handdator

Visa fullständig version : Nightster -08



jontemaskin
2011-05-28, 12:52
Hej! Jag har lite funderingar kring denna hoj. För det första, har nån nåt bra knep för att få undan ecu'n som sitter tokigt placerad under sadeln? Går det att få plats med den innanför sidokåpan på vänster sida?
Fundering nummer två är om det finns några insatser att montera på ett par Vance&Hines Short shots så att det låter lite mindre och att det kanske går att besikta med?

Sen undrar jag allmänt om det är fler än jag som tycker att Sportstermotorn rasslar lite väl mycket?

//Jonte

robbbull
2011-05-28, 14:54
Hejs!Ecun sitter jävligt tråkigt till iallefall om man vill sätta dit traktor sadel!Jag håller på att sätta dit en det går att köpa ett kitt för det men sadelen kommer så jävla högt för ecun placeras under sadelen det går tyvär inte att få in den bakom sidokåpan oså blir det ett stort hål i skärmen där den suttit:(Jag gjorde mitt kitt själv det är en plåt som fästs i bakre tank fästet oså en plåt låda för ecun men som sagt det blir hög sadel höjd så det blir o göra en egen sadel plåt också så man får ner den o döljer el skitten!Dämpning av ljudet går nog fixa för att kunna bes ikeas rostfria diskbollar ska visst funka annars ska det låta uta helvete:)Visst sporre motorn rasslar men det hör till det är ju en sporre SPORTSTER BLOWING AWAY BIG TWINS!

robbbull
2011-05-28, 15:03
Just det du får passa dig för att spola vatten runt bakblinkersna när du tvättar hojen,mina tog in vatten o har hört fler med samma problem det blev rena tivolit fick borra små hål så fukten kom ut dom kostar 6000:-st:(så mitt tipps är att knyta över plast påsar(Jag har hundbajjspåsar)när du tvättar!

Norrland
2011-05-28, 15:17
Sporren har en själ som talar till dig när du kör "hör du rasslet kör du för sakta,likaså ljudet ur rören" :)
Harleys är inga själslösa individer som alla andra hojar!
Utan dom körs i harmoni mellan ägaren och hojen ;)

Orx
2011-05-28, 15:42
Sporren har en själ som talar till dig när du kör "hör du rasslet kör du för sakta,likaså ljudet ur rören" :)
Harleys är inga själslösa individer som alla andra hojar!
Utan dom körs i harmoni mellan ägaren och hojen ;)

Fan va djupt Norrland.. thb;

jontemaskin
2011-05-28, 18:50
Tack för svaren!
Lite mer frågor...
Har ni nån erfarenhet av besiktning med sidomonterad nummerplåt? Tänkte flytta min till strax bakom hjulaxeln. Ser inget vidare ut med nummerplåten som stänkskärm.

Nån som vet om det är nån i Sverige som importerar sadlar från CC Seats eller Mustang?

//Jonte

Stefan
2011-05-28, 20:23
Nån som vet om det är nån i Sverige som importerar sadlar från CC Seats eller Mustang?

//Jonte

MTL custom tar in mustangsadlar.
http://www.mtlcustom.se/