Visa fullständig version : Reg-besiktning
Jaha, då var det min tur att trilla dit hos farbror blåc0p. Han hade synpunkter på mitt avgas ljud som jag själv tycker låter som musikMPD;. Jag tyckte dom gott kunde ut o stoppa sporthojar som kör i 250 knyck utan nummerskylt rnt;stället för att trakassera oss som kör lugnt för det mesta. Men det är väl så att dom inte hinner med i dom farterna. Hur som helst efter diverse diskusioner i vänskaplig anda så fick jag inga böter på vare sig avgasljud eller nummerskylt men en reg-besiktning tyckte han jag var värdpk; Så min fråga är vad kostar en reg-besiktning egentligen, kom jag lindrigt undan eller.
http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf/content.xsp/Bilprovningen/F%C3%B6retag/Kundservice/Fr%C3%A5gor+och+svar/Priser+registreringsbesiktning/CBF682F2BCD46B75C125793B00400252
Thomas13
2013-07-15, 19:11
Vad va det för fel på nummerskylten?
880 kronor torskade själv för samma sak den 11 juni
Ok, tack då vet jag. Ang, skylten så hade jag en mindre skylt än orginal.
var var det du blev stoppad? Skåne ?
Japp, utanför Landskrona. Dom hade gömt sig ibland buskarna innan Tågarp.
Jag har hört dom är för jäkliga där nere. Vi har det lugnt runt kristianstad än så länge
Banditen01
2013-07-17, 08:29
Jaha, då var det min tur att trilla dit hos farbror blåc0p. Han hade synpunkter på mitt avgas ljud som jag själv tycker låter som musikMPD;. Jag tyckte dom gott kunde ut o stoppa sporthojar som kör i 250 knyck utan nummerskylt rnt;stället för att trakassera oss som kör lugnt för det mesta. Men det är väl så att dom inte hinner med i dom farterna. Hur som helst efter diverse diskusioner i vänskaplig anda så fick jag inga böter på vare sig avgasljud eller nummerskylt men en reg-besiktning tyckte han jag var värdpk; Så min fråga är vad kostar en reg-besiktning egentligen, kom jag lindrigt undan eller.
Välkommen i klubben .. är väl uppe i 6 ggr på tre år plus en nitisk besiktningsman efter detta så jag står med körförbud lagom till semestern ...
belsebub36
2013-07-17, 15:41
Välkommen i klubben .. är väl uppe i 6 ggr på tre år plus en nitisk besiktningsman efter detta så jag står med körförbud lagom till semestern ...
Den där nitiske besiktningsmannen...vad klagade han på?
Banditen01
2013-07-17, 18:02
För högt styre .. styret får inte vara högre än axlarna o det gäller inte mina axlar utan vem som kan tänkas köra mc:n vilket innebär att "Britta" 150 cm ska också ha axlarna högre än styret ...
Den där nitiske besiktningsmannen...vad klagade han på?
den regeln togs la bort för närmre hundra år sedan?