handdator

Visa fullständig version : Täckt hjälm på softail deluxe



Fredrik Axelsson
2011-05-30, 22:30
Nu måste jag skaffa en täckt hjälm, har ni några tips att lämna på bra hjälmar. Såg för övrigt en Bandit hjälm med 2 oranga stripes.. men det kanske är stilbrott om man kör deluxe frv;

Broder Dalton
2011-05-31, 06:38
Tjaaa,,, varför inte? Såg en börsmäklartyp på Stureplan... Ny äcklig Bög-FatBoy, Glencheck-kavaj, röda byxor, tofs-loafers, dataväska och ny Arai integral i strimmigt vitt-lila-grönt mönster...
Ibland önskar man sig ett fett baseballträ....

Foffo
2011-05-31, 09:59
Nu måste jag skaffa en täckt hjälm, har ni några tips att lämna på bra hjälmar. Såg för övrigt en Bandit hjälm med 2 oranga stripes.. men det kanske är stilbrott om man kör deluxe frv;

Jag tycker att du ska ha något som du SJÄLV tycker om, och framförallt sitter bekvämt och säkert. SKIT FÖR FAN I VAD ANDRA TYCKER!!!!!!

Foffo
2011-05-31, 10:07
Tjaaa,,, varför inte? Såg en börsmäklartyp på Stureplan... Ny äcklig Bög-FatBoy, Glencheck-kavaj, röda byxor, tofs-loafers, dataväska och ny Arai integral i strimmigt vitt-lila-grönt mönster...
Ibland önskar man sig ett fett baseballträ....

De där med basebollträ........... hoppas du skämtarvkn;

Draken
2011-05-31, 10:24
Beror lite på hur du åker..?
Själv kör jag oftast 50-70 mil eller mer/dag och då varierar vädret lite ibland. Då kan det vara bra att ha ett visir som har ett "Pinlock" -system på insidan (d.v.s. en extra skiva med en silikontätning mot visiret) och som till 100% förhindrar att imma uppstår. Har kört i 3 år med en sådan hjälm och trivs kanon med detta system. Tar den då det finns risk för kraftigt regn under resan... annars så åker jag "kabbat" för det mesta. Finns till flera olika märkeshjälmar. Se dock upp för vissa märken som har en extra skiva monterad men UTAN silikontätningen... den skulle jag aldrig köpa...
Lycka till.

hasse diesel
2011-05-31, 17:56
Tjaaa,,, varför inte? Såg en börsmäklartyp på Stureplan... Ny äcklig Bög-FatBoy, Glencheck-kavaj, röda byxor, tofs-loafers, dataväska och ny Arai integral i strimmigt vitt-lila-grönt mönster...
Ibland önskar man sig ett fett baseballträ....

Lustigt att du vet namnet på kavajen. Modeintresserad?frv;

Maffan
2011-05-31, 18:32
Skall du gå på komfort tycker jag Arai är oslagbara. Finns mattsvarta och med ett svart visir så blir det kanon.

Testade Bandit för nåt år sedan men den sög, riktigt obekväm. Samtidigt är det väldigt individuellt hur hjälmen sitter..

zeb.lovehell
2011-06-01, 09:21
Jag gillar the rat hjälmen.

Believerstefan
2011-06-01, 10:59
Min klubbpolare hade en sån där Bandithjälm svart med orangea ränder...han tyckte den hade så otroligt mycket vindbrus att han la den på hyllan och gick tillbaks till öppen hjälm igen...
Den var mycket coolare än den var bra...

Alohavbg
2015-06-16, 10:59
Shoei Neotec öppningsbar hjälm. Mycket nöjd med den

Banditen01
2015-06-16, 13:53
Mattsvart Shoei Raid II med svart visir funkar, förbannat bekväm hjälm om den passar din huvudform, finns med "pinlock" funktion som nämns ovan.

TCKalle
2015-06-16, 15:11
Köpte en North, öppningsbar integral från Karlssons Hjälmar under MC-mässan i vintras. Skön, bra pris och ungefär lika ful som alla andra hjälmar.