Visa fullständig version : Stoppa i buell motor?
Henrik Forslund
2013-07-27, 22:02
Finns en XB9SX motor, årsmod. 2006, 1700 mil.
Går den att stoppa rätt i min sportster 883 custom 2004.
Hur blir det med att gå från sprut till förgasare?
Passar den i samma fästen?
Går den att besiktiga sen?
Ska man köpa motorn men plocka ur det man behöver?
Tips o råd mottages gärna.
har 0 koll på motorfästerna men förmodar att det är samma, får du bara med dig all elektronik funkar insprutningen bra på din hoj men när det gäller besiktningen är det samvetet som gäller, besgubbarna har dålig koll men händer olycka kan försäkringsbolagen bråka då det inte är samma hoj du betalar premie för längre.
Henrik Forslund
2013-07-28, 10:35
Mm tack för svar.
Läst lite om xb9s motorn på xlforum.
Vet inte riktigt om jag förstår, men samma grund o ska hängas gummimonterad. Dock skiljer sig allt annat. 950 kubik som är högvarvig men ändå cirka 90hp o 90nm.
Tror detta är över min inlärningsförmåga.
Försökt leta om det passar rakt av men får inte riktigt den uppfattningen.
robbbull
2013-07-28, 12:15
Köp motorn o gör ett busrace byggeyp;
Henrik Forslund
2013-07-29, 08:34
Njae det känns lite för osäkert på att det skulle lira med min ringa kunskap. Är sugen men det skulle nog mest bli läropengar. När tiden är knapp har jag märkt att det är roligare o köra än o skruva. Kört 1 vecka i år a 150mil.
Sen hade jag två kvällar till, då blev det till att laga det som gick sönder från veckokörningen hehe.
Jag behöver se över min förgasare, får väl lägga tid på det kanske.
Det alltid läropengar än vad man gör, kunskap är inget man kan köpa ;) det är sällan man kan saker innan man gjort det själv, teori o praktik går inte alltid hand i hand ;)
Njae det känns lite för osäkert på att det skulle lira med min ringa kunskap. Är sugen men det skulle nog mest bli läropengar. När tiden är knapp har jag märkt att det är roligare o köra än o skruva. Kört 1 vecka i år a 150mil.
Sen hade jag två kvällar till, då blev det till att laga det som gick sönder från veckokörningen hehe.
Jag behöver se över min förgasare, får väl lägga tid på det kanske.
Henrik Forslund
2013-07-29, 09:52
Det alltid läropengar än vad man gör, kunskap är inget man kan köpa ;) det är sällan man kan saker innan man gjort det själv, teori o praktik går inte alltid hand i hand ;)
Visst är det så
forza_HD
2013-08-03, 23:05
Körde Buell innan jag kom till sans och köpte min första Sportster. Jag tycker att motorgången i min nya HD (2013) är bra mycket trevligare än i min 2009 Buell XB 1200. Kunde knappt köra på 2:an i stan, var enorm trög på låga varv,(hände väl iofs lite mer när man drog på) men det är en helt annan grej att köra Buell än HD, jag föredrer den senare. Men det är ju en smaksak!
Har aldrig ägt någon buell men kört ett par olika och håller med dig där, karaktären är väldigt olik dom nyare sporrarna som är betydligt trevligare men det är chassit körställningen osv som vill ut på småvägarna o köras på varv som är tanken med buell.