handdator

Visa fullständig version : Ni som kör med Short shots.



M@rcus
2013-06-30, 11:27
Hej, har skruvat på Short shots på min 48:a.
Grymt snygga rör, men låter som f-n.
När jag valde rör så är man ute efter både utseende och ljud, och då föll valet på Short shots.
Och ljudet gillar jag oxå, men det är väldigt högt och någon volym-kontroll följde inte med.

Nu till min fråga,
Ni som kör med dessa rör, störs ni av ljudet, eller bara puttrar ni på och låssas som inget?
Ni som har satt in quit buffles, är skillnaden stor/märkbar?
Funderar på att köpa ljuddämparmatta från t.ex. Biltema och linda den insats som sitter i, har någon experimenterat med det?
Marcus
12257

Volcomnerd
2013-06-30, 12:42
Tjena,

Jag kör med V&H Quit Baffles som jag köpte hos Harleybutiken.se efter att polaren klagade på huvudvärk när han körde bakom mig :) Sänkte volymen och förändrade ljudet lite men det låter fortfarande riktigt bra. Skönt framför allt när man kör längre sträckor. Tror det kan bli tajt att få på nåt på orginalinsatserna, de sitter ganska tajt som det är men det kanske är värt ett försök, betydligt billigare.

Henrik Forslund
2013-06-30, 12:46
Jättesnygga men för jävligt jobbigt o hårt ljud. Skit i andra o kör med öronproppar :)

M@rcus
2013-06-30, 16:11
Jättesnygga men för jävligt jobbigt o hårt ljud. Skit i andra o kör med öronproppar :)

Äähh, jag bryr mej inte om öronproppar, jag gillar ljudet, men har svårare för att strunta i mina med människor. Kommer man upp bak en bil vid rödljus, tittar först föraren i backspegeln, sedan vänder sej tre pers i baksätet om och kollar.
Kille som gick med världens största hörlurar och digga vände sej om när jag säkert hade 30m kvar tills passera honom ak47so;
Men gillar man synas o märkas så....
Dessutom har vibrationer blivit större, står den på stödet o tomgång, rister hela styret :)

- - - Uppdaterad - - -


Tjena,

Jag kör med V&H Quit Baffles som jag köpte hos Harleybutiken.se efter att polaren klagade på huvudvärk när han körde bakom mig :) Sänkte volymen och förändrade ljudet lite men det låter fortfarande riktigt bra. Skönt framför allt när man kör längre sträckor. Tror det kan bli tajt att få på nåt på orginalinsatserna, de sitter ganska tajt som det är men det kanske är värt ett försök, betydligt billigare.

Tycker du att ljudet blev "behagligare", blev sänkningen märkbar?

Boba Fett
2013-06-30, 18:02
Hej, har skruvat på Short shots på min 48:a.
Grymt snygga rör, men låter som f-n.
När jag valde rör så är man ute efter både utseende och ljud, och då föll valet på Short shots.
Och ljudet gillar jag oxå, men det är väldigt högt och någon volym-kontroll följde inte med.

Nu till min fråga,
Ni som kör med dessa rör, störs ni av ljudet, eller bara puttrar ni på och låssas som inget?
Ni som har satt in quit buffles, är skillnaden stor/märkbar?
Funderar på att köpa ljuddämparmatta från t.ex. Biltema och linda den insats som sitter i, har någon experimenterat med det?
Marcus
12257

Jag hade V&H Short shots på min Fat Bob och tyckte det var för högt ljud för mina öron och för mina grannar som aldrig sa nåt men blickarna sa nåt annnat . Gick omkull med hojen i april och höger sida gick åt fanders och då passade jag på att byta till 2-1 V&H Propipe med quit buffles...Liten tur i den stora oturen kan man ju säga thb;

Lars Nilsson
2013-06-30, 18:13
Det är svårt att göra något bra med så korta blås.
Du får plocka ut insatserna och se om det går att modifiera dem en aning.
Det är svårt att komma med tips när man inte vet hur de ser ut.
Jag hade sådana på min hoj innan men bytte till ett supertrapp 2-1 för effekten skull samt för att få ett schysstare ljud.

corbijn
2013-06-30, 19:57
Alla mina motorcyklar låter mycket. Tycker det är en del av grejen... :) ska man köra långt får man ha öronproppar... :)

M@rcus
2013-06-30, 21:04
Jag hade V&H Competition 2-1 system på min tidigare hoj (v-rod) och det lät rätt snällt i mina öron. Ville ha lite mer dön nu, men skillnad är gigantisk. Nää, jag kommer lära mej älska ljudet (förhoppningsvis), annars blir det att införskaffa bafflarna.

oggy69
2013-07-01, 01:16
Gör ett Kryss i plåt som får plats i insatserna du redan har och vik kanterna lite på krysset...... det slår söder ljudet mer ......