handdator

Visa fullständig version : Ursprungskontroll

Adrenaline
2013-07-30, 23:26
Har en affär på gång med en gammal bil som fallit ut registret. Inga ägar papper finns kvar utan bara dom gamla regplåtarna.
Att man gör ursprungskollen på transportstyrelsens sida har jag koll på Men är det någon som har koll på oddsen att man får den i trafik?
Vad jag hört har reglerna skärpts, men som sagt bara hörsägnen..

- - - Uppdaterad - - -

Tilläggas kanske bör att bilen är från 1931, relativt komplett och har A plåtarna.

Noyen
2013-07-31, 07:30
Borde det inte vara lättare att hitta gamla papper på den när du har de gamla plåtarna ? Har tidigare spårat
mc genom gamla regnumren i olika länsstyrelser i landet.Har även hört att man själv får leta bara man har ett
nummer men det är ju kanske inge vidare beroende på avstånd.

Adrenaline
2013-07-31, 17:45
Tycker inte det kan vara stört omöjligt lyckas få igenom det. Har bara hört att det kan strula, men som sagt bara vad jag hört och inte fått det bekräftat.

weldox
2013-08-01, 11:41
Jag va i samma sits med en bil från 57, jag beställde bara tid på besiktningen och visade upp ett kvitto på att jag köpt bilen. 30min senare så gick den igenom med nya papper och plåtar.
De dom gjorde var en funktions besiktning (kollade att allt funkade som det ska) och sen att bilen såg ut som den ska.

Men om du vill ha gammla papperna. kolla med http://www.riksarkivet.se/default.aspx?id=17472

Adrenaline
2013-08-01, 12:25
Wohoo! Tack weldox!