handdator

Visa fullständig version : Går ojämt och dålig tomgång



Harley-Ante
2013-07-17, 13:48
Har en liten undran, jag har en Nighttrain -07 med power commander, den kan "missa" lite vid gaspådrag från tomgång, tomgången är knepig då den kan dö när man t.ex. kör i en kö och frikopplar och ibland blir den hög.
Problemen kommer när den är varm. Är detta vanligt? vad göra?

sm00rph
2013-07-17, 15:43
Har symptomen kommit efter att du skruvat eller bytt nånting eller har det bara kommit ändå?
Jag skulle ha kollat om den drar tjuvluft runt insuget. Kanske vacuum i tanken? Lätta på tanklocket nåt varv när den blir skum och se om det händer nåt.

Harley-Ante
2013-07-17, 15:59
Nä har inte gjort någonting, det sitter luft och buller på men det har det gjort sen jag köpte den. Misstänker tjyvluft då den blivit knepigare på sista tiden. Men funderade om det är något som brukar kunna spöka på sprutet.

Lars Nilsson
2013-07-17, 16:38
Det låter som en sensor till insprutet som spökar.
Är O2 sensorn inkopplad?
Kör du med pc3 eller något annat?
Lambasonder?

Harley-Ante
2013-07-17, 22:40
Är helt novis på detta, 02 sensor? pc3? Har inte den blekaste wa; Ingen lamda är inkopplad och så är det en kontakt faststrippad bakom luftburken som är tejpad/bortkopplad är det "02 sensorn" du nämde?

Lars Nilsson
2013-07-18, 15:29
O2 sensorn sitter längst fram på hojen vid laddningsregulatorn.
Men den kopplas bort under oljetanken på höger sida och powercommanders O2 eliminator ska kopplas in där.
Pc3 = powercommander 3, men jag antar att du har powercommander 5.
Kolla så att alla slangar är hela till insprutet.
Rengjort luftfiltret?

xbones
2013-07-18, 18:22
Antar att hojen är bänkad med PCn o luft o buller men om du vet vem som har gjort det så kan du ju kontakta honom angående kablarna. Hade PC5 förut på min hoj och lambdan var inkopplad.