vägverkets historia då de gav mig lappen. Jag som inte kan köra. Ser dåligt gör ja me å hör knappt nåt. noll balans osv. ja tjena!
Ha ha du la rolig du!
robbbull
2013-12-21, 20:04
Detta ser ju bra ut...
Detta är mitt förslag i stora drag...vi bestämmer ett datum och en "grund zero" där alla möts upp, beroende på var denna plats är och varifrån man åker så kan man ju mötas upp efter vägen, sen kör vi i stygg sporreformation och sätter skräck i lokalbefolkningen. Middag på kvällen och en jävla massa öl! Dagen efter kan vi köra mot nytt mål med tex lunch mm.
Ett förslag bara...
vic;
- - - Uppdaterad - - -
vc;
Nightster-08
2013-12-21, 20:54
Verkar mest vara göteborgare på webben? kanske vi kan ses nånstans i mitten!?! jag utgår från Bålsta........
Föreslå plats och tid under mässan så träffas vi och gör upp planer. Vi verkar ju vara en del som är.sugna på detta. Dess utom blir det ytterligare ett tillfälle att få svinga en bägare eller två och lukta lite illa. Götet åkare, föreslå ett bra ställe.
modestrick
2013-12-21, 21:45
Detta ser ju bra ut...
Ett förslag bara...
Låter änna gör-bra. Särskilt biten med å sätta skräck i folk. Väldigt på där. vig;
Kan vi inte odla ut skägg till dess också så det syns på håll att vi inte e å leka me. Skägg e respect! jag har ju muschen klar redan samt yviga pollisar men kan tänka mig utvidga för sakens skull.
Nu ere bäst jag gå å lägger mig. kvart i tio nu så det börjar ju lika uppesittrakväll.
Kan vi inte odla ut skägg till dess också så det syns på håll att vi inte e å leka me. Skägg e respect! jag har ju muschen klar redan samt yviga pollisar men kan tänka mig utvidga för sakens skull.
Fan..... Jag har ju knappt skäggväxt trots mina 41 fyllda:-( hoppas jag kan vara med ändå.
http://www.youtube.com/watch?v=H64W3AEsrJs
SmokeSmokeSmokeSmokeSmoke
Klockrent! Helt klockrent!
- - - Uppdaterad - - -
Fan..... Jag har ju knappt skäggväxt trots mina 41 fyllda:-( hoppas jag kan vara med ändå.
Jag fixar lös-skägg till alla som inte har skägg ner till bröstet! :D
Nu är bara frågan hur vi arrangerar detta??
Man borde ta en"miniträff" exempelvis isamband med mässan i januari och disskutera när var hur.
är det någon som har förslag?
fy fan va ja stavar dåligt.
Bra idé där! Alla som ska på mässan upp med en hand eller en sån här...vc;
Verkar mest vara göteborgare på webben? kanske vi kan ses nånstans i mitten!?! jag utgår från Bålsta........
Också en bra idé! Mitten på Göteborg är väl runt Kungsgatan :p
Jag ska va seriös, det är nog en del som är från Gbg, fast dom som skrivit idag är ju från lite blandade ställen, Skånelandet, Karlstad, Mariestad, Norrköpings trakten och du från Sthlm trakten.
modestrick
2013-12-22, 10:01
Också en bra idé! Mitten på Göteborg är väl runt Kungsgatan :p
Jag ska va seriös, det är nog en del som är från Gbg, fast dom som skrivit idag är ju från lite blandade ställen, Skånelandet, Karlstad, Mariestad, Norrköpings trakten och du från Sthlm trakten.
Mitten av Göteborg, den tyckte jag var bra. hehe! Roligt!
- - - Uppdaterad - - -
De e lugnt. Jag får ändå inte skaffa helskägg för min fru.
robbbull
2013-12-22, 10:35
13721
Man får väja mellan skägg o onepice:I:
JAG ÄR REDOyp;
- - - Uppdaterad - - -
http://www.youtube.com/watch?v=sDewBL1PigM
Var får du allt ifrån robbbull? nh;
robbbull
2013-12-22, 11:38
Fan jag försökte sexa till mig o beställde en rosa onepicecheermen det blev inget ligga på flera darfrv;
Så jag tänkte chocka alla tuffa bikers i sommar när man kliver ur tältet på hojafesternatou;
modestrick
2013-12-22, 20:14
Fan jag försökte sexa till mig o beställde en rosa onepicecheermen det blev inget ligga på flera darfrv;
Så jag tänkte chocka alla tuffa bikers i sommar när man kliver ur tältet på hojafesternatou;
ben & Gunnar var en skoj rulle. Killinggängets bästa.
robbbull
2013-12-23, 14:25
http://www.youtube.com/watch?v=l6IfxEzyqgQ
GO JUL PÅ ER SPORRE FOLKSSmoke
God jul på er!
Den bästa är Geneveäääär för den rimmar så bra på bääääver
http://youtu.be/bYUhR1GDTJ0
modestrick
2013-12-23, 22:12
God jul på er!
Den bästa är Geneveäääär för den rimmar så bra på bääääver
http://youtu.be/bYUhR1GDTJ0
normalt hatar jag galenskaparna men den där var faktiskt lite skoj :)
Jag är annars ett fan av norrlänsk humor som:
Lars stenberg
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2399&grupp=12115&artikel=4225782
God jul och ett gott nytt mc år på er alla sporreåkare! See you all out there on the road next year ro;
modestrick
2013-12-26, 18:13
tjoho alla sporre förare!
Hoppas ni haft en kalasfin jul å gått upp flera kilo av all julmat å vart lulliga å dimmiga av all fin julesprit.
jag fick whisky i julklapp samt en himla fin ny gubbkeps.
öh, jo jag undrar om fler upplevt att mejlfunktionen på detta forum inte är 100% tillförlitlig. Kommer alla mejl fram verkligen?
Alltså,, eh.. Det kan ju vara så att just mina mejl är för dumma för att svara på å då ber jag om ursäkt men i annat fall så kanske man borde begrunda alternativa kommunikationssätt.
Mig når man bäst på: brewdude75@yahoo.se
ha en fin julvecka å gott nytt år! 2014 ska det åkas hoj!!!
Gubbkeps is da shit! :)
robbbull
2013-12-27, 10:23
thb;
modestrick
2013-12-27, 12:18
13758
Ja där har vi bild på både kepan och mig själv samt lite julmat. Förra kepsen hade jag haft en 6-7 år eller så men då jag fått målarfärg på den så behövde jag en ny. Himla bra fått. Fick även en flarra whisky å lite nya tröjor.
13758
Ja där har vi bild på både kepan och mig själv samt lite julmat. Förra kepsen hade jag haft en 6-7 år eller så men då jag fått målarfärg på den så behövde jag en ny. Himla bra fått. Fick även en flarra whisky å lite nya tröjor.
Jag kör oxo gärna med gubbkepa. Och öl med :)
modestrick
2013-12-29, 08:41
Jag kör oxo gärna med gubbkepa. Och öl med :)
E bra de! Lättskött med frisyren om man bara behöver spänna på kepan på morgonen. Öl är ju bara fullkomligt nödvändigt. br;
Ok, vilka (förutom jag själv då) är det som kommer till mc mässan nästa lördag?
Öl, någon!? br;
modestrick
2014-01-18, 21:02
Ok, vilka (förutom jag själv då) är det som kommer till mc mässan nästa lördag?
Öl, någon!? br;
ÖL, ja. Mässa nej. Har inte råd å åka. attans!
Hade vart skoj annars. Januari är en seg månad rent ekonomiskt. Inte en krona över till latjo lajbans
ÖL, ja. Mässa nej. Har inte råd å åka. attans!
Hade vart skoj annars. Januari är en seg månad rent ekonomiskt. Inte en krona över till latjo lajbans
Tråkigt! Men kommer du ner så bjuder jag dig på entrén! :)
modestrick
2014-01-18, 21:37
Tråkigt! Men kommer du ner så bjuder jag dig på entrén! :)
oj då! bussigt :) Får prata med frugan först. :)
- - - Uppdaterad - - -
Frugan sa ja. får kolla med tåg osv. är det på lördag?? :)
oj nu måste hund ut! igen
oj då! bussigt :) Får prata med frugan först. :)
- - - Uppdaterad - - -
Frugan sa ja. får kolla med tåg osv. är det på lördag?? :)
oj nu måste hund ut! igen
Ja lördag verkar det bli. Snäll fru du har föresten!
Vilka fler "sportsters" är på nu då?
Jag kommer på lördag. Modestrick, jag bjuder på en öl eller två.
salami_harley
2014-01-19, 15:06
Tjena. Jag går också på lördag. Hade varit kul att dra en bägare.
Kanoners!
- - - Uppdaterad - - -
Tjena. Jag går också på lördag. Hade varit kul att dra en bägare.
It's a deal! Ska vi säga en plats och en tid eller?
Kanoners!
- - - Uppdaterad - - -
It's a deal! Ska vi säga en plats och en tid eller?
Är det inte en bar på våning två? Tid?
modestrick
2014-01-19, 18:04
Gött mos! :) Jag diggar välgörenhet. Tur man lagt all stolthet åt sidan för lääängesedan. Fast det funkar ju åt båda hållen för alla sportsteråkare som har vägarna förbi Töreboda bjuder jag på öl. Jag brygger ju själv så jag har gott om öl hemma. br; Hurra!
Gött mos! :) Jag diggar välgörenhet. Tur man lagt all stolthet åt sidan för lääängesedan. Fast det funkar ju åt båda hållen för alla sportsteråkare som har vägarna förbi Töreboda bjuder jag på öl. Jag brygger ju själv så jag har gott om öl hemma. br; Hurra!
Precis vad jag hoppades påbr;
modestrick
2014-01-19, 20:12
Precis vad jag hoppades påbr;
Ja se där, alla blir glada :) Hurra för bärs å bågar!
Ska bli kul å lördag å tjöta hoj å annat med alla er här på sportstertråden.
Är det inte en bar på våning två? Tid?
Stämmer säkert bra har inte riktigt koll på det. Jag är flexibel när det gäller tiden. Ska det va nån bira efteråt också eller?
Stämmer säkert bra har inte riktigt koll på det. Jag är flexibel när det gäller tiden. Ska det va nån bira efteråt också eller?
Det tycker jag låter som en bra ide.
Ok så lördag är dagen D! Vad har ni gubbar för tidsplaner?
Ska vi komma överens om en tid och plats att mötas upp på och svinga en bägare och bekanta oss!?
- - - Uppdaterad - - -
Ok så lördag är dagen D! Vad har ni gubbar för tidsplaner?
Ska vi komma överens om en tid och plats att mötas upp på och svinga en bägare och bekanta oss!?
Mässbaren kl 14? Jag och brodern tänkte se showen kl 16.
modestrick
2014-01-21, 08:19
Ja? det kanske blir bra det? kl 14 alltså.
salami_harley
2014-01-21, 08:35
Klockan 14:00 låter som en bra tid, kan inte garantera att det blir den första ölen dock. Har för mig att det brukar finnas lite olika vattenhål på andra våningen. Hur hittar vi varandra?
Klockan 14:00 låter som en bra tid, kan inte garantera att det blir den första ölen dock. Har för mig att det brukar finnas lite olika vattenhål på andra våningen. Hur hittar vi varandra?
Har alla tapatalk i mobilen så kan vi följa forumkommentarer under tiden och meddela varandra vart vi sitter, alt. Forty8 och modestrick har väl sina kepsar på hoppas jag. ;)
modestrick
2014-01-21, 09:11
Har alla tapatalk i mobilen så kan vi följa forumkommentarer under tiden och meddela varandra vart vi sitter, alt. Forty8 och modestrick har väl sina kepsar på hoppas jag. ;)
eventuellt fårskinnsmössan på eftersom det är vinter nu. Vill inte bli kall om örona. Fast inne på mässan kanske det är varmt så man får ha ombyte med sig å då är det ju gubba kepsen som åker på. Ja annars känner man väl igen mig på den stiliga mustaschen förstås :)
- - - Uppdaterad - - -
Va e tapatalk förresten? Jag har en gammal gammal nokia telefon. Den kan både sms å prata i samt klocka
salami_harley
2014-01-21, 10:20
Annars kan vi väl köra med bar överkropp?ro;
modestrick
2014-01-21, 10:52
Eller tvärtom. naken från midja å ner
Jag kommer köra bar överkropp OCH kepsen :)
- - - Uppdaterad - - -
Gött då säger vi mässbaren kl 14. Jag kör med kepsen då så ni vet att det är jag, så det blir ni som får ge er tillkänna :)
Modestrick...när glider ditt tåg in?
modestrick
2014-01-21, 11:38
Jag kommer köra bar överkropp OCH kepsen :)
- - - Uppdaterad - - -
Gött då säger vi mässbaren kl 14. Jag kör med kepsen då så ni vet att det är jag, så det blir ni som får ge er tillkänna :)
Modestrick...när glider ditt tåg in?
Satt preciiiis vid datorn å boka tågbiljett. Kommer fram kl 12 å åker hem halvåtta.
Eller tvärtom. naken från midja å ner
Jag är för kalle anka kostym:)
Skickat från min GT-I9001 via Tapatalk 2
modestrick
2014-01-21, 13:20
Visst, gula simfötter å sjömansväst. Stenhårt! Tyvärr brukar de vara kinkiga med att släppa in folk med dylik dresscode på mässan. trist! Jag blev utslängd förra året. haha
Nåja mig känner man ju igen på mustaschen.. å lukten! Hästskit, svett å gammal ost
Bra då vet vi vad vi ska leta efter ;)
- - - Uppdaterad - - -
Visst, gula simfötter å sjömansväst. Stenhårt! Tyvärr brukar de vara kinkiga med att släppa in folk med dylik dresscode på mässan. trist! Jag blev utslängd förra året. haha
Nåja mig känner man ju igen på mustaschen.. å lukten! Hästskit, svett å gammal ost
Skall vi ses utanför entrén vid mässan kl 12.30?
Ps. Glöm inte av att duscha innan åker nu bara ;)
modestrick
2014-01-21, 14:08
Bra då vet vi vad vi ska leta efter ;)
- - - Uppdaterad - - -
Skall vi ses utanför entrén vid mässan kl 12.30?
Ps. Glöm inte av att duscha innan åker nu bara ;)
Ja det blir gör-bra det. As-bra! Duscha å bada, pina colada. jojo. fast tvagning biter inte på mig. Den tvålen har inte gjorts.. haha.. fan va rolig ja e.
Är det dags att börja planera för att träffas? vc;
Ska vi göra nåt tillsammans vi sporrefolk så är det nog tid att börja planera redan nu och bestämma nåt ihop, tror inte det blir bra om vi väntar för länge. Jag tänker mest på att uppslutningen varit lite sådär tidigare, vilket kan ha att göra med att folk inte riktigt fått möjligheten att planera. Vi är ju rätt utspridda så det behövs nog lite tid att planera för sig själv framför allt för dom som ev. får åka en bit.
Jag kan i alla fall helgerna v19 (16-18/5) & v21 (23-25/5) och jag har inga problem att röra på mig för att ses. Är det nån mer som vet om dom kan då?
Skulle väl egentligen kunna sammanfatta det som att helger ojämn vecka då kan jag träffas och åka :)
För min del är V20 körd, annars tror jag att jag kan.
robbbull
2014-03-20, 16:21
Kunde det här vara något?
Knights mc & Cheyenne mc kör ett poker run medsols runt Vättern 17/5 start kl11.00 hos resp.klubb antingen Motala eller Jönköping:D
Barhäng hos Knights o party hos Cheyennebr; Eller också åker man hemW;
modestrick
2014-03-21, 19:38
Knights mc & Cheyenne mc kör ett poker run medsols runt Vättern 17/5 start kl11.00 hos resp.klubb antingen Motala eller Jönköping:D
vad är poker run för någe?? Jag har nära till vättern. får man inte starta närmast där man bor? :)
48:an är äntligen klar så jag hänger gärna på! 14392
48:an är äntligen klar så jag hänger gärna på! 14392
Du är välkommen! Ser riktigt stygg ut 48:an där ro;
Jag kan tyvärr inte hänga på körning den 17e på grund av dop i familjen. Men kan säkert haka på om det blir något efter.
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
robbbull
2014-03-22, 08:49
vad är poker run för någe?? Jag har nära till vättern. får man inte starta närmast där man bor?
Man kör en tur så på vägen finns det stationer (5st) Där man drar ett kort oså brukar det var pris till högsta pokerhand grejen är att det är start avgift på runet som går till välgörenhet typ barncanerfonden.
robbbull
2014-03-22, 09:53
AKAR MC VÅRRUN & PARTY
17 MAJ 2014
Kom till HÖLÖ och lufta hojen 10-15 mil. Runnet vänder sig till alla typer av typer och hojar. Samling vid Pizzan vid 10.00 där vi serverar kaffe läsk och dopp. Start 11.00.då vi drar till en klubb för en bensträckare. Avslut på AKAR MC med mat.
VÄLKOMNA!
Frågor till Flaskis 0707957679.
www.akarmc.se
robbbull
2014-03-22, 10:03
http://www.youtube.com/watch?v=dfyyH-H2T2o
Du är välkommen! Ser riktigt stygg ut 48:an där ro;
Tackar compadre! :)
Hardrockhair
2014-03-22, 16:41
Jag är en sån där typ som inte kan planera. Tar dag för dag. Men om jag kan så hakar jag på!
Jag är en sån där typ som inte kan planera. Tar dag för dag. Men om jag kan så hakar jag på!
Du har ju lite tid på dig att öva på att planera...ända till maj :)
Hardrockhair
2014-05-10, 19:49
Du har ju lite tid på dig att öva på att planera...ända till maj :)
Väcker tråden vkn; 24 maj är bokat! Custom by kent bike show!
Väcker tråden vkn; 24 maj är bokat! Custom by kent bike show!
Kommer bli fett som satan! Dags att börja kamma skägg och hästsvans nu Hardrockhair r0ck
Hardrockhair
2014-05-14, 19:57
Kommer bli fett som satan! Dags att börja kamma skägg och hästsvans nu Hardrockhair r0ck
Vädergudarna verkar vara på vår sida nästa helg (om man ska tro prognosen) 20 grader o sol :cool:
Vädergudarna verkar vara på vår sida nästa helg (om man ska tro prognosen) 20 grader o sol :cool:
Jepp! Vi konstaterade det på vårt lilla roadtripmöte vi hade igår kväll vc;
Vi kommer sticka tidigare än vi först tänkt, vi kommer sticka redan runt 06-tiden så vi lär ju kunna möta upp dig/er några timmar tidigare än beräknat.
Jepp! Vi konstaterade det på vårt lilla roadtripmöte vi hade igår kväll vc;
Vi kommer sticka tidigare än vi först tänkt, vi kommer sticka redan runt 06-tiden så vi lär ju kunna möta upp dig/er några timmar tidigare än beräknat.
Är troligen på också :)
Hardrockhair
2014-05-15, 17:32
Gött! Kommer bli kanon!!
Ska försöka ta mig loss och joina!
Hardrockhair
2014-05-15, 19:23
Ska försöka ta mig loss och joina!
thb;
Gött! Då får man se fler sporrar som inspirerar ! Ses där isåfall pågar!
Är troligen på också :)
thb;